Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:11

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie, zit namelijk in een situatie waarin ik advies wil.
Het gaat om iets waar ik met mijn vriendin in terecht gekomen ben, namelijk de aanschaf van een Apple Watch.

Het is namelijk zo, zelf wil ik graag een Apple Watch aanschaffen maar mijn vriendin vind het niks.
Vooral omdat ze er zelf niet echt meerwaarde in ziet, in het gebruik en het hebben er van.
Ook vind ze het zonde van het/mijn geld.

Nu is het zo dat ik dat zelf wel zie die meerwaarde, namelijk zit ik in de persfotografie en ga ik binnenkort als het goed is aan het werk als fiscaal controleur en verkeersregelaar.

Zelf zie ik er wel meerwaarde in, het is makkelijker even snel kijken wat je gemist heb tijdens je werk.
Als je ergens op straat aan het werk bent, kijk je sneller even op je pols als dat je heel je telefoon er bij pakt.

Daarnaast lijkt het me erg makkelijk om onderweg (in persfotografie zit ik veel op de scooter) even snel te kunnen kijken wat er binnenkomt en om eventueel te kunnen navigeren. (ook krijg ik belangrijke berichten binnen op mijn telefoon/(toekomst watch) binnen die ik direct moet kunnen zien of kijken.
Dan zie ik het als voordeel dat ik niet hoef te stoppen om mijn telefoon te pakken.

Mijn vriendin ziet dat weer als een minpunt omdat het gevaarlijk kan zijn in het verkeer, maar ach zo een notificatie is maar een seconde werk om te lezen. Maar goed het kan dan wel fout gaan natuurlijk.
Ook vind ze het veel geld voor een "horloge".

Nu wil ik ook niet dat er continue ergernissen zijn tussen ons alleen maar omdat ik zo nodig toch die watch wil waar zij het niet mee eens is.

In goed overleg zijn we aan het kijken en afwegen, om er zo hopelijk samen uit te komen.
Wat ook nog mee speelt is dat we meestal niet zo veel geld hebben om uit te geven, alleen wonen we wel nog beide thuis.

Nu is mijn vraag, hoe zouden jullie dit aanpakken, wat zou jullie advies hier in zijn?

Nessie

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:13

Ik zie het nut ook niet van het apparaat in, maar als jij het wilt kopen van je eigen geld dan heeft zij daar niks mee te maken vind ik persoonlijk. Jullie wonen niet samen en het gaat dus neem ik aan niet van een gezamenlijke rekening/budget af. Zij koopt vast ook weleens wat voor zichzelf toch? :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:13

Euh als jij dat graag wilt en je betaalt het van je eigen geld.. Snap ik niet zo goed wat het probleem is?

Mijn vriend koopt regelmatig een computer spelletje waar ik niks aan vind maar als hij daar blij van wordt, vooral lekker doen! Net als dat hij persoonlijk niks heeft aan dat ik dekjes koop voor mijn paard. :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:14

Misschien denk ik te simpel, maar mijn gedachte: je wilt het zelf gebruiken, je gaat het zelf betalen: dan heeft je vriendin daar toch weinig mee te maken?

Wat betreft de veiligheid kun je natuurlijk aangeven dat je er in het verkeer beperkt gebruik van maakt, om haar gerust te stellen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:15

En daarom hebben wij thuis een gezamenlijke rekening, maar ook beide een eigen rekening met "eigen" geld. Daar doen we van wat we zelf willen. Al zou de ander het onzin vinden, het gaat van je eigen geld af. Ideaal

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:15

Als ik jou was zou ik eens kijken in hoeverre het echt nodig is om een applewatch te nemen, mijn vriend heeft inmiddels een half jaar een Pebble Time en is daar enorm blij mee, die is bijvoorbeeld al een stuk goedkoper dan de apple watch en de batterij gaat vele malen langer mee, en zo zijn er nog meer goedkopere opties.

Stel dat je m dan super veel blijkt te gebruiken kun je altijd nog even gaan sparen en uiteindelijk toch voor de apple-versie gaan.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:17

Jij wilt toch een apple watch. Wat heeft jou vriendin daar mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:19

Als jij het koopt van je eigen verdiende geld, wat is dan precies het probleem?

