Loop al een tijdje met een idee in mn hoofd die ik wil uitvoeren. Momenteel al onderzoek aan het doen of er vraag naar is. Mocht er vraag naar zijn, wat zou dan de volgende stap zijn?
Ik heb al getekend wat mijn bedoeling is. Echter heb ik niet het materiaal en de kennis om zoiets in elkaar te zetten. En als dit in elkaar zit, wat dan?
Iemand tips, ideeën? Hoe moet ik beginnen?
Daphna
Geplaatst: 20-09-15 22:08
Als jurist kan ik je het advies geven even op de site van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) te gaan kijken voor de bescherming van je idee!
Ik kan me alleen maar aansluiten met bovenstaanden, alleen heb er wel een aanvulling op uit ervaring.
Zorg er eerst voor dat je uitvinding vastgelegd wordt dat jij de bedenker bent. En zoek daarna mensen (eventueel via een opleiding of zo) die je kunnen helpen met het maken.
Alleen daarin zit de aanvulling, mijn vader heeft meerdere dingen uitgevonden voor doven en slechthorenden en blinden. Oa het principe van de ringleiding is van hem. Hij heeft zeker bij zijn aangepaste blindenstok veel problemen ondervonden met de "hulp". Dit was een buro dat mensen met een uitvinding hielp. Alleen zij hebben zich er zo erg tegen aan bemoeid en min of meer gedwongen het ontwerp aan te passen dat het van een werkbaar en praktisch iets verworden is tot een onbruikbaar ontwerp. Om een tijd later met een ontwerp aan te komen dat gelijk was aan het orgineel van mijn vader. Daar moet je voor oppassen. Dat jou idee ook jou idee blijft.
Sammie
Geplaatst: 20-09-15 23:41
Als nitwit op dit gebied heb ik niks toe te voegen
maar, hé het is al laat dus stiekem toch deze post
Thesserd
Geplaatst: 20-09-15 23:42
Wanneer je het advies van Daphna opgevolgd hebt, is het daarna misschien een idee om iets met Crowdfunding te doen?
Zorg dan dat je iets of iemand (of jezelf) hebt om je idee goed te presenteren. Want alleen dmv een goede presentatie ga je zieltjes winnen om je project te 'funden'
Phoe vind het lastig! Heb op die site gekeken maar wat is daar nu precies de bedoeling van? Ik strand meteen op bedragen van 300 euro die je eerst moet betalen...
Het gaat eigenlijk om een vrij simpel iets, gericht op melkveehouders en eventueel paardenhouders die wel eens een veulen fokken. Een soort oplossing voor als het kalf/veulen vruchtwater heeft ingeslikt en dus niet of slecht ademt.
Wat jij noemt karuna ben ik dus ook bang voor, dat anderen met mijn idee gaan lopen en ik uiteindelijk niks heb zeg maar...
Hmm, klinkt niet als iets voor online crowdfunding. Misschien eerst je idee juridisch oid vastleggen, daarna een mooie presentatie maken op papier, en een boel veehouders langs om te kijken of er interesse is en of ze willen investeren?
robert45
Geplaatst: 21-09-15 00:18
Dus je hebt een fantastisch idee wat een hoop geld gaat opleveren. Alleen wanneer het dan 300 euro kost om je idee te registeren dan is dat teveel
Betaal graag die 300 euro voor 50 procent van de aandelen haha.
Het advies van Daphna is een goede start. Hier vanuit ontwerp-technische kant een blik. Wat weet je al over de haalbaarheid van je product? Heb je al nagedacht over materialen, productie etc? Als je daarover een idee hebt, kun je ook beter meepraten met een ontwerper die de laatste dingetjes verzorgt.
Houd er rekening mee dat er wetgevingen en materiaaleigenschappen zijn die grenzen zetten aan je idee, waardoor je dingen moet aanpassen.
Als je wilt, wil ik best eens voor je kijken en je wat advies geven over welke materialen en productietechnieken geschikt zijn. Als 4e jaars student product ontwerp zal t misschien niet zo perfect zijn als iemand met jaren ervaring, maar oké moet lukken.