met handen in het haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knijntje06

met handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:26

Ik en mijn vriend zijn nu 2 jaar en een beetje samen...

We hadden denk ik nog geen half jaar wat toen ik ben verhuisd naar zijn woon plaats. Waar hij een huis had waar ik mezelf heb ingekocht.
We woonde anderhalf uur uit elkaar en ik dacht ach even wennen maar komt wel goed.

Im heb dezelfde baan als waar ik vandaan kom zelfde functie...

Nu wonen we anderhalf jaar samen.
In deze stad en nog ben ik niet gewend. Geen echte vrienden hier.
Boodschappen doen... doe ik alleen hij heeft geen zin wil niet mee
Even keertje winkelen hij wil niet mee het toch geen geld.
Mee helpen in huishouden ( ik werk meer dan hij) nee heb net gewerkt, als hij die dag gewerkt heeft. Ansers is het nee ben vandaag vrij geen zin in.
Eerst moet ik zeuren zeiken dreigen dat ik het niet leuk vind zo voor hij iets doet.

Als ik dan naar mijn vriendinnen ga blijf ik daar slapen, maar voel me ook meteen schuldig omdat ik hem achterlaat. Of misschien om dat ik dan terug ben en thuis ben en me beter voel.

Al eens gezegd dat ik het niet leuk vind waar we wonen dat ik terug wil. Hij zegt meteen dat komt omdat je daar bent geweest en hun dingen hebben gezegd. Je vriendinnen moeten gewoon vaker hier heen komen.

Ik heb gezegd niet nog een jaar zo te wonen. Hij zegt dan ga ja je lekker als je maar hypotheek betaald en ik ga niet verbouwen voor een ander.

Hij ziet het meer als een 5 jaren plan maar ik voel me nu ellendig.

xMarieke

Re: met handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:33

Dat klinkt niet prettig.
Eens rustig gaan zitten om het erover te hebben? Of juist een tijdje bij hem weg gaan om te kijken hoe dat voelt?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:38

Wat vervelend dat je je zo onprettig voelt in je huis en je woonplaats. Als daarbij ook nog komt dat je het gevoel krijgt niet gelijkwaardig in de relatie te zitten, kan ik me voorstellen dat je je rot voelt.

Misschien is het een idee om eens op papier te zetten wat precies maakt dat je je rot voelt, en daarna (eventueel samen met je vriend) gaat brainstormen over mogelijke oplossingen. Dat kan vanalles zijn, zoals 'hij gaat eens per week mee boodschappen doen', 'hij maakt iedere avond na het eten het aanrecht schoon', 'eens in de maand ga ik naar vriendinnen en eens per maand komen familie of vrienden naar ons', of heel drastisch 'ik wil hier niet meer wonen dus we moeten samen zoeken naar een plek waar we wel beide willen wonen'. Van de 10 oplossingen zullen 8 misschien niet haalbaar of erg onpraktisch zijn, maar hopelijk zit er iets bij wat voor jullie beiden een oplossing is.

(En daarnaast mag je hem best een schop onder z'n kont geven als hij verwacht dat jij het hele huishouden doet terwijl je ook meer uren werkt. En anders neemt 'ie voor zijn taken maar een schoonmaakster ;) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:39

Wonen in Beverwijk is ook verschrikkelijk, ik benijd je niet. Maar toch zou je het leuk moeten kunnen maken, met je vriend. En hij klinkt nou niet direct als het beste gezelschap.

Wat houdt je tegen om te vertrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:41

Het feit dat je je niet prettig voelt, is vervelend, maar wat mij nog meer stoort, is de manier waarop hij met jou om gaat. Ik vind het nogal respectloos en lomp. Het klinkt alsof jij jezelf voor hem wegcijfert en hij je kleineert.

Ik zou je goed afvragen of je wel met zo'n iemand wil samen zijn.

Hey Lee, wat is er mis met Beverwijk? :oo

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:48

Heb je je ingekocht in een woning zonder dat je getrouwd bent of zonder samenlevingscontract :(?

ik neem aan dat de hypotheek op beider namen staat, of dat er heel goed op papier staat wat er gebeurd als jullie ooit uit elkaar zouden gaan?

ik zou in ieder geval als de wiederweerga langs het juridisch loket gaan en dit bespreken, want je hebt met dat inkopen zonder huwelijk of samenlevingscontract volgens mij een hoop ellende op de hals gehaald..

zelf ken ik het vanaf de andere zijde.. mijn opa had ooit met een vriend een huis gekocht. opa iets meer dan vriend waarbij vastgelegd was dat hij en zijn familie daar mochten wonen en dat die vriend hierop geen aanspraak kon maken (ook niet in latere generaties).

