Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Komt erop neer dat ik wel gewoon een aanvullende beurs heb gekregen die gebaseerd is op mijn moeders inkomen. Ik heb tevens sinds mijn 3e geen contact meer gehad met mijn "vader". Was wel een gedoe om uiteindelijk dit voor elkaar te krijgen. Veel brieven, contact etc.
meggiemeg schreef:Rocamor schreef:Krijg je als vader altijd een brief van Duo inzake de ouderlijke bijdrage die pa zou moeten voldoen? Of alleen als het studerende kind de naam van vader doorgeeft?
Ja als vader zijnde krijg je altijd een brief wat hij bij zou kunnen dragen, let wel op het is geen verplichting.
Zeeuwsemeid schreef:Ik kreeg de aanvullende beurs ook niet omdat mijn vader gewoon alimentatie betaalde. Ik had hem al 5 jaar niet meer gesproken of gezien, maar hij betaalde alimentatie en daardoor had ik geen recht op de aanvullende beurs. Zelfs niet toen ik vroeg hem buiten beschouwing te laten.
Zeeuwsemeid schreef:Ik kreeg de aanvullende beurs ook niet omdat mijn vader gewoon alimentatie betaalde. Ik had hem al 5 jaar niet meer gesproken of gezien, maar hij betaalde alimentatie en daardoor had ik geen recht op de aanvullende beurs. Zelfs niet toen ik vroeg hem buiten beschouwing te laten.
Rocamor schreef:Zeeuwsemeid schreef:Ik kreeg de aanvullende beurs ook niet omdat mijn vader gewoon alimentatie betaalde. Ik had hem al 5 jaar niet meer gesproken of gezien, maar hij betaalde alimentatie en daardoor had ik geen recht op de aanvullende beurs. Zelfs niet toen ik vroeg hem buiten beschouwing te laten.
Maar dan maakt het toch niet zoveel uit of je aanvullende beurs krijgt of alimentatie?
welshfan97 schreef:Het jammere is dan alleen dat er vaders zijn die niet betalen en dan er pas actie ondernomen wordt na 3 maanden betaal achterstand. Niet dat ik er voor ben dat wanneer je alimentatie krijgt je ook nog een aanvullende beurs moet krijgen maar alimentatie is het in sommige gevallen ook niet helemaal :S