Relatie als "controll freak" met een laid back persoon...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Relatie als "controll freak" met een laid back persoon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:34

Typisch zon voorbeeld waarbij het onderwerp veel te kort is. Ik zal proberen het verhaal kort te houden maar ik heb er een beetje een hard hoofd in :o.

Mijn vriend woont in Zweden, ik in Nederland. Dit jaar heeft hij bijna 4 maanden in Nederland gewoond bij mij, conclusie, het is niet te doen. Hij heeft altijd in the middle of nowhere gewoond en het kleine bussum is veel te groot en beangstigend voor hem. Hij voelt zich ellendig en sluit zich compleet op in het huis met als gevolg veel irritatie. Lang verhaal kort, ik wilde toch altijd al in the middle of nowhere wonen, dus heb mijn schepen gekeerd en ga met een paar jaar richting Zweden.

Nu, dit is niet een topic over of we bij elkaar passen of over lange-afstands relaties of ze nou wel of niet werken. Hier heb ik al 1,5 jaar over na kunnen denken en, we vallen dan misschien onder een klein percentage mensen die een "aparte" relatie hebben, maar het werkt prima.

Om even een beeld te schetsen, hij is erg laid back, heeft jarenlang een goede baan gehad, is goed opgeleid maar op de één of andere manier is hij compleet af gezakt en zit nu al een paar jaar bij mams in huis, min of meer op mensen te wachten die hem een baan aan komen bieden.
Hij is totaal niet naiëf, hij is ook niet ronduit lui maar wel enorm laks en totaal niet ambitieus. Als hij zijn computer heeft en mij is hij gelukkig. Geen andere wensen, helemaal niks.

In dat opzicht ben ik een complete tegenpool. Ik ben compleet onafhankelijk, ik doe dingen op mijn manier, ik denk gerust jaren vooruit en mijn pensioenplan en het pad daar naartoe (a.k.a. droom) is bijna tot in de puntjes uit gestippeld. Daarnaast ben ik in mijn leven een aantal keer flink op mijn bek gegaan. Soms door mijn eigen fouten maar vaker door toedoen van anderen. Dit heeft mij heel veel gekost, emotioneel en financieel. De risico's die ik dan ook neem zijn heel zorgvuldig doordacht en geminimaliseerd.

Idealiter wil ik met een jaar of 3 naar Zweden vertrekken, dan heb ik alle losse eindjes hier afgehandeld en hebben we (als hij nog eens een baan krijgt) voldoende op de bank staan om te verhuizen en een lening af te sluiten om land te kopen voor een project dat ik wil uit gaan voeren (vakantiehuizen verhuur). Dat deel van Zweden is enorm touristisch dus het is geen slechte zet. Het houdt mij onder de pannen en zorgt dat ik gelijk wat financieel input heb want ik heb niet de illusie dat ik zonder slag of stoot een baan kan vinden op een eilandje in de Baltische zee.

Nou was de motivatie "Ik kom pas wanneer je een vast contract hebt" niet voldoende om hem te motiveren echt te vechten voor een baan. Let wel, hij solliciteert wel, maar hij zou nergens achteraan bellen en zijn sollicitaties worden altijd last minute verzonden. Dus ik heb gezegd "Ik kom niet voordat we ruim en breed voldoende hebben voor de verhuizing en een lening, ik wil niet als een dom wicht in huis zitten, ik heb daar een pesthekel aan". Tijd moet uitwijzen of dat gaat werken, maar anyways, voor de lol ben ik eens aan het rekenen gegaan wat mijn "droom" moet gaan opbrengen en hoe de toekomst er dan uit ziet tegen de tijd dat we met pensioen gaan. Nou is dat natuurlijk een beetje koffiedik kijken maar ach, een droom zou een droom niet zijn als je er niet naar wilt streven toch?

Nou viel dat bij meneer een beetje in het verkeerde keelgat. Lang verhaal kort, dat controll freakerige gedoe jaagt hem de stuipen op het lijf en dromen zijn er niet om uit te komen, anders zou het geen droom zijn. Tsja, zo kan ik natuurlijk ook achterover blijven zitten bij mijn ouders thuis.

