Aankleding van een stand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Aankleding van een stand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:02

Hallo allemaal,

Allereerst hoop ik dat ik mijn topic bij het goede onderwerp plaats, anders sorry modjes Y;(

Ik ben nu regelmatig aanwezig op evenementen/beurzen met een stand voor zadeldekjes.
Nu vind ik het heel lastig om dit goed te presenteren.
Zijn er Bokkers die wellicht tips voor mij hebben?
Ik probeer meestal ook wat dekjes op te hangen aan een lijntje maar niet elke kraam of beurs/evenement staat dit toe.
Alles is welkom, ik wil er ook best in investeren!

Bedankt alvast :)

_00_0

Re: Aankleding van een stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:02

Heb je een foto van je huidige stand?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:05

Dat is lastig omdat elke keer het er verschilt wat voor een kraam of tafel ik toegewezen krijg.
Meestal komt het erop neer dat ik de dekjes moet neerleggen.
Een eigen kraam/stand om mee te nemen heb ik nog niet omdat ik nog beginnende ben :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:06

Heb je niet van die zadelhouders, zo'n houten frame waar je je zadel op legt, kan je er niet zo eentje voor je stand neerzetten met je leukste dekje?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:08

Licht doet ook altijd veel, ik zou op zoek gaan naar een paar goede spotjes

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:17

Selina: goede! Ben er meteen naar op zoek gegaan, ze hebben ze bij de gamma voor €6 dus ga er morgen meteen 1 of 2 halen. Valt toch meer op.

Silviabol: het gaat om van die standaard marktkramen zonder stroom dus licht is niet echt mogelijk.
Gaat om dit soort kramen: Afbeelding

Zoek voornamelijk tips om dingen qua aankleding op de stand te doen, en hoe de dekjes het beste te presenteren. Nu leg ik ze meestal neer maar valt minder op en staat meestal ook wel slordig.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:20

Hoe kleed je de kraam zelf aan? Heb je een doe/kleed/zeil over de planken heen liggen? Soms helpt het ook om het 'dak' iets terug te rollen, dan krijg je vanzelf meer licht in je kraam. Idd werken met hoogteverschillen, ik zou zelf werken met iig 2 steunen om een dekje op te presenteren. Hoe vermeldt je je prijzen etc?

Ik sta inmiddels al 15 jaar op de markt dus heb redelijk wat ervaring. :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:21

Ik heb er zelf ook over na lopen denken :j

Sowieso een standaard kleedje is handig van een grote stof dat je niet onder de tafel door kunt kijken (dan kun je daar spullen plaatsen, staat het ook mooi uit het zicht).

Misschien kun je op diezelfde stof/tafellaken iets maken (bijv. stoffen letters) met mariska's zadeldekjes? of unieke dekjes? Of gewoon door een bedrijf iets op laten maken (zoals die waar we die petjes van hebben gekregen? paardenstickers?) Bijv. zwarte stof met daarop witte gedrukte tekst of met stof er op gemaakt?
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 24-09-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:33

Pantykous schreef:
Hoe kleed je de kraam zelf aan? Heb je een doe/kleed/zeil over de planken heen liggen? Soms helpt het ook om het 'dak' iets terug te rollen, dan krijg je vanzelf meer licht in je kraam. Idd werken met hoogteverschillen, ik zou zelf werken met iig 2 steunen om een dekje op te presenteren. Hoe vermeldt je je prijzen etc?

Normaliter heb ik een kleed, deze was ik wel de laatste keer vergeten. Zorg er vanaf nu voor dat die standaard bij de spullen ligt.
De prijzen zitten op de dekjes zelf, omdat deze nog wel eens verschillen per zadeldekje. Is een prijskaartje. Zijn hier evt betere manieren voor?

