Jaaa, spooktocht :D ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Jaaa, spooktocht :D ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 11:50

Heeyy
Ik mag dit jaar voor de 2e keer een spooktocht organiseren voor de buurtvereniging :D
Hartstikke leuk, maar ik wil dit jaar wel wat leukere ideeën.
We hebben een groep van 6 t/m 9 en een groep van 10 t/m 13
Nu moeten we nog leuke dingen die we in het bos kunnen doen, zoals bij de oudere groep met een kettingzaag aan de slag.
Zijn er nog ideeën van jullie die misschien kunnen helpen?? :)
Xx

Nayomie

Re: Jaaa, spooktocht :D ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:54

Wat is je omgeving? Ik heb een keer een spooktocht gedaan waarbij iemand op het pad lag en als je de tocht wilde uitlopen dat je langs die persoon moest. Maarja, die lag over het pad :')
Of een paar zombie's die over een pad lopen.

Voor de jongere categorie zou ik het niet te spannend maken. Denk aan wat enge dingen aan een boom, een ketel langs het pad oid.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 11:58

Nayomie schreef:
Wat is je omgeving? Ik heb een keer een spooktocht gedaan waarbij iemand op het pad lag en als je de tocht wilde uitlopen dat je langs die persoon moest. Maarja, die lag over het pad :')
Of een paar zombie's die over een pad lopen.

Voor de jongere categorie zou ik het niet te spannend maken. Denk aan wat enge dingen aan een boom, een ketel langs het pad oid.

Hahahahaha die is ook goed, we hebben een redelijk groot bos tot onze beschikking :D veel kleine paadjes en een groot centraal pad, verder nig wat zandpaadjes e.d.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:07

Heeeeel lang geleden, toen ik een spooktocht had, zat er een man op een bankje in het zwart. En daar moest je dus langs. Dat was echt heel eng en effectief, hij zat daar maar en deed niks :')

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:12

Een blikje vullen met kleine steentjes en met een touw aan de boom hangen. Als er een groep langs loopt, dan moet die persoon aan het touwtje trekken zodat er geluid uit komt en dat is best eng. Succes met het organiseren van de spooktocht.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:18

Twee grote doeken/ zeilen langs elkaar hangen waar ze 1 voor 1 doorheen moeten. Bij ons werd er toen 1 ontvoerd die bovenop een heuvel in het bos zat te gillen.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:20

Ik heb een keer een spooktocht gelopen en daar zat een man de pyromaan uit te hangen. Nou, dat was best eng in t donker :')

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:27

natte sponsen aan een vishengel hangen en in de nekken weten te gooien daar schikken ze heerlijk van leuk voor jong en oud

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:03

Langs het pad waar jullie gaan lopen mensen neer zetten die met pannen tegen elkaar gaan slaan als je in de buurt komt }:) :')

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:07

Ergens in het bos bij een paadje waar ze langslopen een bouwlamp tussen de bomen zetten en daarvoor een man met een kettingzaag of 1/2 zombie's laten lopen, zodat je alleen hun silhouette ziet :j

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:12

Denk er aan om van te voren een verhaal te vertellen om ze bang te maken. Dan de 'hoofdpersoon' terug te laten komen. Bijv. De vrouw net de rode cap kwam de kinderen ophalen. Dan ergers een vrouw met een rode cape neer te zetten. Alleen geluiden doen het ook goed.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:29

