Sommige mensen zullen me wel kennen van mijn.. nouja... Minder goede gedrag op bokt af en toe. Er is weer een periode aangebroken dat ik van alle kanten op bokt hoor dat ik me niet goed gedraag. Het begon met dat ik hondsbrutaal en vreselijk onbeleefd zou zijn. Omdat ik constant naar iets vroeg wat zeg maar geld kost. Constant erover doorjammeren. Ik ben een doordrijver en dat weet ik heel goed. Ik vind het ook vreselijk om mijn zin niet te krijgen. En ja daar kan ik wel mee leven hoor. Ik kan het alleen soms niet helemaal beheersen. Een dag erna krijt ik in een ander topic te horen dat ik te enthousiast zou zijn en allemaal dingen neerzet die niet waar zijn. Ja ik ben snel enthousiast dat klopt. Soms kan ik mezelf er ook niet in beheersen. Maar ik weer van mezelf ook dat ik vaak óf de slimmerik wil uithangen, óf de beste in iets wil zijn. En ik wil ook dolgraag meepraten met iedereen. Nou ja ik moet nog heel erg leren dat ik niet overal goed in kan zijn. Ik weet dat ik echt niet kan voetballen maar toch wil ik dan weer de beste zijn (wat dus nooit zo is) en zou ik alles beter weten

Ja verder ik ben pas 14 en de meeste hier zijn boven de 20. Dus al echt volwassen. Soms heb ik het idee dat dat soms niet helemaal samengaat af en toe. Het is voor mij soms ook lastig om me aan anderen aan te passen. Maar ik doe wel mijn best.
Verder kreeg ik datzelfde als gisteren weer in een ander topic te horen. Ditmaal ging ik gewoon uit van een aantal sites die ik had gelezen.
Toen kwam er een opmerking dat het zou komen door mijn leeftijd en omdat ik veel gevaren nog niet zie. Nou ja kan wel kloppen hoor het hoort denk ik bij de leeftijd maar in dit geval ging het om glaasje draaien en dat ga ik nooit doen zonder er echt iemand is die er heel ervaren mee is. En ook nog niet zolang ik minderjarig ben. Kijk zo verstandig ben ik wel. Ik wil het namelijk wel ooit een keertje uitproberen. Maar Dan wel veilig.
Verder wil ik mensen die me dat allemaal zeiden groot gelijk geven. Ik kan mezelf soms lastig beheersen in gedrag, hoe hard ik ook mijn best doe. En ik vind het al helemaal poedersuiker dat anderen voor mij mijn fouten moeten verbeteren. Als ik een fout maak zie ik dat zelf niet en moet je me dus op mijn vingers timmeren. Het liefste wil ik dan dat je toch wel wat bozer reageert. Hoe hard ik ook ontken, uiteindelijk geef ik toch toe. Ik ken mezelf daar te goed voor. Verder zouden mijn 'gedragsproblemen' misschien kunnen komen omdat ik een achterstand heb opgelopen in mijn eerste 3,5 jaar doordat ik mishandeld werd. Nu zit ik in een pleeggezin waar ik heel gelukkig ben. Hier word ik hier behandeld en leer ook nog steeds van alles. Mijn (pleeg)oma zegt dat de eerste 4 jaar van je leven Kwa opvoeding het belangrijkste zijn. Mijn pleegmoeder vind dat ik mijn achterstand goed heb ingehaald. Maar alsnog merk ik dat er dingen zijn die ik nog niet kan beheersen terwijl een kind van mijn leeftijd Dat allang zou moeten kunnen. Anderen hier op bokt raden ook aan om een psychiater in huis te nemen. Ik wil wel hoor, geen probleem. Maar 3x raden (sommige mensen weten dat goed van mij), mijn ouders willen niet. Ik ben minderjarig dus ik kan Dat niet zelf beslissen. Helaas pindakaas. En ik vind het zelf niet vreemd als ik nou een test zou doen en er zou bijvoorbeeld (ik noem maar even snel wat) uitkomen dat ik autistisch ben. Of ADHD of iets dergelijks heb. Ik bedoel in mijn echte gezin hebben we 4 kinderen. Met ze allemaal is wat mis behalve Ik tot nu toe. Ik ben de gezondste eruit. Maar ik zou zelf bijna zeggen dat ik ook wat zou hebben. Verder val ik misschien in de slachtofferrol wat ik zelf ook weet maar nogmaals ik kan dat moeilijk beheersen. Ik doe keihard mijn best maar ik ken dat verschil niet. (Dat heb ik bijvoorbeeld ook met het verschil tussen pesten en plagen) Ja Dat is irritant. En verder komen er even spannende tijden aan. Want mijn achternaam gaat veranderd worden en mijn (pleeg)broer gaat in december op uitzending naar Afghanistan voor een half jaar. Dus dat kan ook invloed hebben op mijn gedrag.
Verder wil ik vragen of mensen hier een beetje bij kunnen helpen door bijvoorbeeld verschillen tussen dingen te noemen en beter eigen fouten te kunnen herkennen. Nogmaals als je zegt dat ik naar een psychiater moet kom ik niet ver want mijn ouders accepteren dat niet.

en ik ben 31)