Ik vind dat je vriendin zeurt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:20

Ik vind het super dat je grotere uitgaves wel met elkaar bespreekt!
Ook al woon je nu nog niet samen, neem aan dat die intentie er wel is?!
Misschien een idee om hem gedeeltelijk voor kerst/verjaardag te vragen en dan de rest bij te leggen?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:20

Ik ben sowieso geen fan van dergelijke apparaten te bedienen als je deelneemt aan het verkeer. Dus ik zie er de meerwaarde niet van in tov je telefoon: je kan gewoon even stoppen en kijken.

Gezien jullie beide thuis wonen, zou ik wel zeggen: jouw geld, jouw keuze.
(Voordat mensen piepen: ja maar waarom niet als je samenwoont? Nou als je dan krap zit dat er amper geld over is en gaat van boodschappen budget af zou ik not amused zijn als het naar een duur gadget gaat.)

Ik ga mee met mijn voorganger: kijken of je met Sinterklaas of kerst een bijdrage kunt vragen als jullie daaraan doen :) en dan zelf het rest stuk aanvullen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-15 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:21

Als je ziet dat er mensen duizenden euro's uitgeven aan een rolex, en honderden euro's aan sieraden en kleding.. dan denk ik, dan heb je toch veel meer aan een apple watch.
Het lijkt mij ook enorm handig. Vooral als je vaak druk bezig bent en je handen vol hebt.. dan hoef je maar even je arm op te tillen ipv in je tas te moeten graven naar je iphone :Y) Zeker inderdaad als persfotograaf.. dan is het belangrijk om berichten snel te lezen, maar een heel gedoe om telkens je handen vrij te moeten maken om je telefoon erbij te pakken.
Maar ook de sport-functies lijken me erg handig.
Zodra mijn iphone 4 te oud is en er een nieuwe komt wil ik ook graag een apple watch erbij :j

Kana

Je betaald het zelf? Dan moet je het toch lekker helemaal zelf weten.

Zie mijn vriend al aankomen, mij verbieden mijn eigen geld uit te geven. :=

daantjuhhh

Szan schreef:
Misschien denk ik te simpel, maar mijn gedachte: je wilt het zelf gebruiken, je gaat het zelf betalen: dan heeft je vriendin daar toch weinig mee te maken?

Wat betreft de veiligheid kun je natuurlijk aangeven dat je er in het verkeer beperkt gebruik van maakt, om haar gerust te stellen.

edit
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 08-10-15 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Jij wilt m hebben, jij betaald m... Ik snap ook niet waar je vriendin dan moeilijk over doet. Mijn man koopt idd ook spellen en dingen voor zn Xbox, daar kan ik van alles van vinden maar hij werkt zelf voor zn geld en speelt er graag mee. Vind t wel netjes dat jullie het samen bespreken overigens hoor :j

Princesj

Jouw geld jouw aankoop toch? Zij betaald hem toch niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:22

Murthul schreef:
Als ik jou was zou ik eens kijken in hoeverre het echt nodig is om een applewatch te nemen, mijn vriend heeft inmiddels een half jaar een Pebble Time en is daar enorm blij mee, die is bijvoorbeeld al een stuk goedkoper dan de apple watch en de batterij gaat vele malen langer mee, en zo zijn er nog meer goedkopere opties.

Stel dat je m dan super veel blijkt te gebruiken kun je altijd nog even gaan sparen en uiteindelijk toch voor de apple-versie gaan.

Scheelt maar zo'n 100 euro.. Dus dat lijkt me nogal geldverspilling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:23

Eens met de rest : Al wil je er twee....
Jouw geld jouw keuzes.

Maar als dit is omdat je twijfelt of je hem echt nodig hebt.

* ja je kunt zonder, dat lukte tot nu toe ook prima toch.
* iedereen die ik ken die hem heeft is er heel erg blij mee (ik heb een fitbit ,maar volgende generatie smartwatch komt er zeker )

Bambolina

't is inderdaad jouw geld dus jouw keuze lijkt mij! Alleen ben ik het wel met je vriendin eens dat het gevaarlijk is tijdens het rijden. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dan kan die ene seconde wel een wereld van verschil maken.

Als het je puur gaat om de goede vrede bewaren, zou je het geld apart kunnen zetten en nog eventjes wachten met de aanschaf, maar wel af en toe laten vallen dat je 'm toch wel graag wil. Dan zal ze er waarschijnlijk minder op tegen zijn dan wanneer ze denkt dat het een impuls koop is.

