Medicijnen eenmalig bij andere apotheek halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Medicijnen eenmalig bij andere apotheek halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:16

Gister ochtend blaasontsteking gevoeld, vanmiddag urine weggebracht. Men zag wel wat, maar te weinig waardoor ik het morgen af moet leveren.

Ik moet morgenochtend om half 9 al in de Hardewijk wezen, wat betekent dat ik om kwart voor 7 in de auto zit. Geregeld dat ik het potje aan de deur van mijn HA kan hangen. Maar nu zit ik met een probleem. Stel dat ik weer de gelukkige ben met een blaasontsteking, kan ik dan de medicijnen ophalen bij een andere apotheek? Dit aangezien ik morgenavond intern zit in Hardewijk en eventjes op en neer kachelen gaan we dus niet doen :D

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:18

Ja dat is geen probleem! Zorgt wel dat je een recept hebt of dat deze naar de betreffende apotheek wordt gefaxt, anders krijg je de medicijnen niet mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:19

als het goed is wel kan dat prima met een recept :)

eenitraM

Re: Medicijnen eenmalig bij andere apotheek halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:21

Hoe kom ik aan een recept? Ik krijg nml nooit recepten mee van de HA. Als ik medicijnen nodig heb kan ik het zo afhalen bij de apotheek. Soms werkt het dus anders?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:22

De huisarts stuurt altijd het recept door naar de apotheek. Nu dus even aan de telefoon vragen om het recept naar een andere apotheek te sturen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:22

Check wel even of betreffende apotheek een overeenkomst heeft met je zorgverzekering. Anders wordt het niet vergoed.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:23

Dat kan als je getekend hebt dat je het goed vind dat je gegevens bij je vaste apotheek gedeeld worden met andere apotheken.
Sinds vorig jaar zijn alle apotheken gekoppeld om bv. medicijninteracties te kunnen signaleren. Dat kan alleen als je daar toestemming voor gegeven hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:24

eenitraM schreef:
Hoe kom ik aan een recept? Ik krijg nml nooit recepten mee van de HA. Als ik medicijnen nodig heb kan ik het zo afhalen bij de apotheek. Soms werkt het dus anders?

Recept kun je ook even vragen aan de assistente of dat je apotheek heeft even door faxt naar de apotheek naar keuze

Je Apotheek krijgt namelijk van je arts/assistente ook het recept; alleen dat zie je niet. Dus nu moet je er wel voor zorgen dat recept van A naar B gaat.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 19:30

Super! Heb een apotheek gevonden in de buurt van mijn verblijf. Ga meteen een verzoekje maken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:28

Ik heb het ook gedaan toen ik in een andere stad dan al mijn huisarts woonde. Even het faxnummer van desbetreffende apotheek doorgeven aan je huisarts.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:09

Het is gelukt.

Nou ja, gelukt. Gisteren zagen ze in mijn middagurine een ontsteking. Vanochtend was ie ineens *poef* verdwenen en konden ze niets vinden in mijn ochtendurine. :')