Nu is mijn opa midden jaren 70 al overleden en zelfs voor die tijd probeerde hij het huis helemaal op naam te krijgen. vriend ging hier niet mee akkoord, vond het een prima belegging.. mijn oma en haar kinderen hebben het allen geprobeerd 0 op request. Een tiental jaar geleden had hij thuishulp nodig, puur toeval, mijn zusje kreeg hem als cliënt. op veler verzoek heeft mijn zusje nog een poging gedaan, want de beste man heeft nooit kinderen gekregen en ook geen verdere familie.. maar opnieuw 0. Bij zijn overlijden heeft hij zijn helft.. jawel .. aan de kerk geschonken.. Zo hebben wij dus nog steeds een huis in de familie, waar wij slechts de helft van bezitten, wel het woonrecht hebben, maar de andere helft is van de kerk (en ook die zijn blijkbaar nog niet noodlijdend genoeg).

Ik hoop dat alle meelezers, die ooit in de situatie komen dat ze samen met iemand waarmee ze geen bekrachtigde relatie hebben, zich goed indekken en laten vastleggen bij de notaris wat er in welke situatie moet gebeuren..

TS, het enige dat ik je kan aanraden is, ga nog een keer goed in gesprek met je vriend... niet vanuit 'ik wil of ik vind', maar vanuit 'ik voel'. zodat het ook niet over kan komen als een aanval op wie hij is..

komt daar niets uit, ga sowieso aub langs een juridisch loket, want dit klinkt niet als een relatie die stand zal houden.

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 08:49

Ik heb al gezegd hoe ik me voel... en dan doet ie 2 weken mee helpen in huis en dan ist klaar... zit ie weer zodra ie thuis komt achter die *** pc...

Waarom ik nog niet weg ben? Ik ben geen opgever... en hebben een huis samen deze staat op beide namen. Deze verkopen is een optie maar blijft denk ik rest schuld staan. Hebben wel nhg maar dat garandeerd ook niets.

Hij kan geen hulp in huis nemen voor zijn taken want daar heeft ie geen geld voor dus dat is ook geen optie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:36

knijntje06 schreef:
Ik heb al gezegd hoe ik me voel... en dan doet ie 2 weken mee helpen in huis en dan ist klaar... zit ie weer zodra ie thuis komt achter die *** pc...

Waarom ik nog niet weg ben? Ik ben geen opgever... en hebben een huis samen deze staat op beide namen. Deze verkopen is een optie maar blijft denk ik rest schuld staan. Hebben wel nhg maar dat garandeerd ook niets.

Hij kan geen hulp in huis nemen voor zijn taken want daar heeft ie geen geld voor dus dat is ook geen optie...

Begrijp ik het goed dat je enkel bij hem blijft om het huis?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:49

Dat idee krijg ik ook Joolien. En ik kan -uit ervaring- zeggen dat dat geen goede basis is voor een relatie.
En om eerlijk te zijn baart het me zorgen hoe hij jou behandeld. Ik vind het zeer respectloos tov jou.
Hoe deed hij het dan toen jij er nog niet woonde? Gewoon niet opruimen en schoonmaken? :=

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:52

Joolien schreef:
Het feit dat je je niet prettig voelt, is vervelend, maar wat mij nog meer stoort, is de manier waarop hij met jou om gaat. Ik vind het nogal respectloos en lomp. Het klinkt alsof jij jezelf voor hem wegcijfert en hij je kleineert.

Ik zou je goed afvragen of je wel met zo'n iemand wil samen zijn.

:oo

Dit is goed omschreven....ga je zaken op orde stellen en kijk verder je leven is te kostbaar om zo je tijd te verdoen...zo hoort een relatie niet te zijn!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:01

Je klinkt niet gelukkig , niet in je nieuwe huis maar ook zeker niet met je vriend ik zeg tijd om aan jezelf te denken !!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:07

Ik denk inderdaad dat die vriend het grootste probleem is...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:39

Ik begrijp dat je vriend het huis al gekocht had voor jij er kwam, dat betekend dus dat hij alleen die hypotheek kan handelen.
Dus ik zou zeggen, hij koopt jou af/zet de hypotheek weer volledig op zijn naam en jij verhuisd terug naar waar je heen wilt. En dan kun je zien of je relatie nog kans van slagen heeft, misschien is dat wel het einde, misschien gaat het wel veel beter als jullie niet meer op elkaar lip zitten.

