Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Xanthippe schreef:Nu weet mijn huidige werkgever nog helemaal van niets, en ik weet niet goed wat ik ermee moet doen...
Nu al aangeven dat ik op zoek ben naar iets nieuws, of gewoon de bom droppen als ik effectief iets nieuws heb?
Ik vind dit zo dubbel, omdat het voor hetzelfde geld nog maanden kan duren eer ik iets heb (of misschien wel niets tegen kom en gewoon blijf), maar ook omdat het wel eens heel snel zou kunnen gaan...
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of wie heeft er al ervaring mee en hoe heb je dit dan aangepakt?

Kentaro schreef:Niets zo erg als uren niets te doen hebben!! Een paar dagen is dat wel lekker, maar daarna...![]()
Ik herken wel heel erg jouw gevoel dat je je 'schuldig' voelt naar je collega's en werkgever!
Bij de meeste bedrijven heb je een opzegtermijn van een maand, maar aangezien het alweer de 8e is, ben ik bang dat je pas per 1 december op kunt zeggen. Ik zou zeker ook wachten tot je zeker weet dat je bij het andere bedrijf aangenomen bent!
Succes in het ieder geval!
Westernfreak schreef:Staat de opzegtermijn niet in je arbeidscontract? En heb je het probleem al eens voorgelegd aan je leidinggevende? Geen werk hebben, je uren uitzitten en een leidinggevende hebben die niet beter kan plannen en dus ook niets tegen het probleem onderneemt is inderdaad erg vervelend weet ik uit ervaring.![]()
Ik zou persoonlijk ook niks melden bij de huidige werkgever voor je bent aangenomen bij het nieuwe bedrijf.

ulleke schreef:Je werkt in België toch?
Hier kan je snel je opzegtermijn berekenen: http://www.jobat.be/nl/artikels/bereken ... egtermijn/
In België gaat de opzegtermijn ook in op de maandag na de kennisneming van het ontslag: http://www.elfri.be/vanaf-wanneer-gaat- ... -werknemer
Als je nog wat wil weten, stuur maar PB.. ik heb me hier nog niet zo lang geleden ook in verdiept

Kirsha schreef:Wat goed dat je om je heen kijkt en dat je zelfs al zo snel een positief gesprek hebt gehad! Zeker in deze tijd mag je best trots op jezelf zijn
Ik reageer even op dit stukje. Ik heb toevallig onlangs in dezelfde situatie gezeten. Niet gelukkig (meer) met wat je doet en eigenlijk een beetje op het 'wat nu' punt. Ik heb zelf gewacht tot ik daadwerkelijk iets anders had en heb daarna dus ook een bom gedropt. Voor hetzelfde geld had het inderdaad nog maanden kunnen duren en bij het aflopen van het contract (dat zou bij mij eind december zijn geweest) had ik wel geweten wie er dan als eerste uitvloog. Nee bedankt
Laat het vooral niet te persoonlijk worden. Zeker in een hecht team voel je je inderdaad snel schuldig, ik herken het probleem. Vergeet niet dat je vooral aan jezelf moet denken, uiteindelijk doet je werkgever dat ook.
Leffroi schreef:Doen waar jij je het beste bij voelt. Leuke collega's en sfeer is goud waard, maar niet als je de hele dag uit je neus zit te eten. Makkelijk verdiend, maar niet de bedoeling. Gewoon aankaarten bij je baas. Je hebt immers een goede verhouding als ik dat zo lees. Dan kun je aangeven dat ze je meer werk moeten bieden en dat je anders toch verder gaat kijken. Het blijven tenslotte 'maar' collega's. Dan kun je ook bespreken wat je opzegtermijn is. Gezien je bijna geen werk hebt, zal dat niet zo heel erg lang zijn, want als jij er last van hebt, hebben anderen er ook last van. Bovendien gok ik dat je dan toch te duur bent, want als jij van de 8 uur maar 2 uur aan het werk bent, niet om jou, maar dan moet er toch echt iemand weg?