Oppassen. . wat vraag ik voor welk gezin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Oppassen. . wat vraag ik voor welk gezin ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 22:28

Heehoi !

Ik heb besloten te gaan oppassen. Na een aantal jaar terug ruim een jaar op een zorg boerderij te hebben gewerkt mis ik het toch wel en wil ik het weer gaan oppakken. Dus vandaag een advertentie gezet en gelijk vier gezinnen die kennis met me willen maken. Super leuk natuurlijk :) erg leuke verschillende gezinsamenstellingen en dus erg variërend. Echter vragen ze ook allemaal wat ik per uur vraag maar ik hrb ecbt geen idee. Ik werkte hiervoor gewoon voor een baas en dus met een maand loon. Ook heeft het ene gezin 1 kind en het ander 4. Hier maak je neem ik aan ook onderscheid in?

Wat vinden jullie?
De gezinnen zijn :

Gezin 1 - 1 kindje van 1 jaar
Gezin 2 - 4 kids van 11,10,7 jaar en 19 maanden
Gezin 3 - 2 kids van 4 en 1
Gezin 4 - 3 kids van 6,4,2

Wil graag advies !

Monchou

Re: Oppassen. . wat vraag ik voor welk gezin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:30

Is het overdag of s'avonds?

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:32

ik vraag altijd wat de mensen overhebben (wel voor de schoonmaak) je kan immers niet in iemand zijn portemonnee kijken.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:32

Geen idee wat de 'normale' prijzen zijn maar ons buurmeisje van 19 krijgt 5 euro per uur. Meestal past ze 's avonds op als de kinderen (6.5 en 2.5 jaar) al in bed liggen.
Ze heeft over het algemeen weinig werk aan mijn kinderen en kan vaak gewoon 'lekker' aan haar huiswerk/studie werken.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:34

Ik zou het met de ouders overleggen inderdaad.
Ik heb zelf veel opgepast, maar zou niet meer weten wat ik ervoor kreeg eerlijk gezegd. Van een gezin met 2 kinderen kreeg ik soms wel meer dan bij een gezin met 3 (veel pittigere) kinderen. Het verschilt echt wat de ouders aan je kwijt willen. :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:37

Voor een gastouder betalen ouders per kind €5,86 per uur. Dus jij kunt bijvoorbeeld €5,- per kind per uur vragen overdag. Of als je iets minder wilt vragen, bijvoorbeeld €7,50 per uur voor 2 kinderen.

Voor 's avonds zou ik het denk ik bij €5-€6 per uur o.i.d. houden.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 25-09-15 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 22:37

Martine_R schreef:
Is het overdag of s'avonds?

Dat zal verschillen. Beide. Zou je daar ook een verschil in maken ?

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:37

Tja.. heel lastig, vind ik ook!!

Ik krijg bij mijn vaste oppas gezinnen een vast bedrag per keer. (niet per uur dus)
De ene keer kom ik, omdat ouders een 10 minuten gesprek op school hebben. De andere keer ben ik van 18:00 tot 02:00 daar.

Bij een gezin krijg ik €10.. dit vind ik eigenlijk veel te weinig, maar ik kom er al zo lang en ik ben echt gek op die kids!
Bij het andere gezin krijg ik €20 per keer. Dit vind ik prima.

Ik ben gediplomeerd pedagogisch medewerkster en heb kennis en ervaring in het omgaan met kids met een licht verstandelijke beperking.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 22:38

Martine_R schreef:
Voor een gastouder betalen ouders per kind €5,86 per uur. Dus jij kunt bijvoorbeeld €5,- per kind per uur vragen overdag. Of als je iets minder wilt vragen, bijvoorbeeld €7,50 per uur voor 2 kinderen.

Voor 's avonds zou ik het denk ik bij €5-€6 per uur o.i.d. houden.

Oja dat is wel super helder :)
Dacht zelf idd aan ong 7,- per uur ofz. Wanneer je de kids bij je hebt als ze zouden slapen mis 5 of 6 eu
Laatst bijgewerkt door _Caitlinnn op 25-09-15 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:38

Zie post hierboven :D Ik zou er wel een verschil in maken, omdat je er overdag zoveel meer werk aan hebt dan 's avonds. Dan liggen ze gewoon op bed als het goed is.

Overigens zou ik voor 1 kind €7,- per uur vrij veel vinden. Voor 2 of meer kinderen is het een prima bedrag denk ik :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:44

Die je dit zwart of via gastouder?
Want stél je vraagt €7 per uur, kiest een gezin misschien sneller voor gastouder omdat ze dan toeslag krijgen. En per uur netto vaak maar tussen de €4-€5 betalen. Voor avond oppas is dit wel een ander verhaal.
Ik zou de gezinnen vragen wat zij in gedachten hebben. Zo 'schrik' je ze ook niet af :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:49

Wat een bedragen joh, ouders vonden mij al duur als ik 3,50 per uur vroeg. Eentje vond zelfs 2 euro te duur. (Die maar niet gedaan..)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:50

Ik zou inderdaad wel kijken naar het aantal kinderen, maar ook naar het karakter van de kinderen. Zijn het pittige kinderen waar je echt je handen vol aan hebt, dan zou ik een iets hoger bedrag vragen dan kinderen die heel makkelijk zijn/goed luisteren.
Zelf heb ik ook meerdere oppasadresjes. Bij één gezin met 2 kids kom ik als ze al net in bed liggen, daar krijg ik 5,- per uur, bij één gezin met jonge baby (<1 jaar) die ik ook nog moet voeden en in bed moet doen, krijg ik ook 5,- per uur. Bij een gezin met 3 kinderen die ik eerst nog moet vermaken en dan nog in bed moet leggen (wat niet altijd even makkelijk gaat), krijg ik 6,- per uur.
Veel meer zou ik niet vragen, want dan haken ouders af. Voor jou zijn er vaak nog genoeg anderen.....
Ligt er indd ook aan hoeveel ouders kwijt kunnen. Voor de één is 5,-/ uur erg veel om aan oppas uit te geven, die zullen dan sneller voor een goedkoper iemand gaan, maar bij de ander kan er wel wat meer af. Bij één gezin met 3 kinderen (die overigens erg makkelijk zijn) krijg ik bijv. 7,-/uur, terwijl ik 6,-/uur had voorgesteld. :P

Ben overigens 23 jaar en studeer pedagogiek, dat kan ook nog meespelen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:51

Ik zie hier een post dat je 'per kind' zou kunnen vragen. Daar zou ik als ouder nooit aan beginnen. Ook vroeger toen ik oppaste heb ik nooit 'per kind' een uurtarief gevraagd.
Een uurtarief aanpassen voor lastigere of makkelijkere gevallen vind ik wel fair.

Het zou zomaar kunnen dat het veel minder werk is als je op twee kids moet passen die leuk met elkaar spelen dan als je op 1 kind moet passen. Eentje moet je sowieso gaan vermaken, dat kan best meer moeite zijn dan meer kinderen.

Afhankelijk van de tijden en hoe lastig je taak is vind ik tussen de 4 en de 6 Euro per uur redelijk. Anders zal een ouder eerder voor een officiele opvang kiezen i.v.m. de fiscale voordelen.

Als je zou moeten blijven slapen en de kinderen zijn groot genoeg om door te slapen dan tellen die uren 's nachts niet allemaal door.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:59

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:49

LZP -> STW