Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toothless

Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 00:26

En weg was ie ;(

Allereerst: sorry als het verkeerd staat!

Sta je dan met je mond vol tanden als je vriend een punt achter een relatie van bijna twee jaar zet.

Ik schrijf dit topic omdat ik het gewoon even van me af wil schrijven.

Het begon allemaal zo leuk, we ontmoette elkaar op de middelbare school en sinds dien was het ijs gebroken... nog geen week later hadden we een relatie. Ik had zelf niet zoveel vertrouwen meer in jongens want nog geen halfjaar geleden was mijn hart gebroken en ik had mezelf voorgenomen nooit meer door die hel te gaan.

Aug ( zijn bijnaam ) heeft de muren die om me heen stonden weten weg te halen en ik kon mezelf zijn bij hem, hij ging door het vuur voor mij en remde mij in mijn soms wat licht geraaktheid. Hij was mijn rustpunt. We maakte de gekste dingen samen mee. Hij heeft me veel geleerd, ik ben immers een stadsmeid en hij een boerenjongen. Kon alles bij hem kwijt en niks was te gek! Wat zoek je nog meer in een vriend lijkt mij? Ik zocht niks meer in elk geval :)

Maar zoals iedereen tegen mij heeft gezegd: ruzie perioden horen erbij en die hadden we. Maar dan was het na een halfuurtje altijd: 'Maar ik hou echt wel van je hoor!' Dan was het weer goed.

Tot Aug bij een opleiding in Terschelling ging kijken... begrijp me echt niet verkeerd, ik wou niks anders voor hem dan dat hij ging doen wat hij leuk vond! Maar, hij had dan geplant dat hij twee opleidingen ging doen die bij elkaar 6 jaar duren. Dan slik je wel even. We zagen elkaar bijna elke dag en dan moet je hem ineens 6 dagen inleveren en maar één dag in de week zien... Dat was best lastig voor mij, wat resulteerde dat ik steeds minder vertrouwen kreeg in onze relatie. Want ja, wat heeft het voor zin om bij elkaar te blijven als je elkaar pas weer vaak kan zien als je 24 en 26 bent?

Hij probeerde me altijd te overtuigen dat we het dan juist dit jaar leuk zouden moeten hebben, maar ik ben een doemdenker... en dat heeft denk ik ook de das om onze relatie gegaan.

Hij is mee geweest op vakantie met mij en mijn ouders naar Spanje, een heerlijke vakantie en alleen maar bij elkaar zijn! Hebben een ontzettende leuke tijd gehad! Daarna zijn we een week naar Frankrijk gegaan met zijn tweetjes, naar zijn opa. Ook dat was ontzettend gezellig! Heb in geen tijden zo'n leuke vakantie gehad! Samen gedoken en naar visjes gekeken, wezen boomklimmen, karten noem maar op! ( ik ben normaal totaal niet actief in vakanties, maar vond het wel ontzettend leuk )

Tot we terug kwamen... Aug werd een beetje afstandelijk en als ik dan vroeg wat er was sloeg zijn bui helemaal om, werd ie weer vrolijk en was er niks aan de hand. Maar mij hou je niet voor de gek, dacht ik nog.

Op een donderdag, twee weken geleden hadden we weer ruzie. We zouden die avond naar de kermis gaan en daarna gaan feesten. We maakten even een tussenstop bij mijn huis om spullen te halen, ik denk bij mezelf nogsteeds: als ik nou gewoon me spullen had gepakt en was mee gegaan, hadden we nu dan nog bij elkaar geweest? Maar ik, eigenwijs als ik ben, ging met hem op bed zitten en heb hem gevraagd of hij ongelukkig was. Toen ik geen antwoord kreeg heb ik hem verteld dat als hij niet gelukkig is, daar het gat van de deur is.

En weg was hij... Bijna twee jaar zo afgesloten toen hij de deur achter zich dicht trok.

Ben nog nooit zo kapot geweest van een jongen, nog nooit. Hij wou niet met ruzie uit elkaar dus we hebben een week later afgesproken om te praten. Hij kwam me ophalen van school en op het moment dat ik in de auto stapte wou ik alweer weg, de sfeer die om hem heen hing deed me alweer pijn.

Hij vertelde mij dat hij het er ook moeilijk mee had ( waarom loop je dan weg? ) en dat het gevoel al een maand weg was... Dus al vóór de vakantie was hij er al klaar mee. We kwamen aan bij mijn huis en toen zei hij dat hij vrienden wou blijven. Ik heb gezegd dat ik niet een hondje ben die je terug kan fluiten als hij daar zin in heeft en ben de auto uit gestapt en naar huis gelopen...

