ben ik dan echt zo onredelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

ben ik dan echt zo onredelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:22

hallo bokkers,

ik zit even met mijn handen in het haar, even niet weten wat te doen nu.
het zit zo.

ik zit momenteel in Frankrijk op een boerderij.
ik werk hier met een man (55) jaar samen, en het klinkt misschien heel raar maar wij kunnen het heel goed met elkaar vinden en hebben samen de grootste lol.
we delen al het geld samen, eten samen ect. maar echt puur vriendschappelijk.

hij is veel bij mij thuis, en daar komt het.

ik heb het idee dat ik zelf gewoon echt niks meer te zeggen heb..
hij wil perse zijn muziek aanhebben, want hij vind dat van mij te computer (mag natuurlijk, ieder zijn smaak) , dit vind ik geen probleem alleen wil ik ook wel eens mijn muziek een keer horen..
continue als meneer zijn muziek op heeft staan, tikt hij mij de hele tijd aan en moet ik maar geintereerd zijn in zijn muziek, want hij vind het dan schandalig dat ik dat niet ken en noem maar op..
ik heb al een keer aangegeven dat het mij niet zo interesseert, maar dan word hij dan boos en loopt boos weg..

als ik een appje van een vriendin krijg, die het op het moment moeilijk heeft met een relatie en tips aan mij vraagt of alleen een luisterend oor, word hij boos, dit kan niet en ik moet dat ding maar weg gooien en anders doet hij het wel.

volgens hem is het belachelijk dat ik nog contact heb met mijn ouders, waarvan ik een moeilijke tijd mee heb gehad en net beter gaat, want meneer heeft geen ouders meer en dan mag ik dat blijkbaar ook niet hebben..

nu was het weer zo, mijn vader viert vandaag zijn verjaardag, en aangezien het voor mij best raar voelt dat ik er nu niet bij ben, had ik afgesproken om half 4 op skype te gaan zodat ik er toch een beetje bij ben.
leuk zou je denken.. meneer vond het maar even tijd om precies om half 4 (terwijl hij de hele dag door al youtube aan het kijken was) iemand te bellen. en dat moet uiteraard bij mij thuis.
ik heb voorzichtig aangegeven dat ik eigenlijk op skype wilde omdat er aan de andere kant ook mensen stonden te wachten want hij wist dit.
nou toen sloeg weer de bom helemaal los, ik ben een verwent poedersuiker kind, ik moest mijn ouders maar gelijk even zeggen dat ze me op konden halen, hij heeft alles meegenomen, we hebben samen de shag betaald omdat we beide roken, heeft hij ook allemaal meegenomen, en scheld me de woorden af, komt hij nog terwijl ik eindelijk op skype zat binnen om vervolgens weer de boel bij elkaar te schreeuwen en ga zo maar door..

ben ik nou echt zo onredelijk of iets?
ik heb het hier echt reuze naar mijn zin, wil eigenlijk helemaal niet weg, maar dit is zo ook niet te houden, ik heb het idee dat ik gewoon niks meer te vertellen heb in mijn eigen huis..

wat zouden jullie doen?
toch maar gaan, of?

groetjes JenW

Ayasha
Blogger

Re: ben ik dan echt zo onredelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:25

En waarom bonjour je meneer niet gewoon buiten? Salut en de kost?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:25

Ehm... Ik zou daar weg gaan.
Je klinkt enorm vatbaar voor foute figuren als je hier over twijfelt. Dit is niet normaal.
Bescherm jezelf door dit te stoppen voor het uit de hand gaan lopen..

Is deze rare meneer je baas?
Zo ja, wegwezen.

Is het je collega?
Zorgen dat hij niet meer bij jou woont.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:26

Het is jouw huis? En dan heeft hij het lef om tegen jou te zeggen dat jij maar terug naar Nederland moet? Wat dacht hij van dat hij een tijdje in zijn eigen huis blijft wonen en jullie het geld een tijdje niet delen maar gewoon ieder zelf houden.

Ik zou hem dus uit jouw huis sturen en zeker niet zelf gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:27

Jouw huis, jouw regels. Of die onredelijk zijn ja of nee is helemaal niet relevant

_Barbara_

Pff ja, die man eruit zou het simpelste zijn maar zo simpel is het helaas niet. Die man werkt voor jou? Is hij ook nooit in zijn eigen huis?

Seventeen

Jeetje wat een rare...
Is het jouw huis? Ik had hem er direct uitgegooid. Hij is 55! Geen 15.

Verder ben ik het eens met de bovenstaande reacties, en helemaal die van LadyMadonna.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:28

eehw klinkt echt als een creep. jouw woning, dus bonjour hem het huis uit!?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:29

het probleem is echter, ik ben eigenlijk wat afhankelijk..
we zitten hier momenteel zonder inkomen, en moet rond komen van 100 euro in de week, Frankrijk is belachelijk duur en dat lukt echt niet..

en ik heb een verzekering die ik aan moet en wil houden, dus 1x per maand zoiezo gaat die 100 euro al naar de verzekering, dus dan 'lift' ik mee met hem..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:30

het is niet mijn baas, maar een collega

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:30

Ik snap niet waarom je nog op deze manier zo close met hem omgaat? Vaarwel zeggen en zelf je eigen leven gaan leiden. Jou geld uitgeven aan jou dingen en vooral niks meer delen met zo'n type.

Je kan leuk van iemand gebruik maken, dat is al fout, maar op deze manier wordt jou leven er al niet leuker op. Ga op zoek naar een baan of iet som zelf je geld te verdienen. Heb je ook geen last meer van hem.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:31

Een collega zeg je.. maar jullie zitten zonder inkomen?

