Hobby zonder gebruik van handen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Hobby zonder gebruik van handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:51

Sinds drie maanden heb ik last van meerdere peesontstekingen in allebei mijn handen/polsen.
Werken kan ik met mate en helaas loopt mijn contract deze week af.
Mijn studie is net begonnen, maar ik weet nog niet hoeveel tijd ik daaraan moet besteden.
En eerlijk gezegd wil ik ook wel meer doen dan alleen huiswerk maken.
Dus ik ben op zoek naar iets wat ik kan doen waarbij ik niet/nauwelijks mijn handen hoef te gebruiken.
Het liefst binnenshuis (ik wil/kan mijn hond niet veel alleen laten) en wat weinig tot geen geld kost. .

Netflix is nu my new best friend, maar dat wordt ook saai.
Boeken lezen doe ik veel en internetten kan met mate.
En ik probeer een webshop te beginnen, maar dat gaat niet zo snel.
Heb natuurlijk iets ingewikkelds bedacht, waardoor ik nu op zoek ben naar een producent in Nederland.

Maarja, wie heeft er ideeën voor mij? :)

Hhilde

Re: Hobby zonder gebruik van handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:54

Netflix wat saai wordt :oo :oo :oo

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:02

Lange wandelingen met je hond. ja voldoet niet aan je binnenhuis eis maar je hoeft hem ook niet alleen te laten en je handen hebben rust en je bloedsomloop wordt gestimuleerd wat weer goed is om de ontsteking te verhelpen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 00:23

Hhilde schreef:
Netflix wat saai wordt :oo :oo :oo

Ja ik weet het, bijna niet te geloven :o
Maar je wilt niet weten hoeveel series en films ik nu al gekeken heb.
Wil graag weer eens wat anders doen :P

Evelijn, bedankt voor de tip, ik maak inderdaad elke dag een lange wandeling met mijn hond.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:30

nu zal ik niet beginnen over
schilderen of pianospelen met je voeten :')
dat zou wel heel flauw zijn.
och heb ik het nu toch gezegd?

fietsen (beugel voor je armen gebruiken, zodat je handen rustig kunnen liggen/hangen).
wandelen
beiden zijn vele tochten voor te vinden, wellicht met als doel om volgend jaar een keer een prestatietocht te doen ergens.. dat geeft je ruim driekwart jaar voorbereidingstijd en daarmee ook minimaal tot die tijd een hobby (als je het maar eenmalig wilt doen). beiden kan de hond mooi mee.

binnenshuis verval je toch snel naar lezen/tv kijken en pc hangen.. poetsen en handwerken etc vergt toch vrij veel van je handen/polsen.

en anders wordt het toch.

of

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 00:48

Haha elenaMM77, ik moest wel lachen om je post :P
Hoewel het wel indrukwekkend en inspirerend is, de filmpjes.
De fiets beugels ken ik niet, ga ik naar kijken. Ik kan zonder iig niet goed fietsen, want dat doet pijn.

En ik heb een mooie lege muur waar ik graag een muurschildering op wil maken, maar dat moet nu al drie maanden wachten.. Maar zelfs al kan ik met mijn voeten schilderen, dan gaat een muur mij niet lukken denk ik, zo hoog kom ik niet XD

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:10

Bij een koor? Al zing je zo vals als een kraai, mooie tijdsbesteding om dat te verbeteren. Of bij toneel?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:15

Je hond allerhande kunstjes leren, op you tube en Facebook zijn veel filmpjes en voorbeelden te vinden.

Ik zit zelf met mijn voet omhoog en ben bezig mijn hond te leren de deur dicht te doen door er een target op te plakken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:12

Thuiscursus Ierse dans?

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:32

Evelijn schreef:
Lange wandelingen met je hond. ja voldoet niet aan je binnenhuis eis maar je hoeft hem ook niet alleen te laten en je handen hebben rust en je bloedsomloop wordt gestimuleerd wat weer goed is om de ontsteking te verhelpen.

Je hebt tegenwoordig een soort band die je om je middel doet en waar je de hond aan vast kan klikken. Zo heb je je handen vrij en wordt de boel ontlast, terwijl je toch lekker kan bewegen :) Voor mijn handen en pols problemen is het ideaal :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:43

Eilish schreef:
Haha elenaMM77, ik moest wel lachen om je post :P
Hoewel het wel indrukwekkend en inspirerend is, de filmpjes.
De fiets beugels ken ik niet, ga ik naar kijken. Ik kan zonder iig niet goed fietsen, want dat doet pijn.

En ik heb een mooie lege muur waar ik graag een muurschildering op wil maken, maar dat moet nu al drie maanden wachten.. Maar zelfs al kan ik met mijn voeten schilderen, dan gaat een muur mij niet lukken denk ik, zo hoog kom ik niet XD

Of je gaat ook mondschilderen :) http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -feet.html
Bekijk het filmpje, het is erg indrukwekkend.

Wat je misschien kunt proberen is spraakgestuurde software, zoals Dragon NaturallySpeaking. Je zou dan blogs of verhalen kunnen schrijven, maar ook je computer instructies kunnen geven. Cortana (Windows 10) dient daarvoor ook, maar is geloof ik nog in de testfase en ik geloof niet dat dat geschikt is voor verhalen, maar wie weet.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:45

Leen mij je hond maar hoor, heerlijk wandelen. Beter tijdverdrijf kan je toch niet vinden denk ik zo. Goed voor het koppie en je lijf.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:46

Een taal leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:17

Storm schreef:
Thuiscursus Ierse dans?

:') :') Zou dan eerder een taalcursus voorstellen ofzo _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:35

Gewoon_Sam schreef:
Evelijn schreef:

Je hebt tegenwoordig een soort band die je om je middel doet en waar je de hond aan vast kan klikken. Zo heb je je handen vrij en wordt de boel ontlast, terwijl je toch lekker kan bewegen :) Voor mijn handen en pols problemen is het ideaal :)

Klopt, heb een heupgordel inderdaad :D

Een koor is wel een leuk idee, heb ook zangles, maar het is wel buitenshuis.

Hond trucjes leren is ook handig inderdaad!

Ierse dans weet ik niet, ben ook niet zo goed in dansen :P Maar taalcursus is wel een goed idee!

Filmpje van mondschilderen ga ik bekijken, klinkt interessant!

Bedankt voor de ideeën tot nu toe :D Fijn dat jullir meedenken!