Maar mijn topic is anders! Geen liefdesverdriet, geen bijna-dagboek-van-hoe-verliefd-ik-ben. Nee, iets wat ik hier nog niet eerder ben tegengekomen.
Ik heb een relatie met een latino uit Peru. Ik ben zelf Nederlands en hij woont hier ook nog maar een aantal jaar. Je raad het al, dit geeft wel eens wat cultuurverschillen en ook de nodige ruzies.
Zo komen ze altijd te laat, zijn het macho's en is de moeder op een andere manier belangrijk voor ze als dat wij hier gewend zijn in Nederland. Gevoel voor ritme, passie en ook attenter dan Nederlandse mannen. Directe taal komt niet veel bij ze voor. Wat ik zelf heel gek vond, is dat ze rijst samen met bijv. aardappels eten. Hier in Nederland is het of rijst, of pasta, of aardappels etc. en daar doen ze lekker alles bij elkaar.
Zo kan ik nog wel heel wat dingen opnoemen, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen in de omgang met en relaties met latino's/latina's.
Als laatste wil ik nog aangeven dat ik geen cultuur over één kam wil scheren. Niks ten nadele van latino's en ook niks ten nadele van Nederlandse mannen of de Hollandse cultuur.
Brand maar los!
Colombia, Venezuela, en Puerto Rico. Ik vind het echt geweldige kerels. Mijn vrienden zijn niet enorm macho (die uit Colombia is echt een dotje, de anderen zijn meer macho
), enorm galant en zorgzaam en staan altijd voor me klaar. Maar te laat komen, ja echt
). Helaas zijn we, ondanks zijn achtergrond, beide geen goede dansers. Maar daar willen we binnenkort verandering in brengen (cursus salsadansen nemen, haha).