kun je nog onder een getekende offerte uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

kun je nog onder een getekende offerte uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 10:09

Hallo allemaal,

In juni zocht ik naar een schilder en had er een uitgekozen op basis van Veel goede reviews en een goed gevoel toen hij langs kwam. Hij gaf aan dat als ik het goed wou doen ik ook een timmerman moest laten komen, nou vooruit want ik wil niet over 2 jaar overnieuw moeten beginnen.hij wist wel een timmerman en de prijs daarvoor was meegenomen in de offerte. Hij zou proberen in augustus te komen, maar dit werd door het weer september, nou ja kan gebeuren. Toen werd het eind september, toen ging september niet meer lukken en werd het oktober...Nu kreeg ik te horen dat de timmerman het af heeft laten weten en dat hij op zoek ging naar een andere maar dat hij ondertussen dus maar met een andere grote klus was begonnen. De schilder zou me echter ongeveer 2 weken voor hij aan ons huis zou beginnen inlichten dus heb ik hem nu gestuurd dat hij dan toch 2 weken had om een andere te zoeken en of ik anders zelf op zoek kan, maar dan zou de prijs van de offerte al aangepast moeten want daar zat het timmerwerk bij in. Ik heb ook geen idee hoelang die nieuwe grote klus gaat duren waar hij nu aan begonnen is. Ik baal ontzettend want het weer kan tegen zitten, maar ik hoopte het in september af te hebben en nu is er weer een andere tegenslag. Ik begin nu bang te worden dat hij zal zeggen vanaf november werk ik niet meer buiten oid. Kan ik hier nog iets mee doen en als hij blijft uitstellen kan ik dan onder een getekende offerte uit? Waarschijnlijk word het dan ook pas in het voorjaar weer gedaan dus ik baal dubbel want als hij het eerder steeds af liet weten of had gezegd dat het pas ergens eind oktober gedaan zou worden dan had ik het misschien al door iemand anders laten doen. Sorry voor het hele verhaal ik vind het gewoon frustrerend, ben ik in ieder geval mijn verhaal kwijt :')

chocobroodje

Re: kun je nog onder een getekende offerte uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:20

Heb je al iets betaald? In principe is hij in gebreke door steeds ander werk voorang te geven, dus lijkt mij dat hij zelf zijn contract niet nakomt ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:24

Aangeven dat het nu de zoveelste keer is dat hij je in de kou laat staan en dat je per direct het contract beëindigd ivm het niet nakomen van de afspraken. Dit wel schriftelijk bevestigen.

Hij zou mooi van mij de boom in kunnen, afspraak is afspraak.
Voor hem 10 andere

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:25

hij is zijn afspraak niet nagekomen, dus hij zou me mijn rug opkunnen met zn offerte
(hij wilt blijkbaar ook niet echt, want anders had hij wel tijd gevonden)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 10:28

Het lastige is dat er geen datum in de offerte staat en dat hij wel van te voren aangaf geen vaste datum te kunnen geven omdat hij alleen werkt en van het weer afhankelijk is. Dat snapte ik in eerste instantie wel,naar niet dat het al 2 maanden duurt. Het weer calculeer je toch ook een beetje in. Maar omdat er niks over een datum in staat en hij dit dus wel had gezegd ben ik bang dat ik er zo ook niet onderuit kan. Het enige wat in de offerte staat is wat voor werk hij zou doen en wat de prijzen zijn.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:31

Kan je hem geen ultimatum stellen?

chamionJarig
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:41

Ik zou, samen met alle documenten, naar het juridisch loket gaan. Zij kunnen je, volledig gratis, heel goed advies geven en je helpen met deze situatie. Zij hebben mij heel goed geholpen toen ik last kreeg van een offerte waaraan ze mij wilde houden, terwijl het een vrijblijvende offerte moest wezen (en daarbij is in mijn ogen een offerte zonder ondertekening van beide kanten altijd vrijblijvend)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:47

Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat je dit te lang vindt duren en op zoek gaat naar een ander. Hij heeft tenslotte gewoon een andere grote klus tussendoor aangenomen.
Kijk gewoon hoe hij reageert...

