Ervaringen stopcontacten/lampen op afstandsbediening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Ervaringen stopcontacten/lampen op afstandsbediening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 09:48

Ik wil graag een "klikaan klikuit" systeem aanschaffen voor 3 lampen, 2 hiervan zijn in de woonkamer en een 3e zit in de hal.
Dat alles in 1 ruimte werkt weet ik, maar kan ik ook de lamp in de hal bedienen vanaf de woonkamer? Of wil dat niet omdat er geen muren of deuren tussen kunnen zitten?

Princesj

Re: Ervaringen stopcontacten/lampen op afstandsbediening

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:50

Ik heb er 1 voor mijn buitenverlichtiging (zender in de schuur, ca. 12m van de woning), dat werkt prima!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:00

Wij hebben de set van de action al jaren. Gaat prima. Wel alles in een kamer dus of dat met de hal gaat werken, geen idee.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:03

Mijn vriend heeft dat eens geinstalleerd, echter is de afstandsbediening er toen mee opgehouden (na ca. 3 jaar) en nu doet de plafondverlichting het dus niet meer. Moet halve lamp eraf slopen om dit te fixen, hebben we maar niet gedaan.

Maar wat jij wil moet wel mogelijk zijn geloof ik, mits je muur niet te dik is. Maar dat zou je beter bij de bouwmarkt/winkel die zulke sets verkoopt kunnen navragen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:07

Nontie: het gaat om die stopcontactdozen waar je gewoon de stekker van de lamp in doet. Dus bij een kapotte AB hoef je alleen de stekker weer in het gewone stopcontact te doen.

Allejandro: hebben ze die altijd bij de action? En wat kost die set?

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:09

Liselot schreef:
Nontie: het gaat om die stopcontactdozen waar je gewoon de stekker van de lamp in doet. Dus bij een kapotte AB hoef je alleen de stekker weer in het gewone stopcontact te doen.

Allejandro: hebben ze die altijd bij de action? En wat kost die set?

Ik snap welke je bedoelt, die hebben wij ook. Mijn vriend had alleen 1 tussen de plafondlamp en schakelaar gemonteerd. Toen kon de stekker er dus niet meer gewoon in maar moet de lamp eraf en draden opnieuw gesoldeerd worden. :Y)

Ze hebben ze dacht ik bij de Blokker ook. zo'n 20 euro maar kan me vergissen hoor.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:07

Volgens mij kost zo'n set 7,95 of 9,95. Niet veel iig, wij hebben twee sets op één afstandsbediening. Ideaal :D Ook de tv etc doen wij er mee van standby af, zo makkelijk!

Ze hebben ze hier niet constant maar met kerst in aantocht vast wel snel weer. Dan gebruiken mensen ze ook veel :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:29

Ja hoor werkt prima! Ik heb de buitenlamp erop en in december zelfs de kerst buitenverlichting