Hoi Bokkers,
Ik val maar meteen met de deur in huis door mijn verhaal te doen.
Ik heb nu al bijna 3 jaar een relatie. Natuurlijk in het begin ben je mega verliefd, je kent dat wel.
We hebben het super leuk samen, maar we verschillen wel wat qua dingen die we willen bereiken in het leven. (niks mis mee vind ik)
Nu ben ik nog volop bezig met mijn studie tot verpleegkundige, en mijn vriend werkt al 3 jaar. Wij wonen allebei nog thuis. Nu weet hij heel erg goed dat ik nog zeker 4 jaar bezig ben met mijn studie, dit accepteert hij ook.
Nu is mijn studie niet de gemakkelijkste en staat het voor mij ook gewoon op nummer 1. Iets wat hij ook gewoon accepteert als ik is een keer moet afzeggen omdat ik huiswerk moet maken.
Ik probeer mijn tijd zo goed mogelijk te verdelen over mijn bijrijdpony, mijn werk, school, sociale leven en mijn vriend.
Ik merk aan mezelf dat ik door dat ik eigenlijk het weekend hem zoveel mogelijk probeer te zien, ik minder tijd heb voor de dingen die ik ook graag zou willen doen zoals bijv. iets leuks met vrienden. Omdat het weekend bijna nog maar de enige mogelijkheid is dat wij elkaar kunnen zien.
Ik heb al vaker twijfel gehad over onze relatie omdat we in sommige dingen toch wel erg verschillen.
Hij houd niet van reizen, ik wel.
Hij is heel erg bezig met geld, ik totaal niet.
Hij is meestal wat nonchalant over dingen, terwijl ik graag alles op orde heb, en erna streef om later een goede baan te hebben.
Nu weet ik ook wel dat dit geen grote rare dingen zijn, maar toch op een of andere manier knagen ze aan mij.
Ik heb dit ook met hem besproken, hij begrijpt dit, maar hij zegt ook ik ga mezelf niet totaal veranderen, en dat moet jij ook niet doet, vind ik dat hij gelijk in heeft.
Kortom; Ik twijfel enorm of deze relatie me nog wel goed doet. Ik hou ontzettend veel van hem, alleen soms denk ik bij mezelf dat het gewoon niet gaat lukken. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd bespreek te maken maar hij schiet gelijk in de verdedigen en is totaal geen prater.
Dus eigenlijk.... weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet doen.
Hopelijke hebben jullie tips, of heeft misschien wel iemand het soort gelijke meegemaakt?
Liefs,