Stage Sallymount Sporthorses & Stud in Ierland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IlseW

Stage Sallymount Sporthorses & Stud in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 22:16

Beste mensen,

Ik hoop dat het hier thuis hoort maar ik wil anderen graag waarschuwen.
In september moest ik stage lopen in het buitenland voor 6 weken vanuit de opleiding dier- en veehouderij op de HAS Hogeschool. Via Aequor vond ik het bedrijf Sallymount Sporthorses & Stud in Ierland. Ik heb contact gehad en het klonk allemaal veelbelovend en leuk. Ik ben niet veeleisend, als ik maar lekker aan het werk kan en ook nog wat kan leren en rijden.
De eerste 2 weken van mijn stage waren redelijk, het was nog wennen dus ik dacht dat ik daarom veel moeite had. Ik was die periode alleen met de eigenaresse van het bedrijf Grainne Gibbons, waar ik ook bij in huis woonde. Samen moesten we 12 stallen uitmesten en 12 paarden longeren/rijden of op wei zetten. Dit ging redelijk goed, maar aangezien ik kwam met een knieblessure (van het paard gevallen :+ ) kon ik niet alles doen.
Na de 2 weken kwam de werknemer terug van vakantie. Een man van 32 jaar die internationale springwedstrijden rijdt. Voor hem werd ik gewaarschuwd dat die nog wel eens vol van zichzelf kan zijn en moeilijk kan zijn met werken. Maar hij bewees me het tegendeel, vanaf de eerste minuut konden wij samen door 1 deur en hadden we ook veel lol samen.
Echter vanaf dat moment veranderde de eigenaar in een heel ander persoon. Ze commandeerde in plaats van delegeren en sliep de halve dag terwijl wij HAAR bedrijf "runde". Ik reed 4 paarden, hij reed 4 paarden en zij moest verantwoording nemen over 2 paarden. Helaas was dat ook te veel voor haar, want ze was vaak weg of lag in bed. Ze kwam vaak pas als wij klaar waren om te voeren en af te ronden en dan moest ik opeens vanalles doen of het paard vasthouden etc.
Ze vertelde me dat ze veel van paarden wist en ook echt genoot van het rijden van jonge paarden, echter op het paard zag dit er heel anders uit. Ze zat verkrampt alsof ze bang was en elke keer moest ik bij de rijbak staan voor het geval dat. Zo werd in voor wat andere dingen ingezet, niet efficient werken..
Helaas was ik volgens haar lui, kon ik niks en zou ik nooit in de paarden kunnen werken... Ik werd de grond in geboord, terwijl ze de eerste 2 weken kei lief en aardig was.

Boven op alles dronk ze elke avond wijn (en niet 1 of 2 glazen...) en was er pas avond eten rond 9/10 uur 's avonds en dit na een volle werkdag.

Ik ben zelf geen zeurder of veel eisend. Ik werk graag met paarden en op mijn vorige stage waren ze erg te spreken over mij, terwijl het daar echt perfect moest zijn. Dit heeft ze dan ook tegen mijn docent laten weten (die dit echter niet geloofd).

Na dat ze tegen mij schreeuwde en mest tegen mij gooide heb ik besloten om zo snel mogelijk weg te gaan daar. Ik was bang voor haar en volgende me echt niet op mijn gemak... Dit hoort niet op een stage in het buitenland waar je niemand kent en je je best doet....

Buiten haar gedrag en de leefomstandigheden om, was het bedrijf bijna faillet omdat zij helaas niet het lef had tegen mensen te zeggen dat ze moeten betalen voor hun paard... Er stonden 12 paarden waarvan 2 voor betaald werden... Hoe ze aan geld kwam was een raadsel. Dit is zeker geen voorbeeld op het gebied van management.

Ik heb helaas een hele nare ervaring gehad en ben zeer teleurgesteld. Ik denk soms nog steeds dat het mijn schuld is, terwijl dat eigenlijk niet was... Zij heeft echt wat in mij los gemaakt en ik wens dit niemand toe.
Vandaar dit bericht omdat ik weet dat hier mensen zijn die stages zoeken in het buitenland. Ga hier niet naartoe!!!!

Samen met mijn docent zorgen wij dat zij wordt verwijderd van Aequor en er geen andere studenten de dupe zijn.

melanie0906

Re: Stage Sallymount Sporthorses & Stud in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:44

Jammer zeg! Het kan zo leuk zijn maar sommige bedrijven... Ik hoop dat je volgende stage beter is!