Bij mij op school of in de buurt zal dit niet gebeuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Bij mij op school of in de buurt zal dit niet gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:01

Pesten...

Eerst was ik er niet zo mee bezig tot vandaag. Gisteren rond 12 uur hoorde wij buiten sirenes loeien tijdens de les , een diefstal of een brand zou het moeten zijn , niks bijzonders dachten we , maar het was iets heel anders. Gisteren is een 14 jarig meisje op het Brandevoortse Station voor de trein gesprongen omdat ze werd gepest en ze heeft het jammer genoeg niet overleeft. Ik kende haar niet , maar ik was echt even in shock. Je hoort al die berichten op het nieuws , maar toch denk je dat dit niet zal gebeuren in jouw buurt of zelfs op jou school , nou ik had het goed mis.

Ik voelde me echt heel raar toen ik het bericht hoorde , moest ik nou lachen of huilen of niks doen. Van de verwarring moest ik lachen , van de overdosis verwarring moest ik gewoon LACHEN (!!!) , ik was in een soort droom en ik werd maar niet wakker. In het 3e uur toen wij natuurkunde hadden zat ze nog tegenover ons in de klas, gewoon in de klas , als een doodnormale dag.

Het blijkt dat ze van school is gevlucht zo rond het 3e uur en daarna zelfmoord heeft gepleegd. Ze heeft nog een briefje achtergelaten op het spoor, wat erop staat is niet bekend. Ze was ook al langere tijd depressief en zelfs een psychiater kon haar niet helpen.

Ik heb dit gedeeld met jullie omdat ook ik meer aandacht wil voor pesten , maar ook wil ik graag aandacht voor de ouders , leraren , mede-leerlingen. Denk niet van ´ ach zo erg zal het niet zijn , ze stelt zich maar aan ´ . Zulke problemen zitten dieper dan je denkt , dan ik dacht.

Rust zacht. Ook al kende ik je niet , aan je glimlach is te zien dat je een mens was met een goed hart :)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 01-10-15 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Hikarii

Re: Bij mij op school of in de buurt zal dit niet gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:06

Pesten gebeurd overal, of je het nou mee krijgt of niet.. Er zal geen plek zijn in Nederland waar niet gepest word. En daarmee heb ik het ook over internet pesten, kleine, banketstaaf opmerkingen die anderen niet door hebben maar het slachteroffer wel raakt.

Lijkt mij alleen een heel naar gevoel, het ene moment zie je haar nog en dan ineens weg.

Sterkte voor vrienden en nabestaanden..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:07

Pesten is enorm complex en zeer moeilijk te beteugelen. Voor alle mensen om het slachtoffer heen is dat een hard gelach.
Voordat iemand zo ver is dat het levensbeeindiging als enige optie ziet, moet er enorm veel mis zijn.

Wat een verdriet, voor alle partijen

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:08

Wat moet zo'n meisje van 14 zich verschrikkelijk voelen om zo iets te doen! :( ik ben er helemaal naar van, nu weet ik het verhaal achter de vertraging gisteren.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:10

Dat klopt , pesten gebeurd overal en dit zal waarschijnlijk nooit helemaal van de aardbol verdwijnen. Maar toch. Er zijn heel veel kinderen die gepest worden , maar wanneer iemand zo ver gaat , op die leeftijd en zo dichtbij. Meisje is nog maar 14.

Het is heel raar om het te zeggen, maar ik bewonder het lef van haar. Wat zou dat een sterk iemand moet zijn. Zo´n beslissing nemen en het dan nog doen ook.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:14

Dit meisje was een lieverd en een oud klasgenootje van mijn zoon (basisschool). Ik heb nog een poosje gesproken met haar tijdens de fuif van mijn zoon in groep 8, want ik zag dat er "iets" was.

Een wijs kind, een lief kind en ik denk een onbegrepen kind door de rest vd klas

Onbegrijpelijk dat dit gebeurd is en jammer dat ze het zo ver heeft laten komen en er geen hulp was om dit te voorkomen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:15

Ze is helaas niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn. Of het depressief zijn komt door het pesten of andersom doet er niet toe. Het is treurig dat mensen het leven niet zien zitten en dat op deze onomkeerbare manier uiten. Wel ben je heel ver heen als zelfs alle geboden hulp niet meer helpt, drama voor patient en daarna voor de nabestaanden en direct betrokkenen.
Pesten is helaas van alle tijden, vroeger gebeurde het direct, face to face, tegenwoordig heb je de extra factor internet erbij. Tel daarbij de aan de hand vergroeide smartphone en dan word je bwv spreken op je eigen toilet nog geconfronteerd met pesten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:16

Yom schreef:
Dit meisje was een lieverd en een oud klasgenootje van mijn zoon (basisschool). Ik heb nog een poosje gesproken met haar tijdens de fuif van mijn zoon in groep 8, want ik zag dat er "iets" was.