Ik heb het er zo moeilijk mee, op de feestweek hem nog onder ogen gekomen, in het dagelijks leven nog regelmatig dealen met dingen die me aan hem doen denken ( alles eigenlijk wel )

Ik weet op het moment niet wat ik met mezelf aanmoet eigenlijk... mijn vriendinnen slepen me erdoor heen en daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor. Ze kijken dwars door me heen als ik met een lach zeg dat ik over hem heen ben. Maar daar ben ik nog lang niet...

Sorry voor het lange verhaal, ik wou het van me afschrijven.

Groetjes!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:33

oliebol wat klote voor je, en wat een onwijs ongevoelig verhaal van zijn kant, ik bedoel als hij normaal gedaan had had je misschien wel de moeite gedaan om hem zo vaak mogelijk te zien. gewoon f twee jaar aan de kant zetten. Je staat ervan te kijken wat er in sommige mensen blijkbaar omgaat. Maar je moet het zo zien blijkbaar is hij niet de ware voor je, lekker cliche maar dit komt voor in je leven bij mij ook meerdere keren. Na een tijdje zal je de leuke dingen hopelijk herinneren maar nu voel je je alleen maar enorm klote. probeer lief voor jezelf te zijn lekker in bad naar de sauna de bios , zoek afleiding met je vriendinnen, en blijf erover praten. Hug

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 01:41

Ik heb even getemd om je topic naar LZP te verplaatsen, daar denk ik dat ook meer mensen het lezen die je een hart onder de riem kunnen steken.

Wat een emotioneel verhaal TS, ik voel je pijn helemaal tot hier :( heel veel sterkte meid :(:)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 02:49

Jeetje! Begrijp dat dat een mega klap voor je is. Logisch dat je dat van je af wilt schrijven.

Hoewel dit jouw verhaal is, ik jullie allebei niet ken en het dus zeker niet voor je vriend wil opnemen moet ik eerlijk bekennen dat ik me ergens wel in zijn situatie kan verplaatsen.
Zo te lezen hielden/houden jullie erg veel van elkaar en hadden jullie een hele hechte band. Zoals je zijn gedrag beschrijft zat hij inderdaad niet lekker meer in de relatie en het is niet sjiek dat hij dat niet durfde uit te spreken.

Dat hij vrienden wilt blijven en het goed met je af wilt sluiten lijkt er wel op dat je nog steeds veel voor hem betekent.
It takes two to tango, als hij een relatie echt niet meer ziet zitten en jij het moeilijk vind in zijn buurt te zijn en er een paar honderd kilometer en een zee tussen jullie ligt komen jullie elkaar waarschijnlijk nog weinig tegen. Met boosheid krijg straf je hem misschien voor de hufterige manier waarop hij het uit liet gaan, maar je roept ook het risico op je af om herinnerd te worden als die opvliegerige ex en het is in ieder geval niet bevorderlijk voor je levensvreugd. Er gaat vast nog wat tijd overheen, maar hopelijk kunnen jullie het ooit samen terugkijken op de mooie tijd die jullie de afgelopen twee jaar samen hadden, want dat lees ik wel terug uit je post.

En je weet het nooit... :x
Misschien vind hij zijn draai in Terschelling niet en staat hij over een paar weken weer op de stoep.
Misschien vind hij zijn draai in Terschelling, maar beseft hij dat hij je zo mist dat hij ieder weekend de boot pakt om serenades onder je balkon te zingen.
Of jij er dan nog zin in hebt is natuurlijk een ander verhaal :)

_San87_

Re: Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:23

Of hij is er gewoon helemaal klaar mee en wil TS niet terug. Kom op zeg.

Sterkte, TS. Nu is het allemaal even zwaar poedersuiker met peren, maar daar kom je ook wel weer overheen :).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:40

HTT--->LZP

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:49

Wat ontzettend rot voor je TS! Het is nu ontzettend moeilijk, maar dit zal met de tijd minder worden. Ik snap dat je daar nu niet veel aan hebt, want nu ben je alleen maar verdrietig :(:)
Heel fijn dat je vriendinnen hebt die je hier door heen slepen, en je komt hier ook doorheen!
Veel sterkte!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:57

Wat ellendig na twee jaar. Helaas hoort dat er in jullie leeftijdsfase ook wel bij dat je natuurlijk volop in ontwikkeling bent en imo kun je niet verwachten dat de ander zijn toekomstdromen (waarvoor die opleidingen zijn) aan de kant zet voor jou.
Maar ik wens je veel sterkte toe en het gevoel herken ik wel, mijn vriend is toen we al samenwoonden een tijd naar de VS geweest en dat is even slikken := Toch leidt ieder zijn eigen leven en in een relatie loopt die, al dan niet tijdelijk, parallel. Zo kijk ik er tegenaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:20

Sterkte TS... Het is altijd rot wanneer een relatie voorbij gaat.

Maar even: Terschelling... Maritieme opleiding? Varen? Dan is hij dan ook veel, heel veel weg. (ervaringsdeskundige :+ Gelukkig nu uit elkaar) En wanneer je nu al moeite hebt wanneer je hem niet veel zag dan wordt het dan echt niet beter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:49

Om eerlijk te zijn zou ik het ook spaans benauwd krijgen als op die leeftijd iemand me al zo geclaimd had dat maar een keer in de week elkaar zien een probleem vormt. :o
Tis een beetje (eh beetje veel) knullig gelopen. Hij had op zijn minst kunnen praten en uitleggen wat en hoe. Maar in een relatie zijn er periodes dat je elkaar maar weinig ziet en er weinig tijd is voor elkaar en dingen samen doen. :) Daar moet je ook doorheen, als deze opleiding al een probleem was, hoe gaat dat dan als er gewerkt gaat worden, een huis gekocht wordt waar wellicht nog in geklust moet worden enz. :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:38

Wat een bizarre manier van uit elkaar gaan. Iets in jou zei al dat er iets niet goed zat tussen jullie. Misschien beetje vreemd hoe het gelopen is, maar het heeft hem wel de handvatten gegeven die hij nodig had om het je duidelijk te maken. Acties spreken vaak luider dan woorden.
Hij wil vrienden blijven, en dat is begrijpelijk, maar ik denk dat dat voor jou (en voor hem) mometneel niet ten goede gaat komen. Het doet nog teveel pijn denk ik en continue geconfronteerd worden met je gemis en aan hem... auch..
Plus, hij zal waarschijnlijk proberen verder te leven en zich groot houden naar jou toe van 'zie je nou, ik kan zonder jou'. Als er een nieuwe liefde komt voor hem, of voor jou.. dikke kans op jaloerzie. Zit je niet op te wachten joh.

Ik zou gewoon 1 keer goed uitpraten, antwoorden op je vragen krijgen. zeggen wat je voelt en wat je wensen zijn met betrekking tot de toekomst, en afspreken om geen contact meer te hebben tot het goed voelt. En dat kan goed maanden (of jaren) duren. Geef jezelf tijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:56

Heel veel sterkte!

Weet je? Van elke relatie leer je weer wat.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 21:46

ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve en wijze woorden! Serieus haha

Catnip: Dankjewel!

Ikeje: Ik kan me ook wel in zijn situatie verplaatsen, maar vrienden blijven zit er voor mij niet in, we praten nog wel en vandaag heeft hij mijn laatste spullen gebracht. Was wel even slikken toen hij aanbelde en mij vader zei: 'Aardig blijven!' :=
En ik hoop dat hij zijn draai vind in zijn opleiding, ik wil alleen maar het beste voor hem!

_San87_: Ik weet echt wel dat ik eroverheen kom en je hebt ook gelijk, meerdere vrienden hebben met hem gepraat en die zeggen ook: er zit niet veel meer in

Yaralisa: Dankjewel! Mijn vriendinnen zijn echt mijn steun en toeverlaat!

Winged: Dat snap ik, maar dan ben ik al een stuk ouder, ik ben nu 17 en zat niet echt te wachten om een relatie te zien verwateren in 6 jaar. Zo stond ik er namelijk wel tegenover zegmaar

Ayasha: Werken doet hij al, fulltime in een fietsenmakerij bij zijn stiefvader, maar ik zit ook nog op school e.d. dus dat was nooit een issue. Maar ik claimde hem niet alleen hoor... Als je elkaar bijna elke dag ziet dan vind ik het best moeilijk om iemand los te laten waar ik zoveel van hou.

RoyceMack: Dankjewel, je hebt echt gelijk. Ik kan een vriendschap nu niet aan omdat ik nog van hem houd... maar ik ben ook nog niet klaar om het af te sluiten en geen contact meer te hebben. Het is zo dubbel allemaal.

vuurneon: daar heb je zeker gelijk in!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:05

houden van is vaak ook loslaten. :) heel cliché maar het is wel zo... :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:40

Ayasha schreef:
houden van is vaak ook loslaten. :) heel cliché maar het is wel zo... :)

Daar heb je zeker een punt, alleen ik had niet graag op deze manier los willen laten haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:50

Hij had het ook wel minder knullig kunnen aanpakken ook :(:)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:11

Ik snap hem wel... Als jij al aan de hele relatie gaat twijfelen omdat hij wat verder een opleiding wil gaan doen omdat hij zijn leven wil uitbouwen en richting wil geven dan zou ik in zijn plaats ook wel een strop rond mijn hals voelen. Op die leeftijd is het de bedoeling dat je jezelf kunt ontwikkelen en kunt ontdekken wat je wil doen en wie je bent. Dit kon ook voor jou een kans geweest zijn om eventueel een opleiding of nieuwe hobby's te proberen. Het is echt niet de kwantiteit van de tijd bij elkaar die het een goede relatie maakt maar het is de kwaliteit. Had hij afgezien van die opleiding voor jullie relatie dan had je een gefrustreerde vriend gehad die je vroeg of laat wel ging laten merken dat het jouw schuld was dat hij zijn "droom" niet heeft kunnen volgen en dat is ook niet bevorderlijk voor een relatie...

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:50

maximuss schreef:
Ik snap hem wel... Als jij al aan de hele relatie gaat twijfelen omdat hij wat verder een opleiding wil gaan doen omdat hij zijn leven wil uitbouwen en richting wil geven dan zou ik in zijn plaats ook wel een strop rond mijn hals voelen. Op die leeftijd is het de bedoeling dat je jezelf kunt ontwikkelen en kunt ontdekken wat je wil doen en wie je bent. Dit kon ook voor jou een kans geweest zijn om eventueel een opleiding of nieuwe hobby's te proberen. Het is echt niet de kwantiteit van de tijd bij elkaar die het een goede relatie maakt maar het is de kwaliteit. Had hij afgezien van die opleiding voor jullie relatie dan had je een gefrustreerde vriend gehad die je vroeg of laat wel ging laten merken dat het jouw schuld was dat hij zijn "droom" niet heeft kunnen volgen en dat is ook niet bevorderlijk voor een relatie...

Ik heb hem nooit gevraagd het niet te doen, maar dan kan ik er nogwel tegenopzien toch?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:58

@ts: ergens heb ik het idee dat er dan wel genoeg non-verbale communicatie moet geweest zijn. Soms wil men zich gewoon gesteund voelen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:11

maximuss schreef:
@ts: ergens heb ik het idee dat er dan wel genoeg non-verbale communicatie moet geweest zijn. Soms wil men zich gewoon gesteund voelen.

Ik steunde hem ook echt wel! Maar dan kan ik er nog wel moeite mee hebben lijkt mij?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:16

Geeft hem nog niet het recht om dan maar als een botte hark die deur uit te lopen. Heb dan het lef om het gesprek aan te gaan en te vertellen hoe en wat. Sterkte TS!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:23

L*llig voor je dat het zo is gelopen maar je bent 17 ga de wereld verkennen en leg je niet vast zo jong, waarschijnlijk heeft hij dat ook zo gevoeld.
Altijd samen dat zou me enorm benauwen en zodra dat gebeurde was ik ook weg dat kon altijd later nog.

Nu is het niet leuk en heb je verdriet maar blijf er niet in hangen ga leuke dingen doen met je vriendinnen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:24

Jullie zijn als een stel (excuus) kids bij elkaar gekomen. Nu worden jullie ouder, krijgen andere interesses , misschien wel een heel andere kijk op het leven. Er zijn niet zoveel relaties die op jonge leeftijd beginnen en een leven lang stand houden. Daarvoor verander je als mens teveel op weg naar volwassenheid.
Probeer met plezier op jullie relatie terug te kijken en koester die twee fijne jaren. De manier waarop het uit gegaan is kan dan wel niet zo leuk zijn, jij had natuurlijk ook nooit verwacht dat hij daadwerkelijk op zou stappen. Ook al had je het niet gezegd, het was dan wel op een andere manier en tijd gestopt. Soms is het ook heel moeilijk om een einde aan een relatie te maken en dit was zijn kans, ook hij zal het er moeilijk mee hebben maar als het niet gaat dan houd het op en je mag blij zijn dat hij zo eerlijk is geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:29

Selina schreef:
Geeft hem nog niet het recht om dan maar als een botte hark die deur uit te lopen. Heb dan het lef om het gesprek aan te gaan en te vertellen hoe en wat. Sterkte TS!

Het recht om de deur uit te lopen heb je altijd wanneer iemand je zegt dat daar het gat van de deur is... :)
Zelfs wanneer ie dat niet zegt, tenzij je hommeles hebt met de staat.. :)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:34

Waarom zou iemand het recht niet hebben om de deur uit te lopen??? Als het op is, is het op en het stadium van praten was blijkbaar voorbij.