Dit klinkt echt als een ontzettend ongezonde situatie..

future_vet

is er geen andere manier om onafhankelijk van hem te worden?

Liezel1

Ik snap het even niet... jullie werken samen? Maar waarom is het geld van jullie samen?? Ieder krijgt toch zn eigen deel en doet ermee wat hij/zij wil?
En waarom is hij zo vaak bij jou als jullie geen relatie hebben en gescheiden wonen?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:33

Een goed gesprek met hem aangaan dat jij je niet prettig voelt. Als dit zo door gaat zou ik hem er sowieso uitgooien. Het is toch jouw huis? Ik vind dit nou niet echt bepaald vriendschappelijk, hoe hij met jou omgaat. :-/

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:34

wij zijn collega's van elkaar.
die eigenaresse zit zonder inkomen, waardoor we allebei maar 100 euro in de week krijgen, ik heb maandelijks een verzekering die afschrijft, dus als ik dat betaal zou betekenen dat ik dan minimaal een week zonder eten en drinken zit..
vandaar dat we het geld samen leggen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:35

Zou je dan niet opzoek gaan naar ander werk?
Je maakt gewoon gebruik van iemand, of is het afgesproken dat jullie het geld samen leggen? Weet hij dat jij hem gebruikt om te kunnen leven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:36

Kun je niet ergens in de omgeving een klein bijbaantje?

400€ zonder huurlasten en energie enzo moet toch kunnen. 50€ eten per week.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:37

andere kostganger zoeken, waar je een kamer met eten aan verhuurd.

deze gast eruit mikken, hij ziet jouw huis en jouw leven teveel als zijn eigen.

wij hadden vroeger ook twee maal een kostganger in huis.. beiden hebben jarenlang bij ons gewoond,
nooit een onvoltogen woord.. ze hadden hun eigen grote woonslaapkamer (die was ruim 40m2 dus dat is wel tamelijk luxe natuurlijk) en een eigen klein keukentje en toilet (waar wij ook gebruik van maakten, wij kinderen sliepen immers ook boven).

als je opnieuw iemand in huis neemt, let dan goed op dat je een goede set van leef en huisregels maakt.. jouw woonkamer, mag misschien wel gebruikt worden.. maar geen stereo's of pc's van je kostganger erin.. hij kan meegaan in wat jij wilt, of zijn eigen vertrek(ken) als woon en slaapkamer benutten..

in ons geval, wij hadden altijd een alleen staande volwassene die studeerde naast zijn werk om zo hogerop te komen, die er dus belang bij had om een woon/werk/slaapkamer te hebben tegen een niet al te hoge prijs..

ik denk om heel eerlijk te zijn, dat je geen collega's in huis moet halen.

in ieder geval moet deze in mijn ogen eruit.

---

in jouw specifieke geval.. waarom verhuur je niet een stukje grond aan een nabij gelegen boer die het nodig heeft? of in het zomer seizoen een eco camping (hoeft niet veel te kosten.. Zelf een hok inelkaar metselen.. twee douches aanleggen en twee toiletten erin).. metselwerk hoeft niet perfect te zijn, gewoon lekker robuust.. gaat erom dat men beschut kan toileteren, niet meer niet minder..
max 10 plekken of zo, zodat je geen aanvullende vergunningen nodig hebt en zodat je het in je eentje kunt bolwerken..

zijn toch net die extra beetjes die helpen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-09-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:38

Dus eigenlijk gebruik je m voor t geld? Tja, kiezen of delen imo. Het leven is niets anders dan keuzes maken

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:39

Euhm, serieus?

Wat doe jij daar nog?

Het is me niet helemaal duidelijk welke relatie jullie hebben. Is hij je werkgever/stagebegeleider? Dan gaat hij ver z'n boekje te buiten.
Is het een relatie relatie dan is het een ongezonde.

In alle gevallen, beetje (veel) duidelijker je grenzen aangeven en idd weggaan als het er zo gek aan toe gaat.

Edit: zie dat het een collega is. Ik denk dat de man andere definities heeft van collegialiteit en vriendschappelijk dan wat gangbaar is. En jou niet enkel als collega ziet maar ook als vriendinnetje (pakt hij het ook verkeerd aan).
Frankrijk is duur maar als jullie maar 100 € te besteden hebben per week worden jullie zwaar onderbetaald. In Frankrijk bestaat er ook gewoon een minimumloon. Voor jonge mensen kan het eventueel nog gebeuren dat je ergens onderaan begint maar bij een man van 55 in die situatie kun je je wel vragen stellen.
Anyhow, meneer duidelijk maken dat dit zo niet de bedoeling is ten eerste en zorgen voor wat onafhankelijkheid/job die wel deftig verdiend ten tweede.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:43

Doe je voorzichtig, ts... Het klinkt of die meneer een beetje bezitterig over jou begint te worden.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:16

Pas hier mee op hoor... nu je shag en geld delen volgende stap is dat hij straks je bed wilt delen.
Klinkt cru,bedoel het zeker niet rottig.
Maar dit is geen gezonde situatie.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:33

Ts, als jij gewoon werkt en een contract hebt, heb je gewoon recht op de "smic". En die is meer dan 400 euro per maand ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:50

hittepit_12 schreef:
Pas hier mee op hoor... nu je shag en geld delen volgende stap is dat hij straks je bed wilt delen.
Klinkt cru,bedoel het zeker niet rottig.
Maar dit is geen gezonde situatie.

dat is een stap die niet perse een vervolgstap is..
eerder.
nu mag je shag en geld delen.. straks is het 'eerlijk zullen we alles delen, ik wel iets meer dan jij'.. waardoor je steeds meer afhankelijk wordt

edit, dit schreef ik voor ik de site bekeek en voor ik je oudere topic bekeek.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 20-09-15 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt