Eerst was ik er niet zo mee bezig tot vandaag. Gisteren rond 12 uur hoorde wij buiten sirenes loeien tijdens de les , een diefstal of een brand zou het moeten zijn , niks bijzonders dachten we , maar het was iets heel anders. Gisteren is een 14 jarig meisje op het Brandevoortse Station voor de trein gesprongen omdat ze werd gepest en ze heeft het jammer genoeg niet overleeft. Ik kende haar niet , maar ik was echt even in shock. Je hoort al die berichten op het nieuws , maar toch denk je dat dit niet zal gebeuren in jouw buurt of zelfs op jou school , nou ik had het goed mis.
Ik voelde me echt heel raar toen ik het bericht hoorde , moest ik nou lachen of huilen of niks doen. Van de verwarring moest ik lachen , van de overdosis verwarring moest ik gewoon LACHEN (!!!) , ik was in een soort droom en ik werd maar niet wakker. In het 3e uur toen wij natuurkunde hadden zat ze nog tegenover ons in de klas, gewoon in de klas , als een doodnormale dag.
Het blijkt dat ze van school is gevlucht zo rond het 3e uur en daarna zelfmoord heeft gepleegd. Ze heeft nog een briefje achtergelaten op het spoor, wat erop staat is niet bekend. Ze was ook al langere tijd depressief en zelfs een psychiater kon haar niet helpen.
Ik heb dit gedeeld met jullie omdat ook ik meer aandacht wil voor pesten , maar ook wil ik graag aandacht voor de ouders , leraren , mede-leerlingen. Denk niet van ´ ach zo erg zal het niet zijn , ze stelt zich maar aan ´ . Zulke problemen zitten dieper dan je denkt , dan ik dacht.
Rust zacht. Ook al kende ik je niet , aan je glimlach is te zien dat je een mens was met een goed hart
ik ben er helemaal naar van, nu weet ik het verhaal achter de vertraging gisteren.