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:42

ik had dit jaar geholpen bij een spooktocht van groep 8 (11 t/m 13 jaar). Ze maakten er een soort speurtocht van. Er was een bepaald aantal witte spoken en een aantal zwarte spoken. Witte spoken zaten op een vast punt in het bos verstopt. Die hadden allemaal een kaartje met een letter erop, die de groepjes kinderen moesten verzamelen en daar dan aan het eind een woord van moesten maken. Groepjes die alle letters hadden verzameld en het woord goed hadden gemaakt, hadden gewonnen. De witte spoken mochten de kinderen ook laten schrikken. Ik gaf bijv. een harde gil als ze langs kwamen (ik was wit spook), schrokken ze aardig van haha en dan moesten ze naar mij toe komen om een letter te halen. Ook waren er een aantal zwarte spoken die de kinderen konden laten schrikken/achter ze aan konden gaan en als de groepjes hem tegenkwamen moesten ze een kaartje afgeven aan het zwarte spook. Dan moesten ze dus weer opnieuw dat kaartje met die letter gaan halen bij het betreffende witte spook.
Sommige witte spoken waren heel hard deuntjes aan het zingen, of riepen bijv. HEEELLPP!! om de aandacht te trekken, zodat de kinderen die kant op kwamen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:57

Ahahahahaha wat een leuke reacties allemaal :D ga er zeker wat gebruiken ^^

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:01

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:01

UhNee schreef:
Heeeeel lang geleden, toen ik een spooktocht had, zat er een man op een bankje in het zwart. En daar moest je dus langs. Dat was echt heel eng en effectief, hij zat daar maar en deed niks :')

Absoluut, ik ben dus een keer de persoon geweest die gewoon alleen maar stil zat op een plekje in de tocht en verder niks deed. Alle kinderen waren doodsbang voor mij en ik ben doof gegild door al die meiden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:06

Ohh wat leuk :D , ouderwets kindjes bang maken haha. Ben weleens het pad tijdens een tocht kwijtgeraakt toen ik uitweek voor een gast met een waterpistool, staan hier al super leuke ideetjes :')

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:10

Bij ons hadden ze ergens in de bosjes een zaklamp opgehangen die je op "flikkerstand" kon zetten; die knipperde dus heel de tijd. Wij hebben met z'n allen een halfuur staan wikken en wegen voordat we er langs waren.. Er stond niet eens iemand bij, moet je na gaan. :+
En mensen die uit de bosjes springen met een donker masker op en dan een heel hard 'boe' (o.i.d.) roepen, schrikken gegarandeerd in 't donker. :Y)

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:14

toen ik ooit een spooktocht had lag er iemand in een kliko langs het pad en die rende er gillend uit toen wij er langs kwamen= niet fijn :')

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:16

Dit schiet me ook te binnen: iemand een stukje mee laten lopen of van achter laten schrikken

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:17

Bij de spooktocht waar ik aan mee heb gedaan toen ik een jaar of 13 was moesten we over een bruggetje zonder leuningen en daaronder zat iemand in het water.
Het mooie was we wisten dat we over dat bruggetje moesten, en we wisten dat er wat zou gebeuren maar wat?!
Die man die eronder zat die klopte op de onderkant van de brug terwijl wij eroverheen liepen, dus zegmaar alsof er iemand op de onderkant liep. Om vervolgens aan het eind van de brug half uit het water de brug op te klimmen. Nou echt, ik heb bijna in mijn broek gescheten van angst :o :+ Want ik dacht dat het kloppen het enige zou zijn en toen zat er opeens iemand aan mijn voeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 02:37

Ik zal morgen eens foto's zoeken van onze spooktochten.

Organiseren meerdere per jaar. Altijd groot succes :D

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:21

Ik heb ooit een spooktocht gedaan met een kinderfeestje van mezelf.
Er was iemand als heks verkleed, en had van die muizensnoepjes aan een draad hangen.
Deze snoepjes moest je er zonder handen vanaf zien te eten (zoals koekhappen).
Ook was er een spel waarbij je een emmer met gelatine gevuld had, met daarin toverballen (die van kleur veranderen als je er lang op zuigt). Deze moest je er dan met je handen uit graaien.
Ook was er een monster met het 'proevenspel'. Een aantal eetbare dingen in een potje (maionaise/suiker/zout/augurk noem maar op) en dit laten proeven met een blinddoek om.

Vaak is een donker bos al genoeg om het spannend te maken, haah.
Veel plezier !

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 14:26

Wat een ideeën ❤️

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:29

Een groot net ophangen tussen de bomen en over de kinderen heen laten vallen. Succes gegarandeerd!