Nou heb ik hem uit gelegd dat ik nou eenmaal ambitieuzer ben als hij en dat hij, behalve financiele input en mogelijk wat hulp met papierwerk hij zich helemaal geen zorgen hoeft te maken over dat project. Het is een lange termijn investering, houdt mij van de straat en, als alles gaat zoals ik verwacht, een hele goede investering voor onze oude dag. Daarnaast, als ik hier uit Nederland vertrek is het bijna onmogelijk nog om voor mij terug te komen mocht het mis gaan om wat voor reden ook. Mijn ouders zijn van "eens het huis uit altijd het huis uit". Ik heb een geweldige woning gehuurd nu voor een heel voordelige prijs omdat ik de eigenaren van het pand ken. Ik heb een vrij goede baan (niet financieel gezien, maar wel een leuke). Hoe moet dat als het daar stuk loopt? Sta ik hier dan, mag ik weer in een hokje van 5x5m wonen waar ik 400 euro per maand voor mag betalen, ik hoef er niet van uit te gaan dat ik ook gelijk weer een baan heb en enige financiële hulp is ook niet aan de orde voor zo ver ik weet. Maar links om of rechts om, hij lijkt het niet te begrijpen. Hij vertaald mijn verhaal naar "oh nu begrijp ik je, je bent gewoon bang, maar je hoeft niet gelijk zo'n controll freak te worden!" -O- *zucht*.

Ik zit me nu dus af te vragen, ben ik nou achterlijk? Ben ik echt zo'n controll freak? Voor mijn gevoel ben ik gewoon verstandig bezig, en dan ben ik misschien wat gedetailleerd in het geheel maar dat komt omdat ik er rekening mee moet houden dat mijn vriend niet kan plannen en niet goed vooruit kan kijken. Hij ziet de concequenties niet van wat hij wel of niet doet en iemand moet het doen := of ben ik nou gek?

Thanks voor het lezen van deze lap. Nogmaals, het gaat niet over de relatie zelf, het gaat echt over de plannen die ik heb - en hij niet ^^. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Relatie als "controll freak" met een laid back persoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:06

Nee je bent niet gek, maar hij is wel een echte Zweed en hou daar rekening mee als je naar Zweden wilt. Gros is zo, afspraak met een loodgieter? Komt wel als hij geld nodig heeft, dus dat kan gerust 3 maanden duren. En nog veel meer van die dingen.

Mijn ouders wonen in Zweden, heb er zelf gewoond en mijn vriend en ik hebben besloten om weer te gaan emigreren naar Zweden.

Het is wel goed om echt plannen te hebben en zo enige zekerheid. Vanuit Zweden zal je geen hulp of geld krijgen. Wij zorgen er ook voor dat we beide werk hebben voor we definitief gaan verhuizen (hebben wij wel geluk dat er heel erg veel vraag naar "ons" is).

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:09

Thanks, jouw antwoord stelt me erg gerust eerlijk gezegd :).
Zal wel mijn stiptheid een beetje aan de kant moeten gaan zetten denk ik dan.
Waar gaan jullie wonen? En wat voor professie hebben jullie?

Ps, als je zin hebt:

[HK] Välkommen till Sverige "voor alle zweden fans!"

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:17

Fijn dat het je wel gerust stelt, stiptheid moet je inderdaad echt aan de kant zetten. Sommige Zweden komen afspraken echt wel goed na, maar genoeg die dat niet doen.

Mijn ouders wonen in Värmland (daar heb ik zelf ook gewoond), we gaan volgende week kennismaken in Örebro en Oskarshamn. Die laatste heeft ons grote voorkeur voor nu.

We werken zelf beide in de zorg, m'n vriend is arts en ik MBB'er (Medisch Beeldvormings en Bestralingsdeskundige).
Mag ik vragen naar welke regio jij wil?

