Zomaar geld afgeschreven Bankgiro loterij. Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Zomaar geld afgeschreven Bankgiro loterij. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:49

Hallo,

Ik zit met een probleem en ik heb op internet gelezen dat dit vaker voorkomt.

Opgelicht door de bankgiro loterij.

Een tijdje terug is hier een meneer aan de deur geweest die mij iets kwam vertellen over een actie over de bankgiro loterij. Helaas ben ik te beleefd om gelijk nee te zeggen, en heb dus zijn verhaal aangehoord. Hij vertelde mij dat ik gratis twee tickets ter waarde van 30 euro (meende ik) kon krijgen en mee kon doen met de loterij. Dan moest ik me wel aanmelden en mijn rekening nummer opgeven, maar verder zou er niks afgeschreven worden. Het was namelijk gratis en daarna mocht ik zelf verder kijken wat ik ermee zou doen.

Dus goed, heb me aangemeld (nu achteraf natuurlijk ontzettend spijt van)..

Nu heb ik er niet meer aan gedacht de laatste tijd, maar ik kijk net op mijn bankrekening en zie dat er 25 euro is afgeschreven. Zonder mijn toestemming! En wat heb ik ervoor gekregen? Niks!

En over minder dan een week staat er nog een automatische incasso van 25 euro ingepland. Nou ja zeg!! Hier kan ik me echt woest om maken!

Ik heb die ingeplande incasso geweigerd, hoop dat er dus dan niks wordt afgeschreven.

Nu wil ik mijn lidmaatschap natuurlijk zo snel mogelijk opzeggen, en ik wil graag mijn geld terug.

Ik lees op andere fora dat andere mensen hier heel veel gedoe mee hebben gehad en dat er zelfs na uitschrijving nog geld werd afgeschreven. Nu zit ik echt met handen in mijn haren van wat ik moet doen. Ik wil dat gezeik natuurlijk niet meemaken, en ik wil mijn geld niet kwijt...

Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Yessy

Re: Zomaar geld afgeschreven Bankgiro loterij. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:51

Schriftelijk opzeggen en verder gewoon alles blokkeren of terughalen wat ze afschrijven. Loterijen mogen je niet dwingen om mee te doen dus ze kunnen je niets verplichten. Ik zou je willen aanraden om gewoon even iedere paar dagen je rekening te checken tot je zeker weet dat ze zijn gestopt met afschrijven :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:52

Je hebt zowiezo een opzeg termijn.
Ben bang dat je dit gewoon moet betalen.
Je bent akkoord gegaan....?
Gelijk opzeggen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:53

Heb je iets van papiertje gekregen van de verkoper aan de deur? Anders telefoonnummer van bankgiro loterij opzoeken en gaan bellen dat je vervelende verkoper aan de deur had en dat dit jou niet duidelijk was.

Volgende keer als je iets per ongeluk aan de deur gekocht hebt... meteen dag erna gaan bellen want je hebt altijd bedenktijd en dan kan je het terug draaien.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:53

Zo snel mogelijk storneren en het rekeningnr blokkeren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:55

Ik heb een papiertje gekregen, maar waar dat is gebleven.. :') Handig weer van mij ..

Ja, ik wil ze morgen opbellen.

Via mijn internetbankieren is terugstorten niet mogelijk, bij dat nummer?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:56

Heel simpel en geen gezeik.

Naar je bank gaan...
De afgeschreven kosten terug laten storten.
Bank giro loterij laten blokkeren voor afschrijvingen.
De bank giro loterij mailen dat je nooit hebt ingestemd met een overeenkomst en daarom niet betaald en per direct je lidmaatschap word stop gezet.

Wat er dus gebeurd is je krijgt 2 gratis loten maar je lidmaatschap wordt stilzwijgend verlengd. Wat ze er niet bij vertellen ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:58

Ja ik ga morgen de bankgiro bellen en zsm naar de bank!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:58

Munnie schreef:
Wat er dus gebeurd is je krijgt 2 gratis loten maar je lidmaatschap wordt stilzwijgend verlengd. Wat ze er niet bij vertellen ;)

Pff... walgelijk!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:00

IsaCalixa schreef:
Ik heb een papiertje gekregen, maar waar dat is gebleven.. :') Handig weer van mij ..

Dat kan kloppen ja, als de trekking al is geweest sowieso niet (dat zou natuurlijk rare problemen opleveren), je hebt kans dat de rekeningnummers van loterijen sowieso zijn uitgesloten van terughalen. In dat geval zou ik sowieso even checken met je bank of het rekeningnummer in de toekomst geblokkeerd is voor afschrijvingen.

Wat mensen met meerdere rekeningen weleens doen is tijdelijk al hun geld op hun andere rekening zetten, dan kan een loterij sowieso niet afschrijven. Bekend trucje, je krijgt een gratis lot (of meerdere) en geeft een rekeningnummer op waar geen geld op staat. Wel je gratis loten en geen abonnement waar je aan vast zit want na een maand of 3 geven ze het vaak op en stoppen ze je abonnement :Y)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:01

IsaCalixa schreef:

Heb je daar ook je handtekening opgezet?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 22:02

Silly1972 schreef:
IsaCalixa schreef:

Heb je daar ook je handtekening opgezet?

Ja, volgens mij wel.. stom |(

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:09

Storneren van incasso's van loterijen is meestal niet mogelijk. Wel direct een incassoblokkade laten aanbrengen zodat er in de toekomst niet geïncasseerd kan worden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 22:11

Ir111 schreef:
Storneren van incasso's van loterijen is meestal niet mogelijk. Wel direct een incassoblokkade laten aanbrengen zodat er in de toekomst niet geïncasseerd kan worden.

Nee inderdaad, stom zeg. Heb het al wel geblokkeerd. Nu kan ik dus zeker zijn dat ze niks meer afschrijven op wat voor manier dan ook? (ga nog wel naar de bank voor de zekerheid)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:14

je kan hun niks maken.
jij hebt getekend in die voorwaarden zal gestaan hebben dat mits jij niks van je laat horen en gewoon geld afgeschreven word.
je zal die 25 euro dan ook gewoon kwijt zijn. heel vervelend dat die verkoper dat niet zo verteld heeft.

ik vind het zelf ook op de een of andere manier heel moeilijk om nee te zeggen hoor.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:55

Onzin je bank kan het geld gewoon terughalen. Ik heb een keer gehad dat unicef zomaar geld jatte van mijn rekening, zonder dat ik daar ooit toestemming voor heb gegeven of ook maar mee te maken heb gehad. En dan stond er nog bij: bedankt voor uw donatie.
Ik natuurlijk laaiend, gelijk er achteraan.. Ze zeiden dat er waarschijnlijk een foutje is gemaakt door een rekeningnummer verkeerd in te typen. Jaja.. het zal wel..
In ieder geval gelijk met de ING geregeld dat het geld wat ze al hadden gejat, gewoon terug naar mijn rekening ging.
Dus dat kan wel degelijk.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:01

Maar dat kwam dan waarschijnlijk ook omdat de gegevens waarmee ze afschreven niet volledig correct waren geweest dus rekeningnummer, naam, handtekening etc. Dat is bij TS wel het geval die heeft zelf handtekening gezet ze heeft alleen een sneaky verkoper gehad die niet eerlijk is geweest zodat hij toch een handtekening scoorde.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:02

Bij loterijen kan dat dus niet. Anders zou iedereen na de trekking z'n geld terug halen als 'ie niets gewonnen heeft.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:07

Mwa, ts heeft wel haar handtekening gezet onder iets wat, naar haar idee geen geld kostte. Dat er vervolgens wel geld van haar rekening wordt gestort, is gewoon fout. In mijn ogen is dit oplichting, of heb ik het mis?

Ts, als ik jou was zou ik eerst langs de bank gaan en alles uitleggen. Misschien is het dan opgelost. Zo niet: gevalletje rijdende rechter..?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:10

Nadeel dat deur aan deur verkopers is dat ze alleen geld krijgen over het aantal mensen die ze een handtekening afgefrutseld hebben.

Lopen ze van 9 tot 5 maar hebben ze geen aanmelding.. ontvangen ze ook geen geld.

Het is dus aan hunzelf om hun verhaal zó te brengen dat jij denkt dat het je iets oplevert.

Heb eens een paar uur meegelopen met van die lui (op zoek naar een baan destijds) we zaten regelmatig bij ouderen aan tafel met een kopje koffie omdat we zulke lieve oogjes hadden.

