Momenteel ben ik 17 jaar en werk ik alweer een half jaartje in de horeca met bowlgelegenheid.
Vind het heel gezellig maar wennen was het wel, van werken bij mijn vader naar werken met andere mensen.
Ik werk vooral in de weekenden en soms een avond tussendoor als het druk is.
Op het begin was het erg leuk, gezellige sfeer en er was een hoop te doen.
En dat "druk" hebben is dus een probleem..

Het is gewoon 9/10 keer zo dat er eigenlijk niets te doen is.
Ik sta aan de bar, en mensen kunnen komen drinken maar ook bowlen.
Nu is het meestal zo ( zie 99% ) dat mensen gaan eten en bowlen, waar ik dus bij bowlen moet helpen.
Alleen, er zijn 8 banen en er zijn avonden dat gewoon maar 1 a 2 baan bezet is, en meer dan lege glazen ophalen en drank serveren hoef ik niet te doen.
Ja, tafeltjes schoonmaken maar dat doe ik al uit mezelf omdat ik me gewoon ... Heel erg verveel.
Heb het er al over gehad maar de reden dat ze mij laten komen is gewoon omdat ik goedkoper ben dan een volwassen man, die uiteraard meer kost.
Niet dat ik er problemen mee heb dat ik niets kan doen.
Maar als ik dan thuis kom denk ik bij mezelf van; Ja, voor dat geld had ik net zo goed thuis kunnen blijven dat had ik meer gedaan dan een paar glazen op een hele avond.
Het probleem is dus dat ik me heel erg vaak, zie 9/10 keer ( uitzonderingen drukke weekenden ) sta te vervelen.
En dan ook gewoon de hele avond, uren en uren lang.
Wil het baantje absoluut niet kwijt want het verdiend goed en is lekker in de buurt.
Ben dan ook heel blij dat ik aangenomen ben maar ik verveel me gewoon zo vaak dat het plezier dat ik erin had deels weg is, wat ik erg jammer vind.
Van te voren heb ik dan al een naar gevoel van "Oh word weer een beetje staan en meer niet" en dat vind ik erg onprettig.
Iemand een idee wat ik hier mee aan moet ?