werk voor 14 jarige...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aishcream

werk voor 14 jarige...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:29

Hey Bokt, geen idee of het hier goed staat, sorry!

De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer zin heb om te gaan werken.
Helaas ben ik nog te jong om ergens aan de gang te mogen..
Heeft iemand van jullie enig idee over hoe ik ergens aan de gang zou kunnen komen of wat een 14 jarige mag doen?

Klusjes bij andere mensen is niet echt een optie, zoek meer echt werk. Opassen doe ik afentoe al, hoe zijn jullie aan oppasadressen gekomen?
krantenwijkjes zijn al bezet helaas en aardbeien plukken is het de tijd niet voor.. -O-

Tips en Tricks zijn welkom, bvd :)

Bay

Re: werk voor 14 jarige...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:32

Wat leuk! Ik heb op die leeftijd veel werk gehad als oppas. Ik kwam aan mijn oppas kinderen door de lokale scholen. Ik plaatste een advertentie in de schoolkranten en een flyer op de prikborden van de scholen. En vragen aan je oppas adressen of ze je willen aanbevelen aan vrienden van hun! :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:35

dat is een goede dankjewel, veel oppasadressen zijn al bezet, vind het wel echt super leuk om t edoen!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:43

Ik denk dat je het beste nog een jaartje kan wachten, vanaf dan mag je namelijk als vakkenvuller werken :)

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:48

Inderdaad even bij de basisschool in je buurt langsgaan en daar laten weten dat je wilt oppassen. Ook even bij je omgeving en bij adresjes die je nu hebt laten vallen dat je graag meer wilt werken. Misschien hebben de mensen waar je nu oppast wel kennissen of vrienden die ook iemand zoeken en rol je er zo een beetje in.
Een jaar wachten zoals hier boven wordt gezegd kan natuurlijk, maar ik snap ook wel dat je nu graag wat bij wilt verdienen.
Evt. kan je ook proberen je eigen bedrijfje te starten. Sommige mensen verdienen aardig wat met cupcakes verkoop o.i.d. Moet wel een beetje bij je passen natuurlijk. :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:56

Bij de jumbo hier mag je vanaf je 14e al vakken vullen. Vriendin van me werkte op de markt, op zaterdag. Was heel zwaar werk maar verdiende wel 160 per maand (viskraam)...
*typfout*

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 11:56

deksel schreef:
Bij de jumbo hier mag je vanaf je 14e al vakken vullen. Vriendin van me werkte op de markt, op zaterdag. Was heel zwaar werk maar verdiende wel 160 per maand (viskraam)...
*typfout*

Klopt, bij ons ook, moet je alleen wel van 2000 zijn oid.
Hoe is ze aan dat werk bij de viskraam gekomen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:00

Naar de markt gegaan en gevraagd of ze nog werk hadden, beste kleren aan, veel makeup op en bril af... 't heeft wel geholpen :') Uiteindelijk is ze ontslagen omdat ze 'niet hard genoeg' werkte...

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 12:30

deksel schreef:
Naar de markt gegaan en gevraagd of ze nog werk hadden, beste kleren aan, veel makeup op en bril af... 't heeft wel geholpen :') Uiteindelijk is ze ontslagen omdat ze 'niet hard genoeg' werkte...

Haha oe, langsgaan werkt dus wel. Voel me dan zo asociaal 'langs de deuren gaan voor klusjes'. Misschien toch maar proberen dan, overal langsgaan.

Bij ons in de stad staan ook altijd meisjes van een jaar of 16 te flyeren met kortingsbonnen van een winkel ed. Ik weet van welke winkel ze zijn, zou deze winkel graag mailen. Ben zo bang dat ze me niet hoeven ivm mijn leeftijd.. Zou ik het misschien toch maar proberen om er heen te mailen en wat fanatieker rond te kijken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:52

JudArthos schreef:
Ik denk dat je het beste nog een jaartje kan wachten, vanaf dan mag je namelijk als vakkenvuller werken :)