Ik ga zo even in t topic kijken! :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:23

Je geeft aan dat je al een aantal keer op je bek bent gegaan en ik denk dat dat nu weer gaat gebeuren. Hij deelt jouw ambities totaal niet. En ik verwacht ook niet dat hij dat gaat doen. Jij vindt hem niet lui maar als je niks doet ben je toch lui? En laks in zijn geval.

Ik zou, zoals jij nu ook wilt, zorgen dat je voldoende zekerheid hebt als je gaat. Met lege handen in een Zweeds bos lijkt me geen prettig vooruitzicht. Succes!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:24

Kijk, als je nou een jaar of twintig was... Dan was dit miss idd nogal control freakerig geweest. Maar dat ben je niet, je bent ruim volwassen en denkt aan je toekomst voordat je 'het diepe inspringt'. Helemaal geen slechte eigenschap lijkt mij. En dromen zijn er niet voor niks, maar om je gemotiveerd te houden en een doel te hebben! Hij zal wat dat betreft jou incl je controlfreakerigheid moeten accepteren, zoals jij zijn laidbackheid accwpteert (want dat lijk je wel te doen). En ik denk dat hij daar nog is dankbaar voor gaat zijn :j
Ik zou gewoon lekker doorgaan met je plannen, en hem er niet teveel in meesleuren, maar zeker wel bij betrokken houden.

Herken veel in je verhaal, ook een relatie gehad met zo'n type, maar dan in Nederland gewoon haha. Hij was altijd van 'doe maar rustig komt wel goed', wat ik soms heel fijn vond maar me ook het gevoel gaf dat ík alles moest regelen omdat er anders niks gebeurde

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:39

TS: Heel knap dat je het voor je vriend over hebt om naar Zweden te gaan verhuizen..
Ik vind helemaal niet dat je overkomt als een control freak, je bent iemand welke gewoon goed nadenkt over de toekomst. Als je hart hier echt ligt zou ik er zelf voor gaan en je vriend er buiten houden. Je kan immers plannen wat je wilt maar uit ervaring weet ik dat dat dingen toch altijd anders lopen. Je kan een persoon toch niet veranderen.
In ieder geval veel suc6 met je Zweden project! :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:48

@Quir, klinkt goed, al ken ik de gebieden alleen van plaatjes (nog wel). Ik zelf ken eigenlijk alleen maar Stockholm een beetje en Nynasahm, maar meer omdat ik daar langs en door rijd in mijn toch naar Gotland, mocht je niet weten waar dat ligt, het ligt ten zuid-oosten van Stockholm in de Baltische zee.

En zorg, ik dacht eigenlijk dat ze dat tot de puntjes voor elkaar hadden maar vraag voor personeel is er dus wel?

@Janderegelaa: Klopt, hij deelt ze niet en zal ze ook niet gaan delen, daar heb ik me bij neer gelegd. Ik was er van overtuigd dat ik als een single het leven door zou gaan, ik ben nou eenmaal zelfstandig en wil mijn eigen ding doen en functioneer beter solo als in een groep (of relatie). Mijn vriend echter doet lekker zijn eigen ding, ik ook. We zijn niet van elkaar afhankelijk in dat opzicht en het bevalt ons beiden goed. Het kan me dus maar weinig schelen dat hij mijn ambitie niet deelt. Zolang hij gewoon een baan heeft en het huis eens door werkt, we af en toe eens wat samen kunnen doen en we beiden 's avonds een warm bed hebben ben ik gelukkig ^^.
En thanks voor je feedback en je succes wens :).

@Area51. Thanks! Je zegt eigenlijk precies zoals ik het zie en van plan ben, fijn die bevestiging. Het scheelt dat ik sowieso al graag alles in handen heb.
Mag ik vragen waarom het uiteindelijk stuk gelopen is? Of eigenlijk, heeft het te maken gehad met het laid back zijn?

