Tips gevraagd, zeer lastige "vriendschap"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Tips gevraagd, zeer lastige "vriendschap"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:40

Lieve Bokkers!

Ik heb iets langer als een jaar geleden dit topic geopend: [LZP] Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?
Aangezien het een beetje oud topic is en om het overzichtelijk te houden, heb ik even een nieuw topic geopend.

Voor de mensen die geen oud topic door willen lezen, dit was de OP:
"Ik ben een paar jaar bevriend geweest met een meisje die ik op school heb leren kennen en zij heeft 2 relaties compleet verzonnen tijdens deze vriendschap.
Ik mocht eerst al niet weten wat hun naam was (na een tijdje eindelijk wel) en toen ik op facebook een berichtje stuurde naar haar 2e 'relatie' of hij ook mee wilde bowlen met een groepje, kreeg ik als bericht terug: "ZIJ mijn vriendin? Mocht ze willen."

Ik heb het haar toen vergeven dat ze gelogen had, tot ik erachter kwam dat ze de andere relatie ook compleet uit haar duim had gezogen ... -O-

Ik ben al niet goed van het vertrouwen en ik was toch dik 2 a 3 jaar bevriend met haar ...

Wat bezielt mensen om zoiets te doen en ook nog zo lang vol te houden?
"

Nu heb ik een hele tijd niks van haar vernomen, in het begin nog wat gestuurd om te vragen hoe het met haar gaat, maar nooit antwoord gekregen.
Tot vorige week, ze had mij toegevoegd op fb en vroeg of ik mee ging naar een kermis binnenkort. Dus ik had geantwoord dat ik op vakantie ben en ik even zal kijken zodra ik thuis was.

Ik wilde haar antwoorden en toen stond er "u kunt deze persoon geen berichten sturen" of iets in die trant. Oké, dat kon aan fb liggen of aan mijn telefoon, maar een paar dagen later kon ik nog steeds niks sturen. Toen heb ik haar gesmst dat ik mee kon en of ze mij geblokkeerd had omdat ik niet kon antwoorden.
Toen kreeg ik terug "kan wel", meer niet.

Ik heb niet meer geantwoord omdat ik even niet meer weet wat ik hier nu mee aan moet. Ik zit zelf totaal niet goed in mijn vel de laatste weken en ik hoopte om weer leuk contact te hebben, dan is dit nogal een tegenvaller en kan ik het er eigenlijk niet bij hebben. Maar ergens wil ik haar ook helpen want blijkbaar gaat het ook nog niet goed met haar.

Iemand tips hoe ik dit aan moet pakken, of hoe ik zoiets af kan sluiten voor mijzelf zodat ik dit los kan laten?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:43

Loslaten, geen energie in steken.
Er zijn vast veel leukere vriendinnen te vinden op de wereld :))
Sommige mensen kunnen/willen niet geholpen worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:44

Ik heb ook zo iets meegemaakt, en ook via Facebook een bericht gehad van haar. Ja je zal wel denken bla bla bla, maar ik was toen overspannen. Hoe gaat het nu, en met de kinderen? Ik heb haar niks terug gestuurd ik heb er geen zin meer in.

anneliesdj

Re: Tips gevraagd, zeer lastige "vriendschap"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:50

Idd, geen energie meer in steken, uiteindelijk ben je er zelf de dupe van.
Heel lastige situatie zo maar ik zou voor jezelf kiezen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:51

Ik krijg misschien half bokt over mij heen, maar wat wil je nu horen? Lees je eigen bericht gewoon eens terug? Je wil dus tips hoe je dit wilt redden of vraag je naar de bekende weg waar hierboven als antwoord op is gegeven.

Je eigen geluk hangt niet af van een één of ander mokkel wat de boel bij elkaar liegt, je eigen geluk moet je zelf creëren en dit soort topics gaan daar niet mee helpen, of je moet echt gelukkig worden van honderden reacties dat je hier geen energie in wilt steken. Want laten we nu eerlijk zijn, je bent vast geen domme meid, dus je kan zelf ook wel de conclusie trekken dat dit totaal geen vriendschap is.