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:01

Nee hij had het huis nog van de tijd met zn ex toen ik hem leerde kennen woonde die bij zn vader... niemand woonde in het huis...

Hij kan het huis niet alleen betalen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:10

Hm oke, waarom heb je je destijds ingekocht dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:36

knijntje06 schreef:
Nee hij had het huis nog van de tijd met zn ex toen ik hem leerde kennen woonde die bij zn vader... niemand woonde in het huis...

Hij kan het huis niet alleen betalen...

je hebt je dus niet ingekocht, maar de hypotheek van de ex overgenomen in feite?

ik zou echt naar een juridische adviseur gaan.

want die twee hadden samen een schuld..
na de scheiding waren zij samen verantwoordelijk voor de schuld..
en jij hebt eigenlijk de schuld overgenomen van zijn ex waardoor die twee niets meer met elkaar te maken hoeven te hebben.

hij woonde weer thuis, waarom? waarom stond het huis leeg. vermoedelijk omdat het verkocht moest worden vanwege die scheiding?

ik heb het gevoel dat hij je heeft laten inkopen.. want dan was hij mooi van de sores af.. kon hij weer in het huis trekken, geen dreigende schulden meer, dus alle issues van de baan geschoven..

daarom dreigt hij nu ook met 'als je je hypotheek maar blijft betalen'. want als jullie uit elkaar gaan, zijn jullie beiden aansprakelijk voor de hypotheek, anders gaat de bank continue bij beiden aankloppen.. Bij een scheiding ligt het anders.. dan zijn beiden verantwoordelijk tot het moment van scheiden en hoe het daarna ligt, ligt eraan wat er in de papieren staat. jullie blijven wel beide verantwoordelijk, maar de papieren geven uiteindelijk dan de doorslag in het geval van een dispuut of tegenwerking van een van de partijen..

omdat er geen samenlevingscontract of huwelijk is, mis je die bescherming in zijn geheel.. als jij weggaat en hij betaald niets, dan komt de bank gezellig bij jou aankloppen (doen ze bij een scheiding ook, maar dan kun je dus weer naar de rechtbank gaan om af te dwingen dat de andere partij zijn verplichtingen nakomt op basis van datgeen wat is vastgelegd). als je dan naar de rechtbank zou stappen, dan is het gewoon, linksom of rechtsom, de bank heeft gelijk en als ze het niet van hem kunnen krijgen, dan zullen ze het van jou moeten krijgen..

als alles koek en ei is in een relatie is het allemaal geen probleem.. maar het voelt nu alsof je je in een wespennest gestort hebt :(

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:43

Ik ben voor mijn vriend ook verhuisd naar een plaats waarin ik me niet echt thuis voel, dus herken je verhaal wel een beetje. Als ik in mijn vorige woonplaats ben voel ik me ook altijd veel meer thuis en ik wil ook heel graag terug...

Maarrrr mijn vriend gaat hier gelukkig heel anders mee om. Hij heeft heel veel respect voor de stap die ik genomen heb om bij hem in de trekken en in de toekomst zit verhuizen er zeker wel in.

Je vriend klinkt nogal egocentrisch. Je zit samen in een relatie en zult het samen leuk moeten maken. Of het slim is dat je je ingekocht hebt in dat huis is een goede vraag, maar daar doe je nu niets meer aan. Voor het huis kun je iig niet bij je vriend blijven, daar ga je zelf aan onderdoor.

Wat heb je zelf al gedaan om je meer thuis te voelen in de stad waar je nu woont? Is het een idee om ergens lid te worden bij een sportvereniging oid om zo meer mensen ze leren kennen in je directe omgeving? T is moeilijk (ik heb t ook nogsteeds niet gedaan) maar wellicht kan het wel een beetje meer iets voor jezelf brengen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:49

Ik ben ook bij mijn vriend ingetrokken. Ik kom uit een klein dorpje in Noord Holland en hij woont in een buitenwijk in Den Bosch (Noord-Brabant). Ik dacht zelf dat ik me wel snel zou thuis voelen. In realiteit heeft dat echt een dik jaar geduurd. Dat lag trouwens niet aan mijn vriend -inmiddels verloofde :P - maar gewoon aan de overgang en verandering van omgeving.

