Mag dit mee als handbagage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paarddopette

Mag dit mee als handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 20:33

Hoi Bokkers,

Binnenkort ga ik met een aantal vriendinnen naar Barcelona. We willen graag ons pennyboard meenemen (klein skateboard, c.a 55 cm lang) in het vliegtuig.

Zou dit mee mogen als handbagage? Aangezien het waarschijnlijk passen en meten wordt in de koffer.

Zelf zou ik zeggen van niet. Zoals in de regels staat: ''Stompe voorwerpen waarmee kan worden geslagen en aldus ernstige verwondingen kunnen worden toegebracht'' .

Maar ik wilde het toch voor de zekerheid even aan jullie vragen. :)

verootjoo

Re: Mag dit mee als handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:35

Volgens mij moet dat bij de odd size luggage.
Hoeveel handbagage mag je überhaupt meenemen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:35

Ahh verwacht van niet, welke maatschappij vliegen jullie mee?

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 20:37

Vliegen met Ryanair. Maar dit mag wel gewoon in je koffer, toch?

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:39

In je koffer mag het wel, ryanair zijn ze niet heel streng met handbagage is me opgevallen, zie je veel veel te volgepropte tassen hoor!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:40

Het mag wel gewoon in je koffer. Als het aan de maten voldoet zal het geen probleem zijn.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:44

Ik zou echt even bellen met de maatschappij. Er zijn verschillende regels aan verbonden namelijk en dit ligt bij elke maatschappij anders. Uit 'ervaring' weet ik dat Ryanair vrij streng is m.b.t handbagage (nadeel van een low-cost airline) :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:47

Je mag ook naast je handbagage een accessoire meenemen.. Misschien kan deze daarvoor door?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:53

Ryanair is juist niet streng met handbagage, ik heb er deze zomer 3 keer mee gevlogen. Je mag twee stuks handbagage meenemen en zolang het ongeveer aan de maten voldoet is het prima. Ik had alle drie de keren ontzettend veel zooi bij mee, ik twijfelde zelf of het wel mocht maar geen enkele keer is er naar mijn handbagage gekeken :+ Dus als je een koffertje meeneemt en een tas, dan kun je in een van de twee je pennyboard stoppen (mits het past natuurlijk) :)

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:55

Skateboard van mijn vriend mocht niet mee in handbagage (transavia).

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:56

Ik heb zelf met zo'n ding gevlogen, bij transavia weliswaar. Ik heb hem in moeten checken bij 'odd lugage' maar dat was gewoon gratis en zo mocht hij zonder problemen mee :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:02

vraag me af of t mag.. ik mag mijn lacrosse stick ook niet mee helaas :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:03

Nee een stick is een soort van wapen. Dit weet ik niet maar Ryanair is juist wel streng en vragen overal geld voor! Daarbij zijn die kastjes erg klein. Ik zou even informeren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:05

Zonnetje81 schreef:
Nee een stick is een soort van wapen. Dit weet ik niet maar Ryanair is juist wel streng en vragen overal geld voor! Daarbij zijn die kastjes erg klein. Ik zou even informeren.

skateboard kan je ook hard mee slaan...
maar ja een tas ook en een selfiestick mag dan wel weer mee..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:09

Een lacrosestick is niet te vergelijken met een selfiestik. Ik mag mijn hockeystick of golfclub ook niet meenemen....logisch lijkt me.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:10

Het is geen security item en dus echt compleet afhankelijk van de maatschappij. Ik had er vandaag nog een bij mijn check in en later dus ook aan boord van mijn vlucht.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:18

Dakotha_ schreef:

Transavia is erg streng.

Bij Ryanair weet ik niet hoe de regels zijn. Houd er rekening mee dat Ryanair een low-budget carrier is, en die vragen geld voor alles wat 'extra' is; daar verdienen ze op.
Maar ik werk op Schiphol en ik zie af en toe wel jongeren op skateboard rijden in de terminal. Het ligt er echt aan met welke maatschappij je reist en welke bestemming je hebt.
Als het skateboard in je handbagage-koffer past, zie ik geen probleem. Alleen houd er wel rekening mee dat security dan misschien in je tas wil kijken als ze dat ding er vreemd uit vinden zien op de x-ray...

Jennifuur schreef:
Je mag ook naast je handbagage een accessoire meenemen.. Misschien kan deze daarvoor door?

Vaak mag je idd een trolley-koffertje en een persoonlijk item meenemen, maar onder 'persoonlijk item' verstaan we dan een handtasje of een laptoptasje ofzo. Om dan (naast je trolley koffer) met iets van 55cm aan te komen zetten vind ik persoonlijk te ver gaan; in dat geval zou ik (bij een volle vlucht), de trolley-koffer in nemen aan de gate...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:26

kirri schreef:
Ahh verwacht van niet, welke maatschappij vliegen jullie mee?

Deze verwacht ik ook.

Wij nemen ieder jaar een windvanger mee voor op de boot en die moet ook via deze route.

Ik kan je zeggen,...dat is nogal een gedoe.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:35

Ik zou even contact opnemen met Ryanair. Die zijn vaak streng met handbagage in Nederland.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:43

mairead schreef:
Dakotha_ schreef:

Transavia is erg streng.

Bij Ryanair weet ik niet hoe de regels zijn. Houd er rekening mee dat Ryanair een low-budget carrier is, en die vragen geld voor alles wat 'extra' is; daar verdienen ze op.
Maar ik werk op Schiphol en ik zie af en toe wel jongeren op skateboard rijden in de terminal. Het ligt er echt aan met welke maatschappij je reist en welke bestemming je hebt.
Als het skateboard in je handbagage-koffer past, zie ik geen probleem. Alleen houd er wel rekening mee dat security dan misschien in je tas wil kijken als ze dat ding er vreemd uit vinden zien op de x-ray...

Jennifuur schreef:

Vaak mag je idd een trolley-koffertje en een persoonlijk item meenemen, maar onder 'persoonlijk item' verstaan we dan een handtasje of een laptoptasje ofzo. Om dan (naast je trolley koffer) met iets van 55cm aan te komen zetten vind ik persoonlijk te ver gaan; in dat geval zou ik (bij een volle vlucht), de trolley-koffer in nemen aan de gate...

Ik betwijfel ten zeerste of zo'n board zomaar mee mag aan board inderdaad. Bij ons (KLM) is de policy m.b.t surfboarden net aangepast, maar dat is echt surfboard in plaats van een board. Dus niet en en :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:15

Bij Sunexpress zag ik iemand die een longboard wilde inchecken als handbagage. Mocht niet mee...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:43

Ik heb op de luchthaven gewerkt als check-in bediende, heb het in mijn korte carrière als stagiaire daar nooit meegemaakt maar denk niet dat dit geaccepteerd zou worden bij ons. Meeste maatschappijen gaan dat bezien als een wapen (kun je iemand zijn hersens mee inkloppen).

Als je helemaal zeker wil zijn, zou ik Ryanair even bellen of mailen. Dan weet je het meteen :)