@missverynice: Dank je :) en je hebt gelijk, dingen lopen nooit zoals je ze verwacht, maar ik kan het in ieder geval een schop in de goede richting geven ^^. En gelukkig heb ik niet de illusie dat mijn vriend ineens een hoogvlieger gaat worden :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:09

Vraag, vooral artsen, is er extreem veel.

Oskarshamn ligt aan de West kust onder Stockholm, vlakbij Kalmar. Dus best dicht bij gotland eigenlijk, haha.

Wat doe jij? Is daar in geen werk te vinden? Misschien wel fijner begin denk ik

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 22:15

Oostkust bedoel je denk ik? ^^.

Ik heb helaas (o.a. onderwerp op mijn bek gaan) geen diploma's. Alleen voor bloemschikken middelbare school haha. Schiet niet zo op. Tegen die tijd heb ik wel ook mijn LOI opleiding grafisch ontwerpen afgerond. Dat is ook waar mijn talent ligt. Is lekker grenzeloos werk, dat scheelt, maar ik zou niet weten waar ik het zoeken moest op Gotland eerlijk gezegd. Maar ik ben daar nog niet echt in gedoken. Maar inderdaad, sowieso een part-time baan, ongeacht of ik wat met die vakantiehuizen kan of niet, zou erg gunstig zijn.

Wel fijn dat jullie eigenlijk bij voorbaat al voorzien zijn!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:32

Ehh t is al laat! Haha oost kust inderdaad.

Grafisch ontwerp is inderdaad grenzeloos, dat maakt niet uit waar je zit of woont.

Ja inderdaad heel fijn om al enige zekerheid te hebben!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:35

Dat mag je :) had eigenlijk niet te maken met dat laid Back denk ik, dat zag (en zie) ik als een stukje van z'n persoonlijkheid en dus als het persoon waar ik op me viel zeg maar. Hij ergerde zich er soms aan dat ik me zo druk kan maken en ook druk kan doen :D maar kon daar ook altijd om lachen en probeerde me te helpen. We hielden elkaar na even wennen wel aardig in balans.
Maar helaas voelde het gewoon heel anders opeens na een periode van heel veel nieuwe dingen, vooral aan zijn kant, en hij heeft er dus ook een punt achter gezet. Uit elkaar gegroeid of iets? Hier koos hij dus wel voor de makkelijke 'laid back' weg om het zo te noemen... Niet al te moeilijk (en moeite!!) doen. Ik weet het nog niet helemaal, (pas twee weken uit), maar we blijven nog steeds naar elkaar toe trekken. Zien wel waar het schip strandt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:06

Wat ik hier uit begrijp is dat jij enkel naar Zweden bij hem wil zijn als hij compleet veranderd voor jou.
Ik voorzie een hele pijnlijke schuifpartij. Sorry TS. Als "ik kom niet tenzij je en vaste baan hebt" niet genoeg motivatie is was ik me sowieso al gaan af vragen of het wel "de moeite" is om voor hem dat risico te nemen. Want hoe mooi je het ook weet uit te leggen; dit is geen berekend risico maar gewoon een risico.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 14:14

@area51, bah nog vers dus, das balen.... Maar wel herkenbaar, mijn vriend zijn vorige relatie is precies zo uit gegaan en uiteindelijk een soort van verwaterd. Sterkte Y;(

@Ayasha, hij hoeft niet te veranderen voor mij, hij moet gewoon met zijn reet van die bureaustoel af komen en een baan vinden. Dat is common sense, niet specifiek veranderen voor mij.
En wat betreft moeite doen om mij naar Zweden te kunnen krijgen, ja, ik heb dat gevoel inderdaad wel, hoe graag wil je nou dat ik kom? Maar het zit hem niet echt daar in, meer in de mentaliteit "que sera sera" dus het heeft niet echt met mij te maken.