Een wijs kind, een lief kind en ik denk een onbegrepen kind door de rest vd klas

Onbegrijpelijk dat dit gebeurd is en jammer dat ze het zo ver heeft laten komen en er geen hulp was om dit te voorkomen

Ai,dat is vast niet de juiste woordkeuze

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:18

eh vast want ik ben er geen ster in, maar wat ik bedoel is dat een 14 jarige dit als uitweg ziet en er geen hulp was voor haar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:24

Ìs het wel zo handig/netjes om de volledige naam van het meisje te noemen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:25

ik vind dat idd niet gepast

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:27

Om haar volle naam zo in een bokt topic te zetten is inderdaad niet heel netjes....
Maar goed, het is sneu dat het voor dit meisje zo diep zat dat dit haar enige uitweg leek..

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:27

Cayenne schreef:
Ìs het wel zo handig/netjes om de volledige naam van het meisje te noemen?

Ik heb het gelijk veranderd. Sorry , ik had beter moeten nadenken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:30

Inderdaad ontzettend sneu, maar ik denk dat op iedere school inderdaad gepest wordt. Praat het absoluut niet goed, en wat haar ouders en omgeving (en jij TS!) nu doormaken moet heel bizar zijn op z'n zachtst gezegd.

TS, voel je overigens níet schuldig of 'stom' dat je van de verwarring moest lachen; van de zenuwen, verwarring en/of nerveusiteit gaat een mens raar reageren en daar kan je niks aan doen. Ik vind het dapper dat je ook dat erin zet trouwens dat je moest lachen, maar voel je er alsjeblieft niet te schuldig om. Vind het heel dapper dat je hier aandacht voor vraagt!

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:32

Ik zat in de trein toen zij ervoor sprong, echt heel naar dat dit gebeurde. ik heb gehoord dat de ouders en de school ook nog zijn gaan zoeken omdat ze ineens spoorloos weg was. Ook heel erg dat dit na alle aandacht voor pesten nog steeds gebeurd.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:36

Ach zo dapper vind ik mezelf niet , vind het meisje veel dapperder. Maar toch lief van je :+:

Jeetje Dootjuh, het idee om in die trein te zitten die haar heeft overreden. :oo :n

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:39

Sneu dat het zo ver moet komen.. Nu lijd ze niet meer, haar familie en vrienden des te meer. Sterkte voor de omgeving.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:40

wat intens triest... ;(

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:45

Jeetje.. daar word je toch wel even stil van. Sterkte voor degenen die haar kenden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:48

Jeetje, zo triest... Ik word altijd zo stil van dit soort berichten... Wat moet ze zich alleen gevoeld hebben...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:23

Omg wat erg!
Pesten is een vreselijk iets. Met zn allen tegen 1. Als kind zie je dat vaak niet, maar als volwassenen wel.
En idd tegenwoordig gebeurt het ook nog eens op internet. Maar niet alleen onder de kinderen, helaas ook onder volwassenen die beter moeten weten.
Mensen stoken elkaar op, vertellen onzin en hoppa de hele groep keert zich tegen je.

Verschrikkelijk dat een meisje van 14 dit besluit heeft genomen.
Ik hoop dat ze haar rust heeft kunnen vinden. Ook hoop ik dat haar pesters eens even nadenken voor ze dit misschien een ander ook aandoen.

Sterkte voor alle betrokkenen. En iedereen die haar kende.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:38

Ik moest omreizen hierdoor maar ik zat vooral te denken aan dat er dus iemand dusdanig in de put zat dat dit nog se enige mogelijkheid is. Ii ben absoluut niet iemand die dan klaagt over eigen omreizen. Arn meisje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:38

Ik wordt ook heel droevig van dit bericht... Ik werk zelf bij het spoor helaas gebeurd het regelmatig..

Wil de nabestaande heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.. Maar wil ook even stilstaan bij m'n collega's die op de betreffende trein zaten..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:51

moniek21 schreef:
Ik wordt ook heel droevig van dit bericht... Ik werk zelf bij het spoor helaas gebeurd het regelmatig..

Wil de nabestaande heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.. Maar wil ook even stilstaan bij m'n collega's die op de betreffende trein zaten..

Nou idd, ik heb wel eens verhalen van machinisten gehoord die het meegemaakt hebben ( soms onwijs vaak )....of de hoofdconducteur die het mag gaan afdekken. Respect hoor

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:53

het is heel triest, helaas gebeurd t vaker als men denkt...

Niet alleen via de trein maar ook andere manieren hoor je het (veel) te vaak...

strekte voor de familie,vrienden,mensen van de trein en in de trein en alle getuige..