Mag dus al als je 13 bent, maar ze zijn te jong om op schooldagen te mogen werken in de supermarkt en mogen niet voor 7:00 en na 19:00 werken (itt tot een 15 jarige, die mag op een niet schooldag werken tot 21:00). Dus t is niet zo praktisch voor een supermarkt. Op zondag mogen ze ook niet werken,

Helpen bij licht niet-industrieel werk
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen helpen bij licht, niet-industrieel werk. Voorbeelden:

Zij mogen helpen bij lichte werkzaamheden in een winkel, zoals helpen bij het vakken vullen of inpakken.
Zij mogen helpen bij lichte werkzaamheden in de landbouw. Zoals helpen bij lichte oogstwerkzaamheden, het voeren van kleine dieren of groenten en fruit plukken. Groenten en fruit plukken is verboden als er pas met bestrijdingsmiddelen is gespoten.
Zij mogen aan de lopende band werken. Dit mag alleen onder strikte voorwaarden. Zo moet de werkgever met de ouders/verzorgers en het kind een overeenkomst ondertekenen. Ook moet de werkgever nadelige lichamelijke en geestelijke belasting van het kind voorkomen en een veilige werkomgeving garanderen.
Ze mogen helpen bij lichte werkzaamheden op bijvoorbeeld een manege, een camping of in een speeltuin.

Ts, gewoon assertief zijn :j nee heb je, ja kun je krijgen! Juist voor baantjes zoals flyeren is het belangrijk dat je gelijk al laat zien dat je initiatief durft te tonen :) dus dat laat je al mooi zien als je er gewoon op af stapt en vraagt naar vacatures.
Enige nadeel is dat jij tijdens schoolweken alleen op zaterdag mag werken.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 13:29

Vuurneon, dat ik in schoolweken alleen op zaterdag mag werken is geen probleem, dan staan ze te flyeren!
Iemand nog ideeen waar ik promotiewerk oid. Zou kunnen doen?

En zo'n baantje aan de telefoon mensen aansmeren, hoe oud moet je daar voor zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:56

http://www.streetwise.nl En dan onder 'jobs' kijken voor juiste regiokantoor. Dat is wel een grote organisatie namelijk.

Callcenter werk: ga maar uit van minimaal 16 jaar, ivm werktijden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:11

vuurneon schreef:
JudArthos schreef:

Mag dus al als je 13 bent, maar ze zijn te jong om op schooldagen te mogen werken in de supermarkt en mogen niet voor 7:00 en na 19:00 werken (itt tot een 15 jarige, die mag op een niet schooldag werken tot 21:00). Dus t is niet zo praktisch voor een supermarkt. Op zondag mogen ze ook niet werken,

Helpen bij licht niet-industrieel werk
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen helpen bij licht, niet-industrieel werk. Voorbeelden:

Zij mogen helpen bij lichte werkzaamheden in een winkel, zoals helpen bij het vakken vullen of inpakken.
Zij mogen helpen bij lichte werkzaamheden in de landbouw. Zoals helpen bij lichte oogstwerkzaamheden, het voeren van kleine dieren of groenten en fruit plukken. Groenten en fruit plukken is verboden als er pas met bestrijdingsmiddelen is gespoten.
Zij mogen aan de lopende band werken. Dit mag alleen onder strikte voorwaarden. Zo moet de werkgever met de ouders/verzorgers en het kind een overeenkomst ondertekenen. Ook moet de werkgever nadelige lichamelijke en geestelijke belasting van het kind voorkomen en een veilige werkomgeving garanderen.
Ze mogen helpen bij lichte werkzaamheden op bijvoorbeeld een manege, een camping of in een speeltuin.

Ahhhh oke, the more you know. Mij werd altijd gezegd dat het pas vanaf je 15e mocht, maar zal dan inderdaad met die tijden te maken hebben :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:58

Even een upje, nog geen mailtje gedaan naar de desbetreffende winkel. Net een vrouw van de kruidvat gesproken en die zei dat er bij de kruidvat niet gewerkt mag worden, minimaal 15. Supermarkten idem. Dus nogsteeds opzoek +:)+