Ga lekker paardrijden of zoek een leuke vereniging op in de buurt, doe vrijwilligerswerk bij de kinderboerderij weet ik veel, maar zo kom je ook leuke mensen tegen en ga niet zo destructief met jezelf om, want zo kom je er helemaal niet uit en zul je je geen haar beter voelen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:52

Ik had haar losgelaten, ze was helemaal uit mijn 'systeem' en net dan zoekt ze natuurlijk contact.

Dus ik zou het het beste zo kunnen laten en niks meer sturen? Bleh, baal er soms zo van dat ik om mensen geef die niet zoveel om mijn gevoelens geven -O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:53

Ze zoekt contact omdat ze je nodig heeft, in de zin van gebruiken.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 11:54

Mer1980 schreef:
Ik krijg misschien half bokt over mij heen, maar wat wil je nu horen? Lees je eigen bericht gewoon eens terug? Je wil dus tips hoe je dit wilt redden of vraag je naar de bekende weg waar hierboven als antwoord op is gegeven.

Je eigen geluk hangt niet af van een één of ander mokkel wat de boel bij elkaar liegt, je eigen geluk moet je zelf creëren en dit soort topics gaan daar niet mee helpen, of je moet echt gelukkig worden van honderden reacties dat je hier geen energie in wilt steken. Want laten we nu eerlijk zijn, je bent vast geen domme meid, dus je kan zelf ook wel de conclusie trekken dat dit totaal geen vriendschap is.

Ga lekker paardrijden of zoek een leuke vereniging op in de buurt, doe vrijwilligerswerk bij de kinderboerderij weet ik veel, maar zo kom je ook leuke mensen tegen en ga niet zo destructief met jezelf om, want zo kom je er helemaal niet uit en zul je je geen haar beter voelen.

Daar heb je een goed punt hoor, maar ik ben zeer slecht in vriendschappen en ik ben daar erg onzeker in. Vandaar dit topic.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:54

In mijn ogen komt het over dat ze je gebruikt.. Gezien ze je ineens een berichtje stuurt na lange tijd om naar de kermis te gaan, net alsof er niemand anders met haar mee wil en ze jou maar als laatste optie vraagt ofzo. Zo komt het op mij over in ieder geval.. -O-

Ik zou haar lekker links laten liggen. (Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard)
Heb je geen andere vriendinnen die wat leuks willen doen? Probeer je er niet al te druk om te maken. Gewoon niet meer in gaan op eventuele berichtjes. Blokkeer haar desnoods op alle mogelijke manieren als je het moeilijk vind als ze weer contact zoekt.

Ik zelf vind het belangrijk dat mijn vriendinnen eerlijk tegen me zijn en alles gewoon durven te zeggen. Als ik ergens niet van hou is het liegen. En een klein leugentje oke, maar over een relatie liegen? Waarom zou je.. Wat win je ermee?

Wil jij je energie wel in haar steken? Ze liegt meerdere malen, vervolgens negeert ze je terwijl je je best doet om een gesprek aan te gaan en je dan ineens blokkeert om onzinnige reden. Wil je wel met zo iemand bevriend zijn?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:56

Wow, wat een vreemde manier van doen zeg, van die 'vriendin'. Ik zou daar eigenlijk niet eens vrienden mee willen zijn. Je gaat iemand toch niet meteen blokkeren op facebook als diegene niet direct op je reageert of mee wil/kan naar iets. Echt heel bijzondere manier van omgang, beetje sneu :') Lekker laten gaan TS!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:58

ik zou het ook laten zoals het is nu; dus losgelaten.

Ja ze heeft contact met je gezocht, maar toen je een nette reactie terug gaf, waarom je nog niet concreet kon zeggen of je mee ging naar de kermis ja of nee, is zij duidelijk gepikeerd; gezien dat ze je geblokt heeft en de nogal koele reactie via sms later.
Daar ga je dan toch zeker geen energie meer insteken? Zij heeft fout gezeten niet jij, dus waarom zou je gelijk weer voor dr paraat moeten staan als ze contact zoekt? En dan ook nog eens zo reageert omdat je niet gelijk ja of nee zegt? Lekker laten gaan; is jou de frustratie niet waard hoor. Genoeg andere mensen om vrienden mee te worden toch?.