Verder had ik misschien wel even moeten vermelden dat hij 2 part time baantjes heeft op het moment. 1 is mss 2x per maand en een ander is seizoenswerk (hotel en horeca) als hij eenmaal een baan heeft werkt hij zich ook echt wel uit zijn naad, maar hem zo ver krijgen om fatsoenlijk te laten solliciteren is moeilijk, hij gaat heel slecht om met tegenslagen.... liever voorkomen dan genezen.
Er is dus wel hoop, maar hem zo ver krijgen is zo lastig..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:43

Ik vind je helemaal niet klinken als een control freak, maar eerder als iemand die realistisch en met normale toekomstverwachtingen vooruit kijkt. Tot een bepaalde hoogte dan, want zo te lezen vind ik het niet realistisch dat je hoopt op verandering bij je vriend. Ik lees weinig initiatief van zijn kant, maar jij bent bereid alles voor hem te doen. Zelfs naar Zweden verhuizen! Dan mag er ook echt wel wat van zijn kant komen. Als dit hem niet motiveert om op z'n minst een baan te zoeken, wat dan wel?

Meid, ik hoop dat je je schepen in Nederland niet verbrand wanneer je besluit om naar Zweden te verkassen. Houd op z'n minst nog een half jaar je woonruimte aan. Ik vermoed dat je het nog nodig gaat hebben. Als die vier maanden in Nederland al tot grote irritaties hebben geleid, hoe zie je dat dan straks voor je? Want zo te lezen gaat die manier van leven wel je toekomst worden. Zie je het zitten om jarenlang als een moeder te moeten dirigeren dat hij van de bank moet afkomen om eens wat nuttigs te gaan doen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:48

Xyris schreef:
Verder had ik misschien wel even moeten vermelden dat hij 2 part time baantjes heeft op het moment. 1 is mss 2x per maand en een ander is seizoenswerk (hotel en horeca) als hij eenmaal een baan heeft werkt hij zich ook echt wel uit zijn naad, maar hem zo ver krijgen om fatsoenlijk te laten solliciteren is moeilijk, hij gaat heel slecht om met tegenslagen.... liever voorkomen dan genezen.
Er is dus wel hoop, maar hem zo ver krijgen is zo lastig..

Ik heb verder geen advies voor je, maar herken mezelf in bovenstaand 'sollicitatie' stukje. Mijn oplossing is een eigen bedrijf starten, zodat je alles op je eigen manier kan doen. Wellicht is dat voor hem ook de oplossing.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:40

Vanuit mijn eigen ervaring: daar ga je helemaal knettergek van worden. En hij van jou :+

Ik zou aan hem vragen hoe hij de toekomst precies ziet. Komt daar een antwoord uit van lik m'n vestie, dan zal ik nog even goed nadenken of hij wel bij jou past.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:51

Wat je nu ws zo in hem trekt (juist zijn laid back houding) gaat straks vreselijk irriteren ben ik bang. Ik ben ook getrouwd geweest met iemand die heel anders was dan ik. Dat gaat echt knellen. En veranderen kun je hem niet (en zelf ook niet). En of een beetje aanpassen aan elkaar dan genoeg is?

Ik vind het een goede tip van Cayenne om je woonruimte nog een tijd aan te houden. Wel wat extra kosten, maar wonen is zo belangrijk als je onverhoopt toch weer terug wilt... Dat is dat extra geld wel waard.

Ik hoop dat je het naar je zin krijgt in Zweden!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:57

Ik zou inderdaad eens op een rijtje zetten hoe jij je toekomst ziet en laat hem dat ook doen.
Vrees dat dat mijlenver uit elkaar staat en jullie je enorm aan elkaar gaan ergeren.

Het bevalt hem prima zo bij mama thuis en een leuk baantje en daar kun jij al niet mee leven, zegt eigenlijk al genoeg.

Jij hebt enorme plannen waar hij al de rillingen van krijgt bij het idee.

Bedenk dat je met al je ideeen en plannen nooit bij hem terecht kan.

