Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gypsy schreef:Ben ik dan de enige die het wel een beetje om te gniffelen vind dat iemand denkt hoogbegaafd te zijn maar dan niet zelf even gaat googelen of de HA belt maar hier een topic opent?
Bokt you dissappoint me...
Gypsy schreef:Ben ik dan de enige die het wel een beetje om te gniffelen vind dat iemand denkt hoogbegaafd te zijn maar dan niet zelf even gaat googelen of de HA belt maar hier een topic opent?
Bokt you dissappoint me...
ben nu wel benieuwd waarom je je dit afvraagt.
er zijn hier dus testen voor en dan wordt er geen internetthuiststje bedoeld, maar testen via instituten, die meestal via school en ouders wordt ingeschakeld. Sammie schreef:Hoogbegaafdheid wordt het nieuw rugzakje? Lastig kind, ja maar hij is dan ook hoogbegaafd..
Hoogbegaafdheid hoeft helemaal geen last te zijn, maar voor het kind is juiste stimulering wel belangrijk.
Overigens mag deze vraag natuurlijk best, maar de opmerking dan had je gegoogled spreekt natuurlijk wel boekdelen..er zijn hier dus testen voor en dan wordt er geen internetthuiststje bedoeld, maar testen via instituten, die meestal via school en ouders wordt ingeschakeld.
Sammie schreef:Hoogbegaafdheid wordt het nieuw rugzakje? Lastig kind, ja maar hij is dan ook hoogbegaafd..
Hoogbegaafdheid hoeft helemaal geen last te zijn, maar voor het kind is juiste stimulering wel belangrijk.
Overigens mag deze vraag natuurlijk best, maar de opmerking dan had je gegoogled spreekt natuurlijk wel boekdelen..er zijn hier dus testen voor en dan wordt er geen internetthuiststje bedoeld, maar testen via instituten, die meestal via school en ouders wordt ingeschakeld.
Lente schreef:Ik zie het bij mijn zoon... Hoe lastig het is om als 'volwassene' in een zevenjarig lijfje te zitten...
lolkop1; ik geloof niet dat jij TS een test hebt afgenomen dus ik zie niet in wat jouw antwoord bijdraagt in deze.

nadina schreef:Tja... Wat is hoogbegaafd... Als psycholoog heb ik regelmatig kinderen/volwassenen gezien die zich op school/werk doodvervelen en het idee hebben hoogbegaafd te zijn, terwijl ik ook mensen heb gezien die het zelf niet verwachtten en hoogbegaafd waren. Er zijn niet perse kenmerken in het dagelijks leven. Volgens de 'regeltjes' wordt hoogbegaafdheid met een intelligentietest gemeten en wordt er gesproken van hoogbegaafdheid met een totaalscore van boven de 130. Dan moet er wel sprake zijn van een gelijke verdeling in testscores tussen bijvoorbeeld de talige en niet talige taken. Wat je nog wel eens ziet is partële hoogbegaafdheid. Dat betekent dat de totaalscore niet boven de 130 is, maar een 'deelscore' (bijvoorbeeld m.b.t. taal) wel. Als je het echt wil weten kun je het beste een test laten doen.