Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Kan ook gewoon grootspraak zijn natuurlijk om heeeeel stoer over te komen, want de overgang van de oudste van school naar de jongste is voor een aantal best wel heftig en dan willen ze ook wel eens stoerder overkomen dan ze zijn om indruk te maken op een ander.
Magrathea schreef:En toch moet je de volgende keer misschien overwegen er wat van te zeggen. En als zo'n klein etterbakje dan tegen jou tekeer meent te kunnen gaan (ik neem aan dat je ouder dan hen was), gewoon zeggen dat je daar niet van gediend bent. Wedden dat er iemand is die je mening deelt, die misschien ook wel niets durfde te zeggen, maar als jij het initiatief neemt wel?

Musiess schreef:Helaas heb je van die ÷%×+ koters. Die naar mijn mening zelf eens te grazen genomen moeten worden. Maar het vreemde ervan is dat ze soma zelf gepest zijn. En peste nu andere om stoerder te lijken.

Loes1996 schreef:Ik hoop dat het 'enkel' een uitspraak is... En ook dat vind ik erg:(
nu kan ik al sowieso slecht over weg met kinderen/pubers (ookal ben ik pas 22
) maar daar was ik echt op afgestapt. Wat willen die jongens doen dan? Je zit in een bus, zitten meerdere mensen bij en een buschauffeur. Plus ze zijn 12/13? Celiien schreef:Ik had toch echt achterin die bus gestaan en gevraagd wat die jochies hun probleem wasnu kan ik al sowieso slecht over weg met kinderen/pubers (ookal ben ik pas 22
) maar daar was ik echt op afgestapt. Wat willen die jongens doen dan? Je zit in een bus, zitten meerdere mensen bij en een buschauffeur. Plus ze zijn 12/13?
Musiess schreef:Celiien schreef:Ik had toch echt achterin die bus gestaan en gevraagd wat die jochies hun probleem wasnu kan ik al sowieso slecht over weg met kinderen/pubers (ookal ben ik pas 22
) maar daar was ik echt op afgestapt. Wat willen die jongens doen dan? Je zit in een bus, zitten meerdere mensen bij en een buschauffeur. Plus ze zijn 12/13?
Daar kan je je flink in vergissen. Tegenwoordig maakt hun leeftijd niet meer uit.
ik ben daar nooit zo bang voor. Van de week ook uitgescholden toen ik in de auto zat door 2 16-jarige meisjes(met van die wenkbrauwen in stukjes geschoren
) op de fiets omdat zij de rotonde rechtsom namen en ik daar reed. Kreeg ik een 'kom hier dan'. Tjah dan draaien we toch echt een half rondje meer op de rotonde en gaan we er even naast rijden
vaak is het grote mond en dan niks meer, die meiden schoten ook gelijk snel een poortje in en zeiden niks meer. Tjongejonge wat ben je dan stoer zeg
Musiess schreef:Celiien schreef:Ik had toch echt achterin die bus gestaan en gevraagd wat die jochies hun probleem wasnu kan ik al sowieso slecht over weg met kinderen/pubers (ookal ben ik pas 22
Daar kan je je flink in vergissen. Tegenwoordig maakt hun leeftijd niet meer uit.
Free2 schreef:De brugklassers van tegenwoordig worden steeds maar brutaler. Ik kijk er altijd met verbazing naar. Toen ik 6 jaar geleden in de brugklas zat durfde ik dus écht niet zo'n grote mond open te trekken naar mensen die ouder waren dan ik. TS: mocht je ze nog eens tegenkomen en ze praten weer zo, zou ik ze zeker eens streng toespreken
jorika1986 schreef:volgende keer filmen en openbaar op facebook zetten, moet je eens kijken hoe snel ze indimmen.

vuurneon schreef:Je moet die kinderen er ook zelf eerst op aanspreken. Zou het heel suf vinden om de kinderen te stalken op weg naar hun huis om het dan wel tegen de ouders te durven zeggen![]()
Moet zeggen dat ik daar ook niet zoveel moeite mee heb als het echt om kinderen gaat om er dan wat van te zeggen.
Wyb_ster schreef:Ik zit zelf in de vierde en weet er ondertussen bijna alles van. In de tweede klas moesten wij voor nederlands een enquête maken, wij deden het over pesten. Allerlei vragen of dat leuk was, wie je verantwoordelijk vind etc. en dan was de laatste vraag: word jij NU gepest? Onze lerares is heel erg tegen pesten dus wilde deze enquête doen over de hele onderbouw, en helaas bleek dat er toch heel wat leerlingen gepest worden![]()
Natuurlijk weet je het! Maar het is voor iedereen anders en dat maakt het zo moeilijk. Die lerares is samen met andere brugklasmentoren een project aan het opzetten zodat je vanaf de eerste klas begeleid word in het respecteren van elkaar!
Jouw verhaal is echt te bizar voor woorden! Heb jij enig idee van welke school ze zouden kunnen komen? Misschien kan je eens een belletje doen daar naar toe? De kans dat ze er niks meedoen is aanwezig, anderzijds... je kan er ook iemand mee helpen. Want meestal durven gepeste leerlingen er echt niks aan te doen
jorika1986 schreef:volgende keer filmen en openbaar op facebook zetten, moet je eens kijken hoe snel ze indimmen.