Muizenbestrijding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Muizenbestrijding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:48

Hi!

Ik heb even ervaringen/advies nodig. Ik woon in een relatief kleine (40m2 max) HAT woning samen met 1 huisgenoot. We hebben een vrij net huis, buiten wat stof om vind je geen etenswaren, vuilnis of andere gekke dingen. Nu wonen we op de 3de verdieping van een complex en hebben we vorig jaar gemerkt dat er nog wel eens wat muizen binnenkomen door de meterkast openingen. Toen het vorig jaar begon kregen we vrij snel daarna een kat en was alles vrij snel 'opgelost'. Echter zijn we nu de zomer nog niet uit of ik vind net alweer allemaal muizenketels in m'n keuken. De kat is helaas destijds vrij snel overleden en het is momenteel ook geen optie weer een te nemen.

Nu ben ik vrij dierlievend en hoeven ze van mij echt niet allemaal linea recta dood. Maar ik wil ze gewoon absoluut niet in huis hebben. Ze laten overal poep achter (favoriete plek hiervoor is mijn complete keuken ... echte elke ochtend kon ik gaan schoon maken), ik vind het enorm onhygienisch en ze knagen door alles heen ... Kortom, niet hier. Ik heb gemerkt dat muizenvallen echt totaal niet werken en vind ik persoonlijk ook niet de manier, maar de vraag is dan wel, wat kan ik in godsnaam doen dit tegen te gaan?

Opruimen doe ik al, we hebben alles hier qua eten in afgesloten bakken, dicht en goed opgeborgen. Afval doen we meerdere malen per week naar buiten en alles word meteen afgespoeld/afgewassen dus er is niks echt te vinden, maar ze blijven komen. Nu heb ik wel eens gehoord over het dichten van de gaten waar ze naar binnen kunnen komen met speciaal gaas en muizenpur, maar waar moet ik daarvoor aankloppen en werkt dit ook goed? Meteen het hele huis met gif volspuiten vind ik namelijk een minder plan :(

Iemand die er ervaring mee heeft? :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:50

Wij gebruikten gewone pur uit de doe het zelf zaak om de gaten mee te dichten, komen ze niet zo snel door heen!

En kun je geen kat huren :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:53

Toch gif of een kat. Lastige is dat die muizen zat te vreten vinden bij je buren ergens en dan is gif/val ook veel minder aantrekkelijk. Gezond zijn muizen in je leefomgeving niet en bestrijding is noodzakelijk, maar halfbakken is nutteloos en zeker als er meerdere woningen bij betrokken zijn. Wat zegt je huurbaas? Want er moet wel gezamenlijk ingegrepen worden om ervoor te zorgen dat gif het enige beschikbare voedsel voor de muizen is, anders kom je er nooit van af.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:54

een HAT is toch een huurwoning? je huisbaas even inlichten dan. anders alle gaten dichtmaken met dun aluminium plaatwerk, pur vreten ze gewoon door. Muizenkorrels kan ook nog, dan drogen ze uit maar zit je nog wel met de droge karkasjes te kijken achter/onder bijv. de keukenkastjes
Laatst bijgewerkt door frankiej op 20-09-15 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:56

Gifkorrels of pasta?? Houten muizenvallen goed tegen de muur zetten. En anders alle gaten vullen met pur.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:57

Inderdaad de gaten dichten. Misschien een kat laten logeren? Misschien vindt je er een op marktplaats van mensen die op vakantie gaan.

Courses

Re: Muizenbestrijding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:05

Probleem is dat mijn huisgenoot momenteel helemaal niet thuis is en ik veel weg ben, dus dat vind ik sneu voor zo'n kat als die dan de hele tijd alleen zit (zou graag een kat willen maar voor nu echt even niet praktisch helaas :( ).

Ik huur via een cooperatie maar volgens mij doen die er niks mee. Staat me van bij dat ik vorig jaar daar al over gebeld heb namelijk ...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:06

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:44

Is opzich een idee maar neerleggen word vrij snel een rommel dus dan moet je het vastplakken denk ik?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:55

Ik heb een langharige kat dus er zijn hier wel wat kattenharen, mag je zo komen halen :D :D

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:58

van die stalen schuursponzen in de gaten proppen