Welke rechtsbijstand onderdelen verzekeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Welke rechtsbijstand onderdelen verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 23:58

Ons verzekeringsjaar is bijna om, dus tijd om kritisch te kijken naar nieuwe verzekeringen. Inboedel, opstal en AVP zijn al veranderd maar nu het punt; rechtsbijstandverzekering.

Welke onderdelen zijn een must? Mijn man heeft sowieso al 'werk' er in zitten, voor mij is het echter niet zinvol ivm zeer klein contract. Die gok durf ik te nemen.
Wij hebben een koophuis, zijn in loondienst en verwachten niet te scheiden. Welke onderdelen zijn interessant? Consument? Wonen? Verkeer? (moet even kijken of die niet bij de auto verzekering zit).

vibabu

Re: Welke rechtsbijstand onderdelen verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 00:15

Volgens mij heb ik ze voor allemaal. Heb verkeer een keer gebruikt en werk ook. Maar ik vind het dan ook een hele fijne verzekering!
Toen ik ontslag kreeg hebben ze me ook heel fijn geholpen. Wonen is handig bij verbouwingen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:56

Ik had eerst geen werk erbij.
Tien in overleg met de adviseur een nieuw (ander) pakket gepakt waar alles inzat en ik was nauwelijks iets meer kwijt. Terwijl me een paar jaar geleden werd gezegt dat werk erbij het echt veel duurder zou maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:18

Familierecht is sowieso uitgesloten in de rechtsbijstandsverzekering dus het maakt niet uit of je wilt scheiden. :D

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:28

Hebben jullie dan geen gezamelijke rechtsbijstand? Dat is namelijk veel goedkoper dan elk afzonderlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 11:55

Suzanne F. schreef:
Familierecht is sowieso uitgesloten in de rechtsbijstandsverzekering dus het maakt niet uit of je wilt scheiden. :D

Ligt dus aan de verzekering, ik ben de optie 'echtscheiding' dus al tegen gekomen als te verzekeren onderdeel :')

Corinec, uiteraard hebben wij gezamelijk een verzekering maar mijn man is dus via de vakbond verzekerd voor 'arbeid'.