Pakket verkeerd adresseren. Kan het nog???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Pakket verkeerd adresseren. Kan het nog???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:55

Goede avond,

Via marktplaats een vest aangeschaft zou met postnl verzonden worden, vorige week vrijdag al.

Ze had het druk. Ging zondags op de post, zou het maandag opgehaald worden, had ik het dinsdag.

Dit bevestigde ze dinsdagochtend, hij was onderweg. Direct terug gemaild voor de T & T code.
Maar vanaf toen bleef het stil.

Tot vanavond.
Ze zei dat het pakje terug was gekomen vanwege fout adres o.i.d.
En ze had de hele week gewerkt dus geen mailtjes van mij gezien. Hoe die fulltime werkers dat toch doen 8-)

Maar goed, zit dus zo te denken.

Foute adressen op pakjes kan toch haast niet meer???

Als je online postcode enz. invult en het klopt niet. Dan krijg je melding. En laat je in de winkel frankeren, dan voeren ze toch postcode in en zie ze toch dat niet klopt??

Neem ik aan? Of klopt dit niet.

En je ziet toch als er een heel ander adres uit komt dan dat het zou moeten zijn.

OF zijn er nog opties dat er pas controle is in het sorteercentrum?

zonnebloem18

Re: Pakket verkeerd adresseren. Kan het nog???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:58

Als je de postcode verkeerd overneemt kan het wel fout gaan en wordt zo'n pakketje teruggestuurd indien het adres van de verzender er op staat.

Ik heb deze week ook pakketjes verstuurd en op 1 van de 2 had ik de postcode eerst verkeerd geschreven, gelukkig kwam ik er op tijd achter.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:58

Nee, hoor bij in winkel frankeren etc. wordt adres niet gecontroleerd, althans niet die keren dat ik iets weg heb gebracht.
En als ik iets weg breng doe ik er handgeschreven adres sticker op, dus daar kan best bv foute postcode op staan.

Maar zou me als ik jou was gelukkig prijzen, pakket was blijkbaar verkeerd geadresseerd en ze gaan het nu alsnog naar jou toe sturen begrijp ik?
Dat is altijd nog beter dan nooit wat ontvangen.

Of ze had hem nog niet gepost en gaat dat nu doen, maar dan heb je hopelijk je pakketje wel.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:01

Hmm oke, ze krijgen in de winkel dus niet op hun scherm welk adres er hoort bij de postcode hoort die ze invoeren?

heb al honderden pakjes verzonden. Gelukkig check ik alles 3 keer. En tegenwoordig frankeer ik online, kan het niet mis gaan. tenzij je je ogen dicht houdt
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 18-09-15 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:05

En nee. Had haar bij aanschaf al aangegeven het vest nodig te hebben voor vrijwilligerswerk waar ik afgelopen dinsdag mee begonnen ben. heb 4 dagen gezorgd dat er iemand thuis was het pakje om te vangen.

Het is mooi geweest, ik wil mijn geld terug

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:14

Pakketpost of brievenbuspost met TT code zien ze zeker wel als het adres niet bij de postcode klopt. Heb dat zelf namelijk al een paar keer gehad dat de ontvanger een verkeerd huisnummer oid had doorgegeven.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:21

Ik heb het laatst gehad dat het volledige naam, adres, postkode en woonplaats klopte, maar de kix-code (soort streepjeskode) had ik verkeerd op het etiket gezet. Kwam toch mooi retour...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:23

MarChak schreef:
Ik heb het laatst gehad dat het volledige naam, adres, postkode en woonplaats klopte, maar de kix-code (soort streepjeskode) had ik verkeerd op het etiket gezet. Kwam toch mooi retour...

