Badkamertegels verven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Badkamertegels verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:44

Hoi,

We hebben een appartement gekocht *\o/* 30 oktober krijgen we de sleutel.
Op zich hoeft er niet veel gedaan te worden aan het appartement, alleen twijfelen we nogal over de badkamer. Hier zitten echt lelijke tegels in een beige / taupe-achtige kleur. Niet mooi dus.
Zijn nu aan het kijken om hier gewoon overheen te tegelen, maar andere optie zou nog zijn om de tegels over te schilderen. Hier is speciale verf voor zag ik al.

Nu vraag ik me alleen af; hoe ziet dat er uit als je alles verft? De voegen bijvoorbeeld, krijgen dan dezelfde kleur als de tegels lijkt me? Heeft iemand dit gedaan, en zo ja, heb je er een foto van?

Hoop dat iemand me kan helpen!

Mette

Re: Badkamertegels verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:46

Wat ik begrepen heb is dat het erg gevoelig is voor beschadigingen. De voegen neem je volgens mij gewoon mee met de tegels en worden dan dezelfde kleur. Ik ben ook benieuwd naar foto's en ervaringen!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:52

wij hebben het in de woonkamer gedaan en in de studio boven de openhaard.. word dus nog vochtig.. maar de basis is wit, en daarna kan je er met gewone verf overheen.. alleen moet je dan wel ff kijken want niet elke verf kan er overheen..

oh en de voegen hebben we gewoon meegeschilderd

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:54

Heel toevallig heb ik net een huurwoning toegewezen gekregen waarin de vorige bewoner in de badkamer en keuken en tegels geverfd heeft. Hoewel ik het een heel lelijke kleur vind, vond ik het er wel vrij mooi en strak/ egaal uit zien.
Foto's heb ik niet, hij moet het zelf nog schoonmaken, dus komen er ook niet denk ik.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:58

Er bestaan volgens mij ook stickers voor tegels. Mijn tante heeft ze laatst over haar tegels in de badkamer geplakt. Je ziet het echt niet zitten, zelfs niet als je het weet

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:11

Volgens mij heb je er zelfs speciale verf voor, niet zo zeer voor gewoon tegels, maar voor tegels in de badkamer/keuken ivm vocht. Ik heb ooit de tegels in m'n toilet geverfd, mooi is een groot woord, maar beter dan wat het was :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:20

Wij hebben dat ook gedaan. Het eerste jaar was het netjes. Daarna kwamen er toch kleine beschadigingen in. Dat gaat los laten en uiteindelijk kwamen er hele vellen verf af.
Nu hebben alleen de voegen nog de verfkleur -O-
Al lang weer tijd voor wat anders, maar geen tijd voor (lees geen zin).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:25

Ik heb mijn saaie witte tegels in de badkamer/douche opgepimt met een kleurtje. De tegels zijn 15x20 en ik heb er gekleurde blokken van 10x10 in geverfd.
Voegen heb ik dus niet niet meegenomen, daar kan ik dus niets over vertellen.

De blokken zitten er nu een jaar of 5 op en zijn nog zonder beschadigingen, ik heb de tegels eerst met een primer voorbewerkt ( eigen merk gamma geloof ik), daarna een gewoon lakje erover met een kleurtje.
Je hebt ook speciale tegelverf maar dat is erg duur, de primer en lak waren de helft goedkoper, plus dar je dan meer keus hebt qua kleur.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:30

Hier ook voor behandeld met iets, wat weet ik niet meer.
En toen wel de speciale tegelverf.
Onthouden dat het ook met de primer kan.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:32

In ons huurappartement hadden we afgrijselijke gele tegels in de keuken, met donkergrijze voegen. Heb de tegels en voegen met de verf van de deuren (lak?) Geverfd.

Na 3,5 jaar zit het er nog strak op en is ook veel makkelijker met schoonmaken. :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 09:00

Ingevdh en Mjelle_G: Hebben jullie misschien foto's?

Bruintje123: Jouw ervaring is dus wat minder positief :Y) Zou niet mogen toch, als je er speciale verf voor hebt gebruikt?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:05

Zelf heb ik er slechte ervaring mee. Heb het dus ook gedaan eerst met de speciale voorbehandeling en daarna de tegel verf. Maar het begint heel erg af te bladeren vooral op de plekken waar je vaker schoonmaakmiddel gebruikt. Rondom de kranen en de wasbak. Eigenlijk zou ik het eraf moeten halen maar volgens mij een onmogelijke klus.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:07

Wij hebben de vloer van de bijkeuken geverfd met witte tegellak. Zijn van die hele kleine tegeltjes (1 a 2 cm) Dus voegen zijn ook gedaan. Het is op de meeste plaatsen mooi geworden, alleen ik was wat te fanatiek met de verf waardoor het op sommige plekken verkeerd gedroogd is. Op die plekken is het er al helemaal afgesleten (2-3 maand geleden gedaan). Dus als je het gaat doen: liever 2 dunne lagen dan 1 dikke ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:11

Mloes.

Net als genja schreef. Hier begon het ook om de kranen en zo. Wat meer aangeraakt / gepoetst wordt.