Ik woon sinds een maand op mezelf in een huis met nog 2 andere meiden. Ik en mijn andere huisgenootje maken elke maand een bepaald bedrag over voor Gas en licht naar mijn andere huisgenootje omdat het op haar naam is afgesloten. Dit huisgenootje heeft hier 3 maand alleen gewoond voordat wij erin kwamen wonen. Het meisje wat hier al woonde noem ik voor t gemak even S en het meisje met wie ik hier ben komen wonen noem ik A.
Nu kregen wij vandaag een brief van Oxxio op naam van iemand die deze kamer voor mij heeft gehuurd. Hem noem ik even D. Voordat zij eruit gingen was het Gas en licht op D zijn naam afgesloten. D woont hier al 3 maanden niet meer en S heeft dus 3 maanden alleen in dit huis gewoond. Ik zal het eerste deel van de brief even letterlijk overtypen, want de rest gaat over de gevolgen als we dit niet betalen. :
Beste heer/mevrouw,
Hoewel we je er al vaker aan hebben herinnerd, ontvingen we helaas nog geen betaling voor het nog openstaande bedrag van €433,40. Daarom brengen we je €40,00 administratiekosten in rekening. Het verschuldigde bedrag loopt hiermee op tot €473,40.
Nu zit het zo dat A en ik allebei het bedrag voor Gas en licht hebben overgemaakt naar S en dat deze rekening dus alleen geld voor S omdat wij hier in die tijd nog niet woonden. S heeft in de tijd dat ze hier alleen woonde geen G&L betaald omdat het niet van haar rekening af werd geschreven (heel logisch om er zelf dan niet naar te informeren....
). Nu heb ik net met S gesproken en die zegt dat ze samen met D alles heeft geregeld dat het op haar naam werd gezet toen D uit dit huis ging. Echter staat het nog steeds op zijn naam en hebben wij dus ook een acceptgiro gekregen met zijn rekeningnummer. S wil dit openstaande bedrag gaan delen door 3, zodat wij allemaal meebetalen aan deze achterstand. Wij zijn het hier niet mee eens omdat A en ik hier net een maand wonen en keurig ons bedrag voor G&L naar haar over hebben gemaakt.
Ik weet nu dus echt even niet meer wat we moeten gaan doen. Ze wil het bedrag dus niet in haar eentje betalen terwijl dit openstaande rekeningen zijn van de tijd dat zij hier alleen woonde. Als ze niet betaald worden we alle 3 afgesloten. Wij zijn er ook achter gekomen door een nota die bij de brief zat dat A en ik €60,- teveel G&L aan haar betalen. Zij heeft een bedrag genoemd wat wij moesten betalen en wij zijn hier in goed vertrouwen mee akkoord gegaan. Nu we de nota hebben gezien weten we dus ook dat dit bedrag helemaal niet klopt.
Tips zijn welkom want wij zitten nu echt met onze handen in het haar...
En als je dit hele bericht hebt gelezen: Heel erg bedankt voor het lezen en het (hoop ik) meedenken!
maar ik vind het bizar dat er verwacht word dat jullie mee betalen aan haar achterstand...en 433 euro voor 2 maanden is behoorlijk veel. Helemaal in de zomer!