Dat was vast niet in NL

En ook wel logisch. De scancode is ook meteen je betaalbevestiging. Althans in NL.
Als de code niet te scannen is, dan wel logisch dat hij terug gaat

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:30

Dat was wel degelijk in NL. Ging om een brief, die dus niet door het geautomatiseerde systeem heen kwam.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 22:34

MarChak schreef:
Dat was wel degelijk in NL. Ging om een brief, die dus niet door het geautomatiseerde systeem heen kwam.

Ja maar dan is een brief. En niet een pakket met track en trace code.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:42

Ze krijgen bij de PostNl pakketpunten waar je pakketten kunt afgeven/ophalen alleen een melding als er op die postcode het huisnummer niet bestaat. Dit had ik onlangs zelf. De keer ervoor kwam er een pakketje wat ik dacht verzonden te hebben ook retour. Dit was iets van 1B geloof ik, en er was 16 ingetypt, zoiets. Iig had diegene gelukkig het pakket geweigerd en kwam het terug bij mij.
En hoe vervelend ook, maar ook bij mij is het inderdaad door drukte nog weleens dat het pakket later op de post gaat dan gepland. En snap dat mensen er wat achterdochtig van worden, tenslotte zijn er ook zat oplichters actief, maar ik verzend mijn spullen altijd iig.

Zou dus in dit geval ook even afwachten, en dikke kans dat je alsnog je pakket krijgt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:43

Nee, inderdaad, was geen pakket.
Al was ik er wel verbaasd om dat het met alleen een verkeerde Kix-code al retour kwam (had de brief aangepast voor een andere geadresseerde en de code vergeten te veranderen).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:50

ik heb wel eens een verkeerd huisnummer op een pakket gezet, en die kwam inderdaad na veel omzwervingen weer terug...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 23:26

darkadia schreef:
Ze krijgen bij de PostNl pakketpunten waar je pakketten kunt afgeven/ophalen alleen een melding als er op die postcode het huisnummer niet bestaat. Dit had ik onlangs zelf. De keer ervoor kwam er een pakketje wat ik dacht verzonden te hebben ook retour. Dit was iets van 1B geloof ik, en er was 16 ingetypt, zoiets. Iig had diegene gelukkig het pakket geweigerd en kwam het terug bij mij.
En hoe vervelend ook, maar ook bij mij is het inderdaad door drukte nog weleens dat het pakket later op de post gaat dan gepland. En snap dat mensen er wat achterdochtig van worden, tenslotte zijn er ook zat oplichters actief, maar ik verzend mijn spullen altijd iig.

Zou dus in dit geval ook even afwachten, en dikke kans dat je alsnog je pakket krijgt.

Nee, ik ga niet wachten. ze mag het geld terug storten :)

Ik geloof het namelijk niet dat het verkeerd adres is......dit is maar klein dorp met opvallende naam. Geen huisnummers met 3 cijfers of toevoegingen. En maar een paar straten waarvan de straatnamen niet op elkaar lijken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:55

Ik ben sowieso benieuwd of je je geld terug krijgt. Het klinkt meer als een soort oplichting.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:59

Als ze hem wel verstuurd heeft, kan ze je toch de T&T code laten zien? Die blijft 3 weken online, kan je zien welk adres ze ingevoerd heeft. Heb je zonder meer duidelijk of het inderdaad een foutje is.
Kan of wil ze die niet geven, vrees ik dat je gewoon opgelicht bent......

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:26

Bij het frankeren word huisnummer en postcode gecheckt dus eigenlijk kan er niks mis gaan. Wij versturen vrij veel en is mij nu 2 keer gebeurd en beide keren opgemerkt bij het frankeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:12

Je kunt in principe niet fout adresseren , dan kun je geen label printen, verkeerd huisnummer nog wel een keer maar dan zijn het de naaste buren, of in je eigen straat. Dit ook één keer gehad, pakket van 65 euro maar het heeft uiteindelijk vier maanden geduurd voor ik de centen terug had. Daarvoor wel flink de duimschroeven bij madam aangedraaid, als je wil weten hoe dan pb je maar.