Vraag is dus wat wil je met deze relatie, wat betekent hij voor jou en wat zoek je bij hem?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 20:36

Mja, lastige punten allemaal, al heb ik ze allemaal al wel doordacht.
Hoe dat nou zit met hem bij zijn moeder snap ik niet helemaal. Hij laat het over komen alsof het hem geen reet kan schelen maar als het puntje bij het paaltje komt blijkt hij zich toch verschrikkelijk te voelen over het feit dat hij bij mams woont. En die uitspatting destijds was errug overtuigend kan ik zeggen. Ik krijg dus sterk de indruk dat de waarheid ergens tussenin zit.

Toen hij een jaar of 10 was gingen zijn ouders uit elkaar, hij heeft toen een paar jaar (tot ongeveer zijn 14e) bij zijn vader gewoond en is van de ene op de andere dag letterlijk op straat gezet omdat paps geen zin meer in hem had, dat heeft hem een flink minderwaardigheidscomplex opgeleverd en wat mij op valt aan hem is dat, alles wat risico van afwijzing met zich mee brengt probeert hij te ontwijken. Ik heb hem al een keer helemaal hysterisch hier in huis gehad omdat hij als de dood was over wat ik zou doen toen hij me vertelde dat hij hier niet gelukkig kon worden. Ik snapte totaal niet waarom hij zo over zijn toeren was totdat ik vroeg joh, waar ben je bang voor? Dat ik je dump hierom ofzo? Naja, toen was het hek helemaal van de dam, dat was dus het antwoord. Hij kan niet om gaan met afwijzingen, of dat nou om mij gaat, om een baan of wat dan ook. Na een afwijzing hier bij Sonos in NL is hij ook wekenlang van slag geweest, maar inmiddels heb ik hem ook aan het werk gezien elders, dan is hij echt een keiharde werker. Het verhaal zit dus een beetje complex in elkaar, ik heb het er met zijn moeder ook over gehad en die bevestigde ook min of meer wat ik hier opschrijf...

Zijn laid back houding is niet echt wat mij trekt, sterker nog, ik heb altijd gezworen nooit aan zo'n vent te beginnen ^^. Zegt genoeg dat ik desondanks dat toch op hem gevallen ben, dat zelfs dat niet aan hem af doet voor mij. En nee, er is geen sprake geweest van een roze bril, die is er nooit geweest. Ik heb hem genomen voor wie hij is en heb er een heel duidelijk beeld over, zo ook nu, al vallen wat meer puzzelstukjes op zijn plaats. Toch ja, het is een risico, dat speelt ook wel in mijn hoofd, het kán fout gaan, maar als we het niet proberen zullen we het nooit weten.

Dat betekend dus dat inderdaad, de eerste paar jaar, ik er niet naar toe ga. Ik heb in mijn hoofd zo'n 2 a 3 jaar vanaf nu INDIEN hij een baan weet te krijgen. Hij heeft het voordeel dat ik weet dat hij zo'n harde werker kan zijn zodra hij eenmaal een baan heeft, anders had ik niet eens overwogen daar naar toe te gaan. Het feit dat hij mijn ambities niet deelt vind ik niet zo'n probleem, ik doe toch graag dingen op mijn manier. We zullen meer conflicten krijgen als hij zich er mee gaat bemoeien als dat hij me gewoon lekker mijn gang laat gaan. We hebben geen traditionele relatie, al lijkt dat van buitenaf wel. Het gaat gewoon om elkaars gezelschap, de financiele zekerheid die we elkaar kunnen bieden, houden van natuurlijk ook, maar we zijn geen zwaan kleef aan. We gaan beiden ons eigen weg en misschien wat meer als de meeste relaties, maar ik voel me wat dat betreft echt prima op mijn gemak bij hem, en hij ook bij mij. De vrijheid van een LAT relatie maar dan wel bij elkaar in huis. Laat mij maar lekker aan rommelen, dan kan hij dat ook doen :). Dus eigenlijk is het de gezelschap die ik bij hem zoek. Het enige obstakel dat we hebben is dat ik niet naar Zweden kan/wil zolang hij geen vaste baan heeft en dus het feit dat hij niet echt in ziet wat voor risicos ik neem.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:07

Ayasha schreef:
Wat ik hier uit begrijp is dat jij enkel naar Zweden bij hem wil zijn als hij compleet veranderd voor jou.
Ik voorzie een hele pijnlijke schuifpartij. Sorry TS. Als "ik kom niet tenzij je en vaste [***] hebt" niet genoeg motivatie is was ik me sowieso al gaan af vragen of het wel "de moeite" is om voor hem dat risico te nemen. Want hoe mooi je het ook weet uit te leggen; dit is geen berekend risico maar gewoon een risico.

