Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sheran schreef:Nee, maar ik kom dan ook niet van het MBO. Wat mij vooral opvalt is dat ik dat soort verhalen alleen maar van bijvoorbeeld VMBO-ers hoor, terwijl ik in mijn omgeving totaal niks merk van neerbuigendheid. Is het niet een andere manier van omgaan met elkaar waar je op het MBO niet aan bent gewend, en wat dus overkomt als neerbuigendheid?
). Wist niet hoe snel ik weer terug moest gaan naar biologie
Sheran schreef:Nee, maar ik kom dan ook niet van het MBO. Wat mij vooral opvalt is dat ik dat soort verhalen alleen maar van bijvoorbeeld VMBO-ers hoor, terwijl ik in mijn omgeving totaal niks merk van neerbuigendheid. Is het niet een andere manier van omgaan met elkaar waar je op het MBO niet aan bent gewend, en wat dus overkomt als neerbuigendheid?
Niezzz schreef:Zo deden sommige studenten uit mijn 1e jaar destijds ook. Dat is inmiddels 4 jaar geleden. Inmiddels heb ik, en een aantal collega MBO'ers netjes binnen 4 jaar ons diploma gehaald. Degene met de grootste bek over hoe slecht het MBO wel niet is hebben ongeveer een jaar studievertraging. Trek je er dus niks van aan.
Dus, lach om hun opmerkingen. Over 4 jaar lach jij het hardst. Emmaa_ schreef:Ik merk het wel vanaf de uni naar het HBO. Ik heb wat vrienden die rechten etc studeren en die kunnen nog wel eens lachen over hoe waardeloos het HBO eigenlijk is.
Is technisch gezien niet eens waar voor veel beroepen. Op het MBO/HBO krijg je een heel stuk praktijk mee dmv stages en veel meer hands-on studeren (minder boeken lezen en meer opdrachten maken) waardoor je veel gewilder bent op de arbeidsmarkt.
. HBO rechten en WO rechten zijn twee hele andere studies, en soms kreeg ik er wel kriebels van dat ze op het HBO weer dachten dat ze eigenlijk een universitaire studie aan het doen waren. Niet dat het een of het ander minder is, maar het is gewoon niet hetzelfde. En als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' dat ze er dan maar meteen vanuit gaan dat het HBO was, omdat veel HBO-ers zich ook 'studenten' noemen terwijl het (dacht ik?) scholieren zijn en geen studenten... Ik zit er verder niet mee, ik werd er alleen kriegel van als de HBO-ers conclusies over hun eigen studie doortrokken naar de WO-studie.
Sheran schreef:Emmaa_ schreef:Ik merk het wel vanaf de uni naar het HBO. Ik heb wat vrienden die rechten etc studeren en die kunnen nog wel eens lachen over hoe waardeloos het HBO eigenlijk is.
Is technisch gezien niet eens waar voor veel beroepen. Op het MBO/HBO krijg je een heel stuk praktijk mee dmv stages en veel meer hands-on studeren (minder boeken lezen en meer opdrachten maken) waardoor je veel gewilder bent op de arbeidsmarkt.
Dat bovenste herken ik dan wel weer een beetje. HBO rechten en WO rechten zijn twee hele andere studies, en soms kreeg ik er wel kriebels van dat ze op het HBO weer dachten dat ze eigenlijk een universitaire studie aan het doen waren. Niet dat het een of het ander minder is, maar het is gewoon niet hetzelfde. En als je zegt 'ik heb rechten gestudeerd' dat ze er dan maar meteen vanuit gaan dat het HBO was, omdat veel HBO-ers zich ook 'studenten' noemen terwijl het (dacht ik?) scholieren zijn en geen studenten... Ik zit er verder niet mee, ik werd er alleen kriegel van als de HBO-ers conclusies over hun eigen studie doortrokken naar de WO-studie.
. Wij noemen ze scholieren of cursisten.