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:49

moonsparkle schreef:
Het lastige is dat er geen datum in de offerte staat en dat hij wel van te voren aangaf geen vaste datum te kunnen geven omdat hij alleen werkt en van het weer afhankelijk is. Dat snapte ik in eerste instantie wel,naar niet dat het al 2 maanden duurt. Het weer calculeer je toch ook een beetje in. Maar omdat er niks over een datum in staat en hij dit dus wel had gezegd ben ik bang dat ik er zo ook niet onderuit kan. Het enige wat in de offerte staat is wat voor werk hij zou doen en wat de prijzen zijn.

In de bouw bestaat het fenomeen van niet werkbare dagen (vorstverlet), in de afgelopen periode is er genoeg gelegenheid geweest, daar hangt het niet vanaf.

bevestig schriftelijk dat hij het werk binnen 2 weken moet zijn begonnen en eind oktober klaar anders hoeft hij niet meer te komen. is het werk niet gestart dan nogmaals een schriftelijk bericht (aangetekend) waarbij je annuleert met als reden: niet nakomen van de afgesproken termijn.

De schilder is verantwoordelijk voor de timmerman, dat betekend dat bij een andere timmerman de afgesproken prijs zijn risico is (schilder verdient nu aan de timmerman). Of de problemen nu bij de schilder of timmerman liggen dat is niet jouw probleem.
Door hem schriftelijk te waarschuwen heb je bewijs en hem de laatste kans gegeven.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:47

Mag ik (via Pb) weten welk schildersbedrijf dit is? Heb nl een soort gelijk probleem.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:39

Even een update ik had hem dus nog een kans gegeven en gezegd dat hij een nieuwe offerte op moest stellen met daarin 3 weken waar binnen hij aan de klus zou beginnen in het voorjaar. Dat vond hij een goed idee echter een maand verder heb ik nog geen nieuwe offerte ontvangen,tussentijds nog gemaild wanneer ik deze kon verwachten. Ik heb nu nogmaals gemaild dat als ik de offerte niet met een week ontvang ik opzoek ga naar een ander. Hoop dat ik zo juist gehandeld heb.

Ik baal er wel flink van want er zijn destijds meerdere schilders geweest voor een offerte, ik heb geen idee of hun zo'n zin hebben om het alsnog te komen doen -O-

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:46

Dit probleem vind je overal in de bouw, niks geks tot zover. Je kunt hem in gebreke stellen en bedanken. Mar besef dan wel dat je opnieuw moet beginnen en geen garantie hebt dat je met de volgende wel goede afspraen kunt maken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:49

mrie schreef:
Dit probleem vind je overal in de bouw, niks geks tot zover. Je kunt hem in gebreke stellen en bedanken. Mar besef dan wel dat je opnieuw moet beginnen en geen garantie hebt dat je met de volgende wel goede afspraen kunt maken.

Nee daarom gaf ik deze nog weer de kans terwijl ik liever had gezien dat hij nog gewoon zou reageren en dan was hij welkom (blijft dan nog wel onzeker tot het moment daar is of hij komt) maar in principe ben ik al vanaf juni met deze bezig :( als hij in het voorjaar toch weer niet zou komen kan ik dan pas weer een ander zoeken wanneer veel schilders al voor een tijd vol zitten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:26

Nou hij zegt nu zelf zoek naar een ander...

Heb opnieuw een advertentie geplaatst,maar ja kan me voorstellen dat degene die al langs waren geweest destijds met een offerte dat die nu zoiets zouden hebben van bekijk het maar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:40

Geen aannames doen of die anderen niet meer willen, kwestie van even bij ze navragen dan weet je het pas zeker

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:51

Wij hebben ook eens een enorm gedoe gehad net de schilder. Ze ebben hun werk na jaren nog steeds niet afgewerkt en dat zouden ze wel doen.

Houd er rekening mee dat je met de temperatuur en het weer te maken krijgt. Vorst, regen en harde winde zijn niet goed voor je mooie nieuwe dure verf.
Ik zou wachten tot het voorjaar..

Succes met je zoektocht!