studenten ov activeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

studenten ov activeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 17:27

Hallo bokkers!

Ik ben net 18 geworden, en heb hierbij een studenten OV aangevraagd. Alles ingevuld, in orde etc.
Nu vraag ik me af vanaf wanneer hij daadwerkelijk in gaat? Ik heb alle formulieren al een tijd geleden opgestuurd, bevestiging gehad etc.
Op internet vind ik dit:
Studentenreisproduct ophalen

Citaat:
Heb je het studentenreisproduct op tijd aangevraagd? Dan kun je het ophalen bij een automaat vanaf de 15e van de maand voordat je recht op studiefinanciering (en daarmee je reisrecht) ingaat. In Mijn DUO achterhaal je wanneer dat is. Je kunt er vervolgens mee reizen vanaf het moment dat je studiefinanciering ingaat.

Wil je zeker weten dat je studentenreisproduct voor je klaarstaat bij de ophaalautomaat? Kijk dan even in je Mijn OV-chipkaartaccount. Selecteer je persoonlijke ov-chipkaart en klik op “zoek”. Je ziet dan het overzicht van bestellingen die klaarstaan om opgehaald te worden. Een automaat bij jou in de buurt vind je hier.

Vanaf oktober krijg ik stufi. Dat is deze maand pas de 23e. Gaat dan ook pas mijn studentenov in?

Groeten Sophie

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:28

Zoals ik het lees, maar iemand anders please correct me if I´m wrong, heb je nu vanaf 1 oktober reisrecht. En kun je hem dus nu al ophalen. Maar je kunt rustig langs zo´n ophaalpunt gaan, dan kun je het gelijk zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:29

Je kon je ov vanaf 15 september of 15 oktober ophalen, ligt eraan wanneer je aangevraagd hebt.
Ik heb hem 15 september opgehaald dus ik kan hem gebruiken vanaf 1 oktober. als je hem ophaalt kan je op het scherm van de automaat ook zien vanaf wanneer die geldig is. moet je even bij ns automaat doen

HappyBuddha

Re: studenten ov activeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 17:31

Dus als ik hem vanavond ophaal kan ik hem morgen gebruiken? :)
Nouja, dan ga ik vanavond gewoon even langs het station om te kijken. Bedankt !

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:37

dan kan je hem vanaf 1 oktober gebruiken

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:44

Er staat in de tekst dat je ermee kan reizen vanaf het moment dat je studiefinanciering ontvangt.. dat is volgens mij pas 23 oktober..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:45

xLeoniee schreef:
Er staat in de tekst dat je ermee kan reizen vanaf het moment dat je studiefinanciering ontvangt.. dat is volgens mij pas 23 oktober..

Nee, studiefinanciering krijg je altijd achteraf. Er staat vanaf het moment dat je recht hebt op studiefinanciering. Ze heeft recht op studiefinanciering vanaf de maand oktober. Reizen is dus ook vanaf de maand oktober, of in ieder geval wanneer alles op tijd is ingediend.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 20:28

Ik kan hem idd morgen gebruiken :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:42

Morgen is de 30e ;)
overmorgen kan je het gebruiken dacht ik

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:48

Je krijgt een mail met het bericht dat je je studentenreisproduct kunt ophalen. Je moet dus naar een automaat gaan waar je je studenten ov kunt ophalen. Internet zegt wel mooi dat hij de 15e van de maand werkt maar ik kon hem pas echt gebruiken op de eerste van de maand. Op het oplaadpunt/automaat kan je ook zien wanneer hij daadwerkelijk ingaat ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:56

Als je inlogt bij mijn duo, dan klikt op mijn gegevens en dan op reizen klikt kan je ook zien wanneer hij geldig Is.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:15

LZP >> BEU

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 00:58

Je bent gerechtigd om stufi te ontvangen vanaf oktober, dat deze pas uitgekeerd wordt op de 24 heeft daar niks mee te maken.
Ze kijken naar de stand van zaken op de 1e van de maand. Dat is hetzelfde met bijvoorbeeld een uitwonende beurs. Woon jij pas op 3 augustus op jezelf, dan heb jij geen recht op deze beurs voor augustus en zal deze ingaan en ontvangen worden vanaf (24) oktober. Maar indien jij op 31 juli al op jezelf woont, dan ontvang je wel de beurs over de maand augustus.

Dus gewoon ophalen die handel en kijken of het werkt ;)