Ik heb even ervaringen/advies nodig. Ik woon in een relatief kleine (40m2 max) HAT woning samen met 1 huisgenoot. We hebben een vrij net huis, buiten wat stof om vind je geen etenswaren, vuilnis of andere gekke dingen. Nu wonen we op de 3de verdieping van een complex en hebben we vorig jaar gemerkt dat er nog wel eens wat muizen binnenkomen door de meterkast openingen. Toen het vorig jaar begon kregen we vrij snel daarna een kat en was alles vrij snel 'opgelost'. Echter zijn we nu de zomer nog niet uit of ik vind net alweer allemaal muizenketels in m'n keuken. De kat is helaas destijds vrij snel overleden en het is momenteel ook geen optie weer een te nemen.
Nu ben ik vrij dierlievend en hoeven ze van mij echt niet allemaal linea recta dood. Maar ik wil ze gewoon absoluut niet in huis hebben. Ze laten overal poep achter (favoriete plek hiervoor is mijn complete keuken ... echte elke ochtend kon ik gaan schoon maken), ik vind het enorm onhygienisch en ze knagen door alles heen ... Kortom, niet hier. Ik heb gemerkt dat muizenvallen echt totaal niet werken en vind ik persoonlijk ook niet de manier, maar de vraag is dan wel, wat kan ik in godsnaam doen dit tegen te gaan?
Opruimen doe ik al, we hebben alles hier qua eten in afgesloten bakken, dicht en goed opgeborgen. Afval doen we meerdere malen per week naar buiten en alles word meteen afgespoeld/afgewassen dus er is niks echt te vinden, maar ze blijven komen. Nu heb ik wel eens gehoord over het dichten van de gaten waar ze naar binnen kunnen komen met speciaal gaas en muizenpur, maar waar moet ik daarvoor aankloppen en werkt dit ook goed? Meteen het hele huis met gif volspuiten vind ik namelijk een minder plan

Iemand die er ervaring mee heeft?