Helemaal mee eens.. waarom doe je jezelf dit aan TS? Dit klinkt niet echt alsof je hier gelukkig van gaat worden. (En ik begrijp ook niet helemaal hoe je met jouw karakter op zo'n luie nietsnut kunt vallen.. :o wat is er zo leuk aan hem?)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:17

Even een advocaat van de duivel vraag.. wat nu als jij daarheen verhuisd en jij zijn nieuwe "moeder" wordt? Ik vind het super knap dat je er zo over nadenkt maar besef je wel dat mensen niet snel in dat soort dingen veranderen. Jij niet en hij niet. Ik heb jaren samengewoond met iemand die nooit zelfstandig iets wilde regelen, altijd een excuses had om iets niet te doen en enorm laks was. Ik heb mezelf helemaal over de kop gewerkt en ben er aan onderdoor gegaan. Uiteindelijk heb ik hem vorig jaar het huis uitgezet (hij bleek ook nog eens vreemd te gaan). En echt het geeft zoveel rust om je niet constant druk te hoeven maken om een ander en dan ook nog je eigen financiële situatie. Ik had voordat ik met hem samen ging wonen altijd flink spaargeld en kon alles doen waar ik zin in had. Na 5 jaar stond ik constant rood en moest ik elke cent omdraaien omdat meneer er een puinhoop van maakte en ik elke keer in moest springen.

Niet dat jouw vriend dit zou doen maar mensen veranderen niet en je hebt nu al discussies en voorwaarden die in mijn ogen niet vreemd zijn! Die zal je dan dus ook altijd houden dus of je moet je zelf er overheen zetten en er genoegen mee nemen of er niet aan beginnen...
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 09-10-15 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:17

Tja TS, als zijn problemen door het verleden zijn ontstaan, dan moet hij daar hulp voor gaan zoeken. Op deze manier gaat het echt niet werken. Maar om eerlijk te zijn klinkt het nog steeds alsof een groot deel van jullie verschillen te wijten zijn aan zijn enorme luiheid. Je moet zijn moeder niet willen worden en het klinkt alsof hij daar precies naar op zoek is: iemand die nog net niet zijn kont afveegt en voor de rest niet te moeilijk doet.

Edit: MarjanB zegt precies hetzelfde :P

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:54

Als ik het goed begrijp wil je daar iets voor jezelf gaan beginnen met vakantie huizen. Wordt hij daarin betrokken zodat hij daar ook een steentje aan kan bijdragen? Dat hij samen met jou hieraan gaat werken en dat als zijn toekomstige "baan" kan zien?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 20:47

Captain schreef:
Ayasha schreef:
Ik voorzie een hele pijnlijke schuifpartij. Sorry TS. Als "ik kom niet tenzij je en vaste baan hebt" niet genoeg motivatie is was ik me sowieso al gaan af vragen of het wel "de moeite" is om voor hem dat risico te nemen. Want hoe mooi je het ook weet uit te leggen; dit is geen berekend risico maar gewoon een risico.

Helemaal mee eens.. waarom doe je jezelf dit aan TS? Dit klinkt niet echt alsof je hier gelukkig van gaat worden. (En ik begrijp ook niet helemaal hoe je met jouw karakter op zo'n luie nietsnut kunt vallen.. :o wat is er zo leuk aan hem?)

