1,5 jaar geleden plaatste ik dit topic: [LZP] Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten> over mijn middelbare school leven en hoe ik hier gepest werd.
Nog even dacht ik, nog even en ik heb mijn eindexamen en kan alles achter mij laten.. Geslaagd met super cijfers zonder dat ik mijn boeken hiervoor open heb gehad, dus dat viel allemaal gelukkig weer mee.
Aangemeld en aangenomen wat ik op het Groenhorst Barneveld voor de opleiding dierverzorging niveau 4. Allemaal leuk en aardig tot ik mij bedacht. Ik wilde niks met huisdieren, nee wilde dieren vind ik leuker. Dus aangemeld bij het Helicon in Velp rond 28 mei dacht ik, en tot 30 mei kon dat. Goed, gesprek gehad en aangenomen voor de opleiding Eco & Wildlife niveau 4. Yes! Leuke school, leuke mensen.
Keuze moest ik nog wel even maken, want ik was nu bij twee opleidingen aangenomen. Toch gekozen voor het laatste, Eco & Wildlife. Boeken besteld, school spullen gehaald.. Ik had er zin in!
25 Augustus had ik introductiekamp, en wat was ik nerveus... Maar toen we eenmaal op de parkeerplaats stonden was de spanning gauw weg, wat een toffe mensen. Groep werd groter en groter en uiteindelijk stonden we met 200 man op de parkeerplaats, waarvan 40 van eco & wildlife.
Eenmaal op het kamp aangekomen alles ook goed, eerst vond ik het toch wel moeilijk om aansluiting te vinden maar zo zaten er gelukkig meer van. Toen viel de avond en kreeg ik last van een bekend probleem van mij: Heimwee. dus s'avonds mams opgebeld met de mededeling dat ik naar huis wilde.
Maar oeps. Hier begon het probleem. Voor de opleiding is het veel reizen, in je laatste jaar ga je zelfs naar Zuid-afrika. Wij dachten allemaal dat ik van mijn heimwee probleem af was, omdat ik in de vierde ook gewoon naar Engeland was geweest met de boot zonder problemen. Maar het kwam dus terug..
Gelukkig waren mijn opleidings genoten er heel makkelijk mee, wat was ik daar blij mee! Mams bracht me iedere avond en ochtend gewoon van Zevenaar naar Apeldoorn en weer terug. En naarmate de dagen vorderde kreeg ik er steeds meer zin in, ik voelde me voor het eerst in mijn hele schoolcarriere thuis op een school en in een klas.
Toen, maandag 31 augustus, de eersteschool dag. Moest om 11 uur op school zijn en dat betekende 9 uur de bus pakken, zeven uur mijn bed uit. Had les tot vijf uur.. Maar na een paar uur begon ik me misselijk te voelen van de vermoeidheid. Uit eindelijk toen ik om zeven uur thuis was was er niet veel meer van me over. Moe, misselijk, koorts. ...oliebol.
Dinsdag maar ziek gemeld. Wilde niet eten, zo beroerd voelde ik me. S'avonds kwam het eruit dat ik het lichamelijk gewoon niet aankan (Ziekte van pfeiffer gehad, vitaminetekorten en zit van alles nog in de nasleep + pubertijd) dus dat was al een probleem, en het reizen maakte het nog moeilijker.
Verder begon ik dus op te kijken tegen de stages. Dat betekende ook van huis af. In de buurt is wel wat te vinden, maar ergens anders intern zou ook handig zijn zeiden ze.. Nogmaals oeps. Ja, therapie kan je ervoor zoeken zeiden ze. Maar hoe combineer ik dat als ik 4 uur intotaal moet reizen door het !#@$!#@$!@ slechte OV? niet dus. Dan ga ik teveel missen en ga ik mijn punten gewoon niet halen..
Na een weekje denken denken en nog 's denken had ik besloten te stoppen met mijn opleiding..
Net nu ik mij, voor het eerst, zo ontzettend erg op mijn plek voel en het idee heb dat ik een keer mijzelf kan zijn. En dan boem, zomaar, ontzettend ruig, weggerukt van dat veilig idee.
En nu? Nu word het de Havo. Doordat ik ook nog eens PDD-nos heb wil ik liever niet naar een reguliere middelbare school. Ik heb het niet zo op de jeugd van tegenwoordig.. Laat ik zeggen dat ik er zelfs huiverig voor ben om naar het reguliere te gaan. Mijn middelbareschool carriere heb ik ook op speciaal onderwijs gevolgd, maar dit op een school wat tussen het reguliere en het 'echte' werk in zit.
Nu heb ik gelukkig de kans om op het Aventus havo te volgen, in samenwerking met de Ambelt (Locale school voor mensen met 'iets'). Super natuurlijk, maar hier heb ik weer een toelaatbaarheids verklaring voor nodig. super mooi natuurlijk, maar.. Omdat ik bij het mbo in geschreven sta moeten ze mij echt als 'probleem voor het reguliere' bestempelen zegmaar. Ging ik van middelbare naar middelbare zou dit nog geen probeem zijn, maar nu..
Al met al gaat het tenminste nog tot na de herfst vakantie duren voor we ook maar iets weten of ik dat traject, het 'travo' traject kan volgen.
Word het dat niet? Tja, dan moet ik naar het reguliere met nog meer achterstand want daar zal ook nog wel tijd over heen gaan, en er bestaat zelfs een kans dat ze mij heel niet willen, op het reguliere. Zo was het in de overgang groep 8 naar de eerste ook..
Dus het is afwachten. Wilde toch graag een keer het hele verhaal kwijt, dus respect als je het helemaal gelezen hebt.
wilde er eerst nooit wat mee te maken hebben maar naarmate ik ouder word krijg ik wel steeds meer in de gaten dat ik het nodig heb.
dan is er dus geen enkele mogelijkheid dat dat kan. Structuur gaat het alleen niet worden als ik Travo ga doen, heb het rooster voorgeschoteld gekregen en het zijn lange, ongelijke dagen helaas dus kan niet echt structuur daar in gaan krijgen.
dus het is een beetje lastig. Ben ook altijd in de vakantie ziek, gelukkig de afgelopen twee jaar zonder overgeven maar wel heel wat tijd op het balkon door gebracht snachts. (Hotels in spanje)