Gewoon zo laten en niks meer sturen. Ook niet reageren als ze toch weer wat stuurt. Of je moet dr nog wel een kans willen geven natuurlijk, maar dat kan alleen jij beslissen of je dat wil ja of nee.

edit; ook op mij komt het trouwens over dat ze niemand anders heeft om mee te gaan en daarom heeft ze jou gevraagd. Idd je gebruiken dus, zodat ze niet alleen hoeft.
Want laten we eerlijk zijn; na wat er gebeurt is, praat je toch eerst dingen uit, voor je weer als vrienden verder (of in dit geval opnieuw) gaat?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 23-09-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:58

Ik denk helemaal niet dat je slecht bent in vriendschappen, ik denk zelfs dat jij een super trouwe lieve vriendin bent voor iemand, alleen je bent onzeker en dat heeft niets met vriendschappen te maken. Contact leggen en communiceren is een vak apart en de een is er beter in dan de ander, maar met dit topic schiet je niets op, dat weet je zelf ook wel, want iedereen hier gaat je hetzelfde antwoord geven. het antwoord wat je eigenlijk wel weet, want je bent niet dom.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:00

Ik zou er geen energie meer insteken, zulke vriendschappen hoef ik iig niet.

Respect en waardering en altijd eerlijk zijn, das een vriendschap voor mij.

En zo te horen heeft deze persoon daar al niet aan voldaan en geloof ik ook niet dat ze er ooit aan gaat voldoen.

Kies voor jezelf! En zoek een echte vriendschappen, hoe moeilijk dit ook is voor je.

1 goede vriendschap, betekend meer dan 100 van zulke "vriendschappen" als jij beschrijft!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 12:05

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik laat het nu zoals het is en het weer laten verwateren.

Maar ik zit nog steeds met het gevoel dat ik haar wil helpen, kan ik dat dan het beste negeren?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:10

Ja. Geen energie aan schenken. Je bent ooit vriendinnen geweest, nu niet meer. Je hebt geen enkele verplichting om er voor haar te zijn of haar te helpen, zij doet immers ook geen enkele moeite voor jou en houdt geen rekening met jouw gevoelens.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:11

Flowery schreef:
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik laat het nu zoals het is en het weer laten verwateren.

Maar ik zit nog steeds met het gevoel dat ik haar wil helpen, kan ik dat dan het beste negeren?

Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je haar wil helpen. Maar niet iedereen wil die hulp. Ze zal pas veranderen als zij dat zelf wil.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:18

Steek je energie in het vinden van een leuke echte vriendin..
Je kan bijvoorbeeld kijken of er via je hobby nog contacten op te doen zijn?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:05

Vooral als ik kijk naar de vijandige positie die ze aannam in je vorige topic (uitschelden etc.), zou ik heel voorzichtig zijn met het leggen van contact. Anderzijds snap ik wel dat je graag haar wilt helpen.. Ik zou dat gevoel toch negeren.
Ken je mensen die zij ook kent? Misschien kan je met een van hen wel een gesprekje aanknopen, en dan vragen hoe het met haar gaat en vertellen dat je bezorgd bent.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:28

Ik krijg vast iedereen over me heen, maar toe maar.

Denk je niet dat ze je gewoon loopt te bespelen? Ze heeft je voor rotte vis uitgemaakt en jij blijft als een hondje achter haar aan lopen, schrijft haar moeder zelfs brieven over jullie "ruzie". Ze heeft zich vast verveeld en gedacht: kijken of ze nog steeds reageert als ik een lijntje uitgooi. Jij antwoordt onmiddellijk en zij smijt meteen de deur weer dicht in je gezicht. Ze vindt dit gewoon leuk joh.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar het komt op mij een beetje over als een puberruzie. Zij laat ruim een jaar niks van zich horen en wil ineens met je naar de kermis? Beetje vreemd, niet? Ik snap heel goed dat je een goede vriendin wil zijn, maar dit gaat wel erg ver. Laat het los, er zijn zat andere meiden die jouw vriendschap wel verdienen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:33

Flowery schreef:

Laten verwateren!!!! Kom nu, direct van facebook afknikkeren en van je telefoon. Niks laten verwateren, dit heeft totaal niets met vriendschap te maken, grote kans wanneer jij je in één keer assertief gaat opstellen dat je weer interessant voor haar word en ze er vanalles aan doet om weer met je in contact te komen, niet doen, deze dame is geen seconde van je tijd waard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:38

Waarom zou je zo,n iemand nog willen helpen?