Camera voor bevalling merrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Camera voor bevalling merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 23:09

Hoi iedereen.

Voor de bevalling van mijn merrie in het voorjaar wil ik een camera plaatsen in de box.
Ik wil een camera die ik ook op de telefoon/app kan bekijken, dus dan moet ik een camera hebben die op het internet kan.
Dat is geen probleem, er zijn genoeg camera's die op het internet kunnen, alleen wat het probleem is.....
Er is in de schuur geen internet. Het huis, 50 meter van de schuur af, is wel internet.
Zijn er meer mensen die met een vergelijkbare situatie een oplossing hebben gevonden? Er is wel stroom in de schuur!
Ik heb nu bij Telfort een internetabbonoment besteld, en mocht kijken of dit zou werken anders kon ik het kostenloos opzeggen.
Alleen ik vrees dat de internetrouter ook weer op een telefoonkabel of iets moet, ipv alleen op stroom.
Dus of dit gaat werken ben ik niet zeker van, gelukkig mocht ik het wel proberen!
Er werd een Wifi versterker genoemd, maar ik weet niet of er zulke versterker's zijn?

Alvast bedankt :o
Graag verplaatsen als het hier niet goed staat!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:37

Eventjes de internetkabel doortrekken en ingraven.
Dan kan je in de stal ook een WiFi kastje hangen.

pien_2010

Re: Camera voor bevalling merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:32

VSW → HTT

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:12

Homeplug in huis, homeplug in de schuur. Accesspoint erop (zijn ook homeplugs met ingebouwd accesspoint) en voila, je hebt wifi.
Zelf hebben we de ip-camera van de Aldi hangen (is regelmatig in de aanbieding). Wij gebruiken alleen geen wifi maar hebben de camera direct op de homeplug bekabeld zitten, dit vanwege stabiliteit (maar moet ook zeggen dat ze daar zeer slecht internet hebben, paarden staan bij de overburen en we kunnen ons eigen netwerk niet gebruiken).
Nadat mijn merrie bevallen is hebben we nog een 2de camera gekocht, ze kwamen weer in de aanbieding, we hadden een dode hoek en die kunnen we nu weghalen (en bovendien volgend jaar ook 2 merries die moeten bevallen). Vorige week waren ze in Duitsland weer in de aanbieding.
Bij deze camera zit dus een programma op internet, waarbij je 2 camera's op 1 scherm kunt zetten, en een app. Camera kost ongeveer 35-40 euro.