Overstappen ING --> ASN, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Overstappen ING --> ASN, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 15:55

:wave:

Ik vroeg me af wie van jullie er ervaring heeft met het overstappen van de ene bank naar de andere? Ik zit nu erg te twijfelen om van ING over te stappen naar ASN. Voornamelijk vanwege het ‘groene’ aspect, maar volgens mij is het nog goedkoper ook (1,50 per maand tegenover 4,nogwat per kwartaal, plus rente op je lopende rekening). Zijn er hier dus mensen die ervaring hebben met:
A) Overstappen vanuit ING
B) Overstappen naar ASN
C) De combinatie van beide

?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:07

Naar ASN, en helemaal prima :) Het meeste is heel goed te doen met de overstapservice, en veel gegevens kun je ook online aanpassen, dus dat was weinig werk. (Aleen de belastingdienst deed erg moeilijk, die willen namelijk ook je paspoort en erger, zo lang ze het niet hebben gebruiken ze niet de oude rekening, maar betalen ze gewoon helemaal niets uit (zoals zorgtoeslag enzo.))

Bank bevalt me verder ook, app doet ook wat het moet doen (zelfs op Windows Phone.)

Sommige mensen vinden het aparte inlogapparaatje (voor website en hogere bedragen) minder gebruiksvriendelijk dan ING internetbankieren. (Ik niet overigens. Ik kwam van de abnamro, en had dus altijd al een apparaatje. Nadeel bij de ASN is dat je niet andermans dingetje kunt gebruiken - bv op werk hadden we een identifier van de abnamro liggen, dus die kon ik gewoon gebruiken. Voordeel is dat ik voor deze mijn pasje niet uit mijn portemonnee hoeft te halen en dus ook niet kan vergeten het weer terug te stoppen. }:0 )

Van die rente op de lopende rekening zou ik me verder niet teveel meer voorstellen ;( Maar verder helemaal tevreden.