Een aantal dachten dat ze heeel goedkoop hotelbonnen hadden.. Hoe het precies zat weet ik niet meer (is alweer 11 jaar geleden) maar wel dat ze een poot uitgedraaid werden met een paar kortingsbonnetjes en aan een abbo vast zaten.

Toen ze me vertelden dat ik aangenomen was heb ik vriendelijk bedankt. Ik kan het gewoon niet.

Aan de andere kant.. Je wordt er niet voor niets voor gewaarschuwd..

Lees alles zorgvuldig door voor je tekent!

In dit geval heb je de pech dat je zijn verhaal verkeerd hebt geinterpreteerd.. Maarre.. Zelf heb je ook niet voldoende gedaan om er achter te komen of gratis ook echt gratis is..

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn....

Nederlanders.... :P why zouden ze langs alle deuren gaan en zomaar iets gratis geven??? Er zijn maar weinig dingen gratis :) (behalve dan de karretjes met gratis promomateriaal die voor supermarkten weleens uitgedeeld worden denk aan kauwgom en cola enzo)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 23:33

Flauw zeg! Ik ben ook altijd te lief voor die mensen haha. Maar ik heb mijn lesje wel geleerd, volgende keer gelijk zeggen dat ik hier geen interesse in heb!

Vandaag was er ook al iemand in de trein die me iets wilde aansmeren, het moet niet gekker worden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:39

Dorine92 schreef:
Onzin je bank kan het geld gewoon terughalen. Ik heb een keer gehad dat unicef zomaar geld jatte van mijn rekening, [...]Dus dat kan wel degelijk.

Sorry maar wat jij zegt is onzin. Voor loterijen gelden andere regels mbt incasso's. Ook wel logisch want anders kun je als je niets gewonnen hebt je incasso storneren...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:57

Ir111 schreef:
Dorine92 schreef:
Onzin je bank kan het geld gewoon terughalen. Ik heb een keer gehad dat unicef zomaar geld jatte van mijn rekening, [...]Dus dat kan wel degelijk.

Sorry maar wat jij zegt is onzin. Voor loterijen gelden andere regels mbt incasso's. Ook wel logisch want anders kun je als je niets gewonnen hebt je incasso storneren...

Uiteraard moet je wel een goede reden hebben ;)
Maar anders zou een loterij gewoon zomaar geld van jouw rekening kunnen halen omdat "je er lekker toch niks tegen kan doen omdat het om een loterij gaat".

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:26

Ik had laats van de Staatsloterij een gratis lot.
Via de telefoon dan. Maar daar werd bij gezegd dat je dan een lidmaatschap afsloot.
Dit kon je dan wel ook meteen weer opzeggen (1 keer moest je dan wel betalen).
Via de website heb ik een berichtje gestuurd dat ik na de september trekking op wou zeggen en dezelfde dag al kreeg ik een berichtje terug dat het stop gezet was.

Was het bij jou ook niet zoiets? Dat je dan minimaal 1 keer mee zou moeten spelen?
Kijk anders op de website, vaak kun je via daar wel op zeggen. Alleen die 25 euro zul je niet meer terug krijgen.

Wel slecht dat ze dat er niet duidelijk bij gezegd hebben.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 15:28

KimL86 schreef:
Ik had laats van de Staatsloterij een gratis lot.
Via de telefoon dan. Maar daar werd bij gezegd dat je dan een lidmaatschap afsloot.
Dit kon je dan wel ook meteen weer opzeggen (1 keer moest je dan wel betalen).
Via de website heb ik een berichtje gestuurd dat ik na de september trekking op wou zeggen en dezelfde dag al kreeg ik een berichtje terug dat het stop gezet was.

Was het bij jou ook niet zoiets? Dat je dan minimaal 1 keer mee zou moeten spelen?
Kijk anders op de website, vaak kun je via daar wel op zeggen. Alleen die 25 euro zul je niet meer terug krijgen.

Wel slecht dat ze dat er niet duidelijk bij gezegd hebben.

Nee, er is duidelijk tegen mij gezegd dat ik niet hoefde te betalen. Dat heb ik zelfs nog nadrukkelijk gevraagd aan meneer, hij beloofde mij van niet. 8)7

Naja, het zou denk ik niet bij 1 x gebleven zijn, want er stond alweer een nieuwe automatische incasso ingepland. Over een week opnieuw 25 euro.