Dakotha_ schreef:Skateboard van mijn vriend mocht niet mee in handbagage (transavia).
Transavia is erg streng.
Bij Ryanair weet ik niet hoe de regels zijn. Houd er rekening mee dat Ryanair een low-budget carrier is, en die vragen geld voor alles wat 'extra' is; daar verdienen ze op.
Maar ik werk op Schiphol en ik zie af en toe wel jongeren op skateboard rijden in de terminal. Het ligt er echt aan met welke maatschappij je reist en welke bestemming je hebt.
Als het skateboard in je handbagage-koffer past, zie ik geen probleem. Alleen houd er wel rekening mee dat security dan misschien in je tas wil kijken als ze dat ding er vreemd uit vinden zien op de x-ray...
Jennifuur schreef:Je mag ook naast je handbagage een accessoire meenemen.. Misschien kan deze daarvoor door?
Vaak mag je idd een trolley-koffertje en een persoonlijk item meenemen, maar onder 'persoonlijk item' verstaan we dan een handtasje of een laptoptasje ofzo. Om dan (naast je trolley koffer) met iets van 55cm aan te komen zetten vind ik persoonlijk te ver gaan; in dat geval zou ik (bij een volle vlucht), de trolley-koffer in nemen aan de gate...