Voordrachtjes 25-jarig huwelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Voordrachtjes 25-jarig huwelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:05

:wave:

Ik heb nog maar 1 keer zo'n soort feest meegemaakt en heb echt geen idee wat we zouden kunnen doen als voordrachtje. Nu vroeg ik me dus af wat jullie allemaal hebben gedaan tijdens zo'n feest, of hebben jullie nog goede ideeën? Voor cadeau hebben we al wel wat ideeën, maar hebben jullie nog iets leuks/speciaals? :j

Misschien ook handig om te weten, we zijn met 2 personen ;)

Silvia

Re: Voordrachtjes 25-jarig huwelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:50

Tip: GEEN voordracht. Als je toch perse iets wilt zeggen of doen dan heel kort. Hooguit 2 minuten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:55

Wie moeten/gaan er allemaal voordrachtjes doen?

Paar weken terug waren mijn ouders 25 jaar getrouwd. Mijn broertje had een gedicht en cadeau voor mijn vader. Ik een tekstje en cadeau voor mijn moeder. Daarnaast zong mijn tante een zelfgemaakt lied op een bekende melodie (tekst werd uitgedeeld) en werd er door mijn broer een stukje gitaar gespeeld waarbij mijn neef wat zong.
Heel eerlijk? Dit was al ruim voldoende zat! Persoonlijk vond ik het zelf 1 lied te veel maar ik had er weinig over te zeggen bij de organisatie die vooral bij mijn tante vandaan kwam.

Mensen willen niet de gehele tijd naar dingen luisteren, willen lekker kletsen en drinken. Dus hou het vooral heel kort. Het stukje gedicht van mijn broertje en mijn tekst waren bij elkaar amper 5 minuten. Nog vonden mensen het moeilijk stil te blijven, dus langer moet je het echt niet maken.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:57

joeluna schreef:
:wave:

Ik heb nog maar 1 keer zo'n soort feest meegemaakt en heb echt geen idee wat we zouden kunnen doen als voordrachtje. Nu vroeg ik me dus af wat jullie allemaal hebben gedaan tijdens zo'n feest, of hebben jullie nog goede ideeën? Voor cadeau hebben we al wel wat ideeën, maar hebben jullie nog iets leuks/speciaals? :j

Misschien ook handig om te weten, we zijn met 2 personen ;)

Van een simpele ABC, liedje tot cabaret over degene die feest geeft, ik heb het allemaal zien langskomen. Wij houden het meestal op een simpele ABC :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:13

Geen abc, geen afgezaagd lied op de melodie van 'dat is uit het leven gegrepen' of 't is moeilijk bescheiden te blijven'.

Kun je ze beter een stuk kauwgum geven, kunnen ze het zelf uitkauwen :')

Waarom niet gewoon een leuke anekdote, of gewoon vertellen hoe tof je het vindt dat ze al 25 jaar getrouwd zijn (en dan kun je best grapjes maken over bepaalde gewoontes bv :') ) of een gedicht maken/ uitzoeken. Of misschien wat foto's van die 25 jaar samenvoegen en een dia presentatie maken. Of laat ze de openingsdans van hun huwelijk overdoen.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:21

Zulke dingen zijn bij ons in de familie ook bijna verplicht :p
Wij hebben destijd een aantal oude en recente foto's bij elkaar gezocht die hen typeerden en daar een leuk verhaaltje bij gemaakt. Niet heel lang maar toch even iets leuks.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:12

Bedankt voor alle ideeën en tips! Ik kan hier zeker iets mee! :j

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:36

Bij een 40 jarig huwelijk echt tenenkrommende voordrachten voorbij zien komen... Vertel een verhaal uit je hart of een mooie anekdote maar ga alsjeblieft niets doen met playbacken van liedjes, en confetti....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:44

Vooral de presentatie maakt het verschil.
Prachtige en tenenkrommende ABC' s en liedjes gezien. Doe iets wat bij jullie past, overtuigend en met warmte, dan wordt het vast mooi en waardevol.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:52

vuurneon schreef:
Geen abc, geen afgezaagd lied op de melodie van 'dat is uit het leven gegrepen' of 't is moeilijk bescheiden te blijven'.

Kun je ze beter een stuk kauwgum geven, kunnen ze het zelf uitkauwen :')

Waarom niet gewoon een leuke anekdote, of gewoon vertellen hoe tof je het vindt dat ze al 25 jaar getrouwd zijn (en dan kun je best grapjes maken over bepaalde gewoontes bv :') ) of een gedicht maken/ uitzoeken. Of misschien wat foto's van die 25 jaar samenvoegen en een dia presentatie maken. Of laat ze de openingsdans van hun huwelijk overdoen.

Op het platteland is het allemaal niet zo spannend :') In ieder geval zijn de ooms en tantes met de liedjes meegestopt :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:35

Maar feesten waar niemand iets doet om het risico te vermijden dat een prestatie niet is waar je op hoopt, vind ik ook wel een beetje treurig.
Vraag wat advies en steun van een creatieveling, dan kun je meer dan je denkt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:44

Bij het 40 jarig huwelijk van mijn ouders hebben we de rechtbank nagespeeld. Paar leuke anekdotes met getuigen uit de zaal opgerakeld en ze veroordeeld tot over 5 jaar weer een feest. Was simpel maar ontzettend leuk.