Ik heb hem via internet leren kennen. Hij was destijds erg behulpzaam met zaken waar ik niks mee kon (website bouwen en wat andere dingen) hij nam heel veel op zich, zonder dat we wat voor elkaar voelde (was geen dating site ofzo, online spel) Dus eerste indruk was erg goed. Daarna bij de ontmoeting sloeg de vonk over, was al wel snel duidelijk dat plannen niet zijn sterkste kant was maar daar ben ik wel weer goed in, dus op zich geen probleem.
De problemen begonnen zich pas voor te doen na de afwijzing van Sonos. Hij behoorde tot de laatste 3 kandidaten na een sollicitatie proces van bijna 4 maanden bij dat bedrijf. Dat is toen het mis ging. Hij is wel laid back van zichzelf, maar in het begin meer als een goede tegenpool van mij. Hij heeft nu dus een flinke terugval gehad. Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij zichzelf op pakt zodra hij een vaste baan heeft. Hij laat zich al goed zien bij de part-time banen, zijn contract werd elke keer maar verlengd dus hij doet wel iets goed, maar het solliciteren schiet gewoon niet op. Het probleem zit hem dus in initiatief nemen, niet in het door blijven gaan. Dat initiatief nemen kan ik nog wel overheen komen, het duurt me gewoon te lang.

Daarnaast, en dat is een lang verhaal kort, ik ben jarenlang belazerd door iemand (een catfish) dat heeft aardig wat schade achter gelaten. Ik ben niet goed meer in vertrouwen en ik voel me heel gauw benauwd als mensen van me eisen dat ik op bepaalde momenten ergens moet zijn, bij mijn vriend zat het vertrouwen gelijk goed en maak ik me ook geen moment zorgen en hij laat me mijn goddelijke gang gaan, dat is ook wel heel fijn. Je normen en waarden veranderen als je te maken krijgt met idioten die zelfs de begravenis van zijn zusje in scene zet om jou voor de gek te houden en dat is nog niet eens het tipje van de ijsberg. Het was een puzzelstukje die op zijn plaats viel terwijl ik eigenlijk had voorgenomen nooit meer aan een vent te beginnen.

Cayenne en MarjanB, moeder worden? Been there, done that, maar dan bij een vent waar ik niet eens een relatie mee had :/ Die heeft de 3 maanden niet gered hoor, dat heeft mijn vriend wel haha. Nee hoor, hij pakt wel gewoon de stofzuiger en als ik vraag of hij een fiets kan repareren of een boodschapje kan doen doet hij dat ook gewoon, het moet alleen vaak wel even gezegd worden. Maar dat vind ik niet zo'n probleem. Het zit hem echt in de sollicitaties en ik vermoed ook in financiële zaken, maar ik had mezelf al voor genomen om dat op me te nemen, ik raak toch gestresst als ik niet een ijzeren greep op de financien heb dus daar moet ik niet over gaan zeuren vind ik.

Wel klote dat het zo mis is gegaan bij jou MarjanB...

joyce83, nee, mijn vriend wilt er niet in betrokken worden, hij raakt van dat soort dingen dus gestresst, teveel verantwoordelijkheid denk ik. Maakt me niet uit, ik doe dat soort dingen liever zelf, het zijn mijn eigen projectjes en iets wat ik al jaren wil, als iemand anders in de pot gaat roeren word ik daar toch niet echt vrolijk van :p en ik wil meer zekerheid. Ik wil gewoon dat hij een vaste baan heeft die voor de hoofdinkomsten zorgt, dan kan ik met mijn projectjes aan de slag. Als dat goed gaat dan hebben we een mooie inkomst voor de oude dag, gaat het niet goed dan heeft hij altijd zijn baan nog. Daarnaast is het allemaal seizoenswerk, als je het uitrekend spreek je over misschien een gemiddelde van 700 euro per maand inkomsten die je in 3 maanden omzet. Ik ga de rest van de tijd natuurlijk niet stil zitten, maar om nou samen iets te doen wat ik makkelijk in mijn eentje af kan vind ik wat onnodig. Ik zie het meer als een lang-termijn investering, iets voor erbij, maar wel iets wat ik echt graag wil.