Laptop magnetisch?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Laptop magnetisch?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 14:48

Helleu! :wave:

Ik kan het nergens op internet vinden, en ik weet nou ook niet zeker of ik mij zorgen moet maken of niet. Het begon eergisteren. Ik had mijn laptop voor mij neergezet en had nog een pincet op mijn kamer liggen. De laptop was nog dicht. Ik klapte hem open om er gebruik van te maken, en bedacht me ineens tijdens het open klappen van de laptop dat mijn pincet er nog op lag. Ik zou hem achter de laptop weg pakken maar...er lag niks O.o

Hoe kan er nou niks liggen achter de laptop, terwijl er toch echt iets op lag? Ik keek iets beter, waarna de pincet aan mijn scherm geplakt leek te zitten :') Ik vond het eerst natuurlijk wel grappig, hopende dat het een eenmalig iets zou zijn.

Gisteravond had ik mijn laptop weer dichtgeklapt liggen. Mijn telefoon was bijna leeg, en geen oplader in de buurt. Naah, geen probleem. Dan knal ik hem morgen gewoon aan het snoer, was mijn gedachte. De telefoon was uitgevallen gisteravond omdat het geen stroom meer had. Telefoon op mijn laptop gelegd op het tafeltje, en lekker slapen maar.

Word ik vanmorgen wakker, en leg ik hem aan het stroom, blijkt hij 69 procent te hebben?! what the...:') Ik heb zo'n vermoeden dat mijn telefoon is opgeladen omdat hij op mijn laptop heeft gelegen bij het magnetische deel (klinkt ontzettend vreemd, maar een andere verklaring heb ik niet _O-)

Ondanks dat ik het ontzettend grappig vond eerst, maak ik mij nu toch best wel zorgen. Is het schadelijk voor mijn laptop dat het magnetisch is nu? Gezond lijkt het mij niet namelijk :')

Dus ja...als iemand een idee heeft wat nu te doen, zorgen maken of niet, zou ik al geholpen zijn :Y)

frankiej

Re: Laptop magnetisch?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:38

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:25

Hoe het precies is gebeurd weer ik nu nog steeds niet :')

Wat ik me nog steeds afvraag is; hoe schadelijk is het dat mijn laptop magnetisch is?
Hier trouwens even een foto ervan :)
Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:28

Wat ik me dan weer afvraag... wat bedoel je ermee dat magnetisme schadelijk zou zijn?

Voor jou of voor de laptop?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:31

Voor de laptop :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:36

edit

ik zou mijn bankpas er niet opleggen..

en misschien toch even langs de winkel gaan of hij wel in orde is..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:40

Normaal gesproken is het niet schadelijk. In mijn laptop (mac) zitten ook magneten. Die houd de laptop dicht als je hem dicht klapt. Ook gaat door die magneet mijn scherm uit. Ik heb wel eens gehad als ik mijn mobiel (in het hoesje zit een magneetje) links onder op mijn laptop legde dat mijn scherm opeens uit ging omdat mijn laptop dacht dat door die magneet mijn laptop dicht was. Ook wel eens gehad dat als ik over mijn laptop heen bukte mijn ketting boven aan mijn scherm vast kleefde door de magneetjes.

Ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was ;)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:44

Je laptop gaat niet dicht met een kliksysteem maar met een magneet. Heeft de mijne ook. Niets aan de hand :)

Was ook wel even verbaasd maar het is best logisch, anders gaat je laptop heel de tijd onbedoeld open in een tas oid.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:49

Afbeelding
Even foto gemaakt van mijn magnetische laptopp. Mijn ketting hangt er aan. En er is niets mis met mijn laptop :P

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:53

Pfjieuw! Gerust gesteld, thanks! :D

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:05

hahahaha, voor dat je het weet stijgt hij op in zijn magnetisch veld om nieuwe duisteren werelden te verkennen _O-

mijn laptop doet hetzelfde als het plaatje hierboven :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:08

Majolen schreef:
hahahaha, voor dat je het weet stijgt hij op in zijn magnetisch veld om nieuwe duisteren werelden te verkennen _O-

mijn laptop doet hetzelfde als het plaatje hierboven :)

hahahaha!
En dat in combinatie met de volle maan en maansverduistering over een weekje... phoe... maak de borstjes maar nat! _O-