Ben overigens dus bezig nu sowieso met minimaal 2 standaarden en wil iets van een poster/banner om op te hangen bij/aan de stand.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:05

Een schoolbord voor je kraam zetten met de aanbieding van de dag erop?
Zelf iets maken zodat je de dekjes kan ophangen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:37

Als er een wand is waar je voor staat, daar wat dekjes ophangen op een of andere manier?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:57

je hebt ook goede Ledlampjes die op een klein batterijtje werken bij de Action even zoeken?
Ik heb even google er tegen aan gegooid en kwam bijvoorbeeld deze tegen:http://nl.aliexpress.com/item/Battery-LED-spotlights-spotlights-jewelry-showcase-lamp-emergency-light-show-backdrop-own-power-wireless-lamp/2034129480.html

Licht doet echt super veel voor je presentatie, vooral om iets letterlijk in de 'spotlight' te zetten

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:02

Ik zou een goede timmerman zoeken die voor jou een (handig op en af te bouwen) rekkensysteem maakt zodat je ze makkelijk op kan hangen. Zo iemand kan ook mooi met je meedenken, want heeft veel ervaring over wat mogelijk is.

Ter inspiratie:
Kijk ook even bij de kleding opruimers bij IKEA. Die hebben super systemen! Beter goed gejat...

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:12

ken het heb uiteindelijk een kleding rek gekocht en broekhangers en die zet ik schuin in een hoek.

verder heb ik meer spullen mn zadels presenteer ik op een bok (hout van de gamma) en de rest leg ik gewoon neer.

http://goedkoop-thuiswinkelen.nl/home/m ... grek-enkel

http://www.huis-en-comfort.nl/index.php ... metapeople

de maate hang ik dan van groot naar klein onder elkaar, van onder heb ik een soort bak met vakjes gemaakt voor de bijpassende peesjes/bandages

kan helaas geen foto maken omdat alles nu ingepakt staat voor morgen (heb ik ook een beurs)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:29

Jinte schreef:
Pantykous schreef:

Normaliter heb ik een kleed, deze was ik wel de laatste keer vergeten. Zorg er vanaf nu voor dat die standaard bij de spullen ligt.
De prijzen zitten op de dekjes zelf, omdat deze nog wel eens verschillen per zadeldekje. Is een prijskaartje. Zijn hier evt betere manieren voor?

Ben overigens dus bezig nu sowieso met minimaal 2 standaarden en wil iets van een poster/banner om op te hangen bij/aan de stand.

Een mooie poster is altijd goed, dat spreekt aan! Afhankelijk van de stijl van je kraam kun je daar ook je prijskaartjes op aanpassen. Van die kleine schoolbordjes zijn bijvoorbeeld heel chique, mits je een net handschrift hebt. ;) Van die echte standwerker kaarten kun je laten maken maar doe doen vaak wel schreeuwerig aan.

Is het niet mogelijk om een verlengsnoer oid te regelen? Ligt is echt heel erg belangrijk in je kraam!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:36

Licht gaat niet lukken zeg je, maar action & tuincentra hebben rond kerst altijd van die led-lichtslingertjes op batterijen. Mijn moeder gebruikt ze voor in de kerststukjes, maar als je er een aantal aanschaft is dat wellicht ook leuk (en makkelijk!) voor in je stand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:26

Ik zou een schuine wand maken die je op de tafel kunt zetten, zodat je je dekjes schuin kunt presenteren. Heb je een banner? Een banner maken is ook handig. Dit kun je doen op zijl of doek en dan ophangen, maar tegenwoordig zijn die mobiele banners ook niet zo duur.
https://printxpert.nl/drukken/goedkope-rolbanner-budget

Verder misschien een bord met alle kleuren, stoffen, koorten etc, zodat mensen snel een overzicht hebben van wat je hebt?

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:30

Ik volg dit even, heb wel andere producten maar misschien staan hier later nog leuke dingen in om ook te gebruiken. Heb namelijk zelfgemaakte dingen.

Misschien in hoogtes werken?