Samsung Galaxy A3 start niet meer op...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Samsung Galaxy A3 start niet meer op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 12:53

Stiekem krijg ik kleine paniekaanvallen nu...

Afgelopen juni kocht ik een Samsung Galaxy A3, voor mij als studentje best een grote investering. Ik ben er altijd enorm blij mee geweest, hij zit in zo'n bookcase hoesje en ik ben er ontzettend zuinig mee geweest.

Daarstraks nog lekker op bezig geweest (Instagram, Facebook), ik leg hem even weg maar toen ik hem 5min later weer wou checken wou het scherm niet aanspringen. Heb al alle knopjes uitgeprobeerd, gekeken of hij niet gewoon was uitgevallen maar hij wil gewoon niet opstarten. Inmiddels ook een aantal keer geprobeerd hem op te starten terwijl hij in de lader zit (hij was nochtans volledig opgeladen), maar ook dat baat niet... Is een model met ingebouwde batterij, dus die kan je er ook niet even uit halen.

Ik ben nu wel een beetje bang... Ik kan niet zonder telefoon, ben speciaal voor deze telefoon een micro simkaartje gaan halen, en deze past ook niet in mijn oudere telefoons die nog wel werken...

Iemand tips? -O-

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:56

Is het niet koopzondag daar, dat je even naar een telefoon winkel kan? Misschien dat ze je daar kunnen helpen. Zelf ben ik niet zo technisch dus daar kan ik je niet mee helpen sorry :(:)

Anoniem

Re: Samsung Galaxy A3 start niet meer op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:10

Heb je een backup van je telefoon? Als je die hebt zou ik een hard reset doen: http://nl.wikihow.com/Een-Samsung-Galaxy-S3-resetten

Als je geen backup hebt zou ik kijken of je je telefoon aan een laptop kan hangen en toch al je dingen eraf kan trekken, en dan alsnog een had reset... Werkt gewoon echt het best.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 13:35

Aansluiten op de laptop heeft geen effect. Ik heb gelukkig een 32GB SD kaartje erin stoppen, heb even gekeken en daar staan gelukkig de allerbelangrijkste dingen (voornamelijk foto's) wel op. De rest maakt me niet zoveel uit.

Hard reset heb ik geprobeerd, geen reactie... Telefoon voelt wel warm aan overigens.

Heb net even via bol.com gekeken, normaal kan ik 'm gratis opsturen voor reparatie en hopelijk valt dit binnen de garantie... Ik denk dat ik dan maar een nano SIM adapter ga bestellen zodat ik tijdens de reparatie hopelijk m'n oude telefoon weer kan gebruiken. :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:45

Heb je niet dat je perongeluk de automatische scherm verlichting hebt uitgezet? Had ik laatst met mijn s6. Helemaal in paniek dat hij het niet meer deed. Bleek ik de verlichting die altijd op automatisch staat en dan op de laagste verbruiksstand uit te hebben gedrukt en zag ik dus gewoon niks meer op mn scherm :') pas toen ik in de wc kwam waar t licht niet aan was kwam ik tot de conclusie dattie het gewoon nog deed :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 13:48

Nee hoor :+ ik gebruik zelf erg vaak de laagste verbruiksstand om m'n batterij uit te sparen. Was het eerste waar ik naar gekeken heb!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:58

Dan was je niet zo dom als ik was :') t duurde bij mij een uur voor ik het door had :+

Hopelijk valt het snel op te lossen dan :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 18:20

Ja, hij is weer opgestart *\o/*

Heb hem de rest van de dag laten liggen naar meerdere tevergeefse pogingen om hem te redden (in lader stoppen, resetten, heel hard tegen roepen :+ ). Daarnet een laatste poging door hem weer in de lader te stoppen en ja hoor: reactie!

Wel vreemd is dat hij weer op 0% batterij stond, terwijl hij vamorgen toen ik hem gebruikte voor meer dan 90% was opgeladen... Ik laat hem nu ff met rust, in de hoop dat hij straks niet weer in coma gaat zodra ik de stekker eruit trek...

Bedankt voor de adviezen in elk geval :D

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:29

Heb je hier nog ooit last van gehad? Ik overweeg de a3 aan te schaffen

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 00:02

Kimm4 schreef:
Heb je hier nog ooit last van gehad? Ik overweeg de a3 aan te schaffen

Sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad! Ik vind het echt een prima telefoon! :-)

Enige waar ik een beetje last van heb is dat de batterij nu sneller leeg gaat dan helemaal in het begin, maar ik geloof dat dit wel een beetje bij elk apparaat zo is. Hij gaat nu net (niet) een hele dag mee, maar gebruik hem dan ook redelijk intensief (Facebook, Instagram, e-mails, soms ook GPS apps) :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 05:47

Was de batterij niet gewoon helemaal leeg?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:49

Dat zou te makkelijk geweest zijn :D

Is ook al een tijdje geleden, maar vlak voor hij uitviel had hij nog meer dan 90% batterij. Meermaals in de oplader gestopt daarna maar lukte niet. Gelukkig alles in orde nu! Geen problemen meer gehad ;-)