Kasboek Excel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Kasboek Excel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 19:42

Omdat dit voor privé gebruik is, plaats ik dit topic in dit forum en niet bij school, studie en werk ;)

Ik zou graag een kasboek in excel willen hebben. Maar helaas ben ik ronduit slecht met excel, formules in voeren e.d.
In een kasboekje van echt papier is het lastig om van meerdere rekeningen bij te houden. Daarom wil ik het graag in ecxel.

Wat ik graag zou willen:
Voor 3 rekeningen, 1 betaalrekeningen en 2 spaarrekeningen.
De datum wil ik er graag voor hebben staan, een kolom waar ik omschrijving in kan zetten, en dan een kolom waar de bedragen ingevuld kunnen worden.
Het liefst ook dat deze automatisch optelt en aftrekt, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Zou iemand mij hier bij kunnen helpen?

sanneloveyou

Re: Kasboek Excel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:45

Dit is zeker mogelijk als ik je vraag goed begrijp. Hier heb ik laatst nog les over gehad op school. Alleen zou ik niet weten hoe ik het je uit zou moeten leggen. Misschien kan ik dat beter aan andere bokkers over laten. Als die het niet weten mag je me altijd een berichtje sturen en kan ik het proberen uit te leggen haha.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:47

Excel werkt met formules. Om op te laten tellen, moet je in de kolom waar je betaalbedrag komt de formule typen die de hele kolom optelt. Ik zit nu op de laptop, daar heb ik dat allemaal niet op, kan morgen op het werk wel even printscreens maken met beschrijving erbij (mocht niemand anders me voor zijn)

Per kolom doe je die, dan heb je dus onderaan elke kolom je up to date saldo van de betreffende rekening staan. Als je die drie kolommen samenvoegt als formule in een ander vakje, kun je ook álles optellen/aftrekken.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:47

ik heb je pb gestuurd.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 19:49

Ik heb Dobel een pb gestuurd

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:53

Super +:)+

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:36

Ander ideetje, maar heb je Afas al eens geprobeerd?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 18:22

Het is gelukt!
Dankje Dobel!!

xMarieke: nee, ben er ook niet mee bekend.. :o.
Ik ga nog wel ff googlen, maar met dank aan Dobel is het via Excel ook gelukt nu!