Snollygoster

Als jij het wilt, heeft jouw vriendin er toch niks mee te maken? ;)
Mijn vriend snapt ook niet goed waarom ik nu een 3e paar rijlaarzen van 500 euro heb gekocht, maar daar laat ik me niet door tegenhouden. Anderzijds snap ik het ook niet altijd wanneer hij weer eens 1000'en euro's aan muziekapparatuur uitgeef, maar hij heeft er plezier in en dan laat ik het ook zo, net zoals hij bij mijn aankopen.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:25

Persoonlijk vind ik het onverantwoord in het verkeer. Betrap mezelf er ook op. Telefoon in de houder op dashboard en springt dus ook aan bij melding. Gezien het kleine scherm van de watch zal je toch langer/beter moeten kijken naar wat er staat, dus minder oplettend op het verkeer voor zo'n 5 seconden, en dat is veel hoor. Maar bijvoorbeeld een melding als 13:00 Tandarts is dan wel duidelijk natuurlijk _O-

Verder als het voor je werk makkelijker is (ik neem aan dat je particulier bent?) dan is het toch ook nog deels aftrekbaar? Scheelt een stuk in de kosten. Ik zou zeggen ga er lekker elke euro voor aan de kant zetten en koop hem zodra je er genoeg voor hebt gespaard.

Want stel je voor je koopt dat ding nu voor pak hem beet 400 euro en volgende week crasht je scooter maar die kan je niet laten repareren want geld is op aan de Watch.. (< In dat opzicht zou ik je vriendin snappen).

Dus lekker sparen en even lekker doorsparen en neem haar lekker duur mee uit eten of koop dure schoenen voor haar dan is ze ook weer blij als je de watch hebt gehaald _O-

En als je lekker eigenwijs wil zijn: Gewoon kopen dat ding en lekker in de kast leggen als zij bij je is :')

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:25

Ik vind het ook super dat jullie zo goed in overleg gaan +:)+
Natuurlijk is het wel jouw geld en jouw beslissing, maar overleggen hoort er nu eenmaal bij. Ik en m'n man zijn al heel lang samen maar grote uitgaven voor de een of de ander gaan altijd in overleg, ook al hebben we 2 aparte rekeningen ;)

Maar wat voor notificaties zijn er zo belangrijk dat je ze niet mag missen ? Ga daar eens overdenken.
Wat voor functies zitten er op zo'n horloge die je niet op je gewone telefoon kan zetten ?
Anders zou ik het gewoon zonde van je geld vinden voor een "hebbedingetje"
Laatst bijgewerkt door Shayla op 08-10-15 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:28

8nnemiek schreef:
Murthul schreef:

Scheelt maar zo'n 100 euro.. Dus dat lijkt me nogal geldverspilling..

Ik bedoelde ook niet dat ze per se een pebble moet gaan halen, maar er zijn ook goedkopere smartwatches, zeker aangezien t om een aanzienlijk bedrag gaat en de vriendin bang is dat ze m nooit zou gebruiken zou je eerst voor n cheapere versie kunnen gaan, die n aantal jaar dragen en dan evt switchen naar apple. Als je n apple koopt en uiteindelijk bijna niet gebruikt ben je gewoon veel meer geld kwijt. Dat zou zijn wat ik zou doen. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:30

Dan zou ik eerder direct de Apple kopen als dat degene is die hij zo graag wilt. En volgens mij behoudt Apple wel redelijk zijn waarde? Correct me if i'm wrong.. Maar dan kun je hem altijd nog verkopen wanneer blijkt dat je er niks mee doet en ik denk dat je dan goedkoper of ongeveer net zo duur uit bent dan wanneer je eerst een goedkope koopt en daarna een dure. ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:32

Mijn vriend heeft 'm ook. De Apple watch dus. Hij voelde zich schuldig over de grote uitgave. Ik kon het relativeren voor hem: is maar drie maanden stalgeld van het paard en je hebt er langer lol van :-)
Hij is er erg happy mee. Dus gewoon doen!
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 08-10-15 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:32

Overigens denk ik dat als je dit aan een forum moet voorleggen, je zelf ook nog sterk twijfelt of het écht een toegevoegde waarde is: anders had je dat ding al wel in huis liggen.

En bij twijfel... Niet kopen.