Maar ik vind jouw situatie erg zorgelijk TS. Dat klinkt niet als een liefdevolle relatie. Niet alleen van zijn kant trouwens, want ook uit jouw woorden klinkt weinig liefde. Communicatie lijkt me toch het sleutelwoord, en daarnaast zou ik de tips van Elena opvolgen en een juridisch adviseur hierbij betrekken. Het klinkt bijna alsof hij jou 'in huis heeft genomen' om zelf minder te hoeven betalen, en niet omdat hij een toekomst met je ziet.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:23

Klinkt niet echt als een goede relatie.

Meis, je geluk is het grootste goed wat je hebt maar dit moet je wel zelf in de hand houden. Nu klinkt het alsof je dit geluk heel erg van een ander laat afhangen.

In jou plaatst zou ik mij door een prof laten adviseren en heel erg goed bij jezelf te rade gaan waarom je een relatie hebt met je vriend.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:33

Cayenne schreef:
daarnaast zou ik de tips van Elena opvolgen en een juridisch adviseur hierbij betrekken. Het klinkt bijna alsof hij jou 'in huis heeft genomen' om zelf minder te hoeven betalen, en niet omdat hij een toekomst met je ziet.

en door ervoor te zorgen dat zij zich in kocht, ook nog een financieel afhankelijk van hem gemaakt..
immers als hij niets betaalt, wordt zij net zo hard verantwoordelijk gehouden voor het huis..

als zij vertrekt en haar deel niet betaald en hij wel.. dan zijn ze nog steeds beide verantwoordelijk voor het missende deel. en aangezien je voor 50% aangesprakelijk wordt gehouden mits je geen kale kip bent, en hij aantoont dat hij zijn verantwoordelijkheid nakomt.. blijf je dan tot sint juttemis achtervolgt worden door de bank (hij ook, daar niet van.. maar beslagen kunnen dan op beider adressen plaatsvinden, net wat een deurwaarder het handigst vind).

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 00:06

anneliesdj schreef:
Hm oke, waarom heb je je destijds ingekocht dan?

Omdat ik elke week 3a 4 keer per week 130 km moest rijden om mijn vriend te zien.. ik verliefd was...

Ik werkte zo veel in mijn oude woonplaats dat ik in mijn eentje in een gezinswoning woonde een eigen paard had een sport uitoefende op nationaal niveau... maar toen mijn werkgever mijn uren inkorte of ja ik mag ze wel werken maar krijg ze niet betaald moest ik mijn luxe leventje ook in korten kleiner wonen... stoppen met de sport op hoog niveau
... en als ik toch moest verhuizen en de toekomst toch is samen wonen waarom dan niet meteen zo?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:08

Maar kende je hem ook al zo goed?
Want jullie reisden dus heen en weer en je hebt elkaar geen lange periode's achter elkaar gezien denk ik?
Dan is het wel een heel grote stap ineens.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:15

Maar knijntje..
dan opnieuw de vraag, waarom heb je je ingekocht?

je kon er toch ook gewoon intrekken en de helft van de hypotheekkosten aan hem te geven?
waarom heb je je zo financieel afhankelijk gemaakt op zo'n korte termijn?

zelfs als je verliefd bent, niemand gaat toch binnen zo'n korte termijn samenwonen plus zich halsoverkop samen in een hypotheek vastleggen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:25

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, je kunt natuurlijk gewoon samenwonen zonder aan mekaar vast te zitten.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:55

De vraag waarom is eigenlijk niet belangrijk meer ,dat is gebeurt
Hoe nu verder.
Ik heb met plezier in Beverwijk gewoond,je hebt er ook diverse maneges in de buurt.
Dus mss kan je daar wat plezier beleven.

Je hebt de hypotheek overgenomen als mede eigenaar,helaas ben je dan ook voor alle hypotheeklasten verantwoordelijk.

Ga naar een iemand die je advies kan geven,maar mocht de woning verkocht worden met een restschuld is die voor de helft voor jou.

Maar ik zou niet bij iemand blijven die zo respectloos met mij om zou gaan,en is het gevoel weg voor hem al helemaal niet.

Ik wens je veel succes,