Problemen met PayPal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Problemen met PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 17:51

Vandaag had ik een bestelling gedaan bij ebay, via mijn PayPal account heb ik de bestelling betaald.

Ik had niet het complete bedrag op mijn PayPal account, maar ik kreeg toch een email bevestiging ''BETAALD''.
Er stond een klein bedrag op, nu ben ik bang dat Paypal mij een boete gaat geven.

Ik keek net op mijn Paypal afschriften en die zei:

Betaald met:
*bedrag* EUR EUR PayPal-saldo
*bedrag* EUR EUR ING Bank *rekening nummer*

Dus als ik het goed begrijp heb ik met 2 rekeningen betaald ?
En wordt binnenkort het grote bedrag van mijn eigen ING rekening afgeschreven ?

Zo ja, wanneer wordt het bedrag afgeschreven ?
Zo niet, hoe werkt Paypal met ''rood'' staan ?

Bedankt alvast !

Jilletje

Re: Problemen met PayPal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:54

dan heeft paypal het te kort bedrag direct van je rekening geschreven, net zoiets als een deel pinnen en een deel contant betalen.
Ik heb dit ook wel eens en heeft nooit problemen gegeven.
Als ik helemaal geen geld op mn paypal heb staan word het ook meteen van mn rekening afgeschreven

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:56

Je krijgt geen boete.
Het bedrag wat je te weinig op je PayPal saldo had wordt gewoon van je rekening afgeschreven.
Kan tot een week duren voor het afgeschreven wordt.
Ik heb dat ook wel eens dan heb ik iets verkocht en krijg dan geld op de PayPal rekening gestort en dan koop ik iets en dan kom ik een X bedrag tekort en dat word dan van mijn bankrekening afgeschreven.
Rood staan bij PayPal bestaat niet.
En soms staat er niks op PayPal en dan wordt alles van je rekening afgeschreven.
Werkt net als een creditcard en je hoeft geen bankgegevens uit te wisselen daarom is PayPal wel zo veilig.
Wat je gekocht hebt is betaald PayPal schiet het voor zeg maar en verrekend het later met jou daarom is met PayPal betalen ook erg snel en zekerheid voor de verkopende partij dat die zijn geld krijgt en die betaald daar een klein bedrag voor.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:00

Ik heb zelf nooit geld op mijn PayPal staan, alles word dus van mijn rekening afgeschreven. Dit duurt bij mij over het algemeen 5 werkdagen. Een boete krijg je niet. Mocht je niet genoeg geld op je gewone rekening hebben, zal PayPal je PayPalrekening automatisch bevriezen. Dan kun je er dus even niets mee tot je er weer genoeg geld op hebt gezet. Maar ik ga er van uit dat dat niet aan de hand is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:03

Paypal schrijft bij mij altijd gewoon van mijn rekening af. Duurt meestal een dag of 3 voor het afgeschreven wordt. :)

Ik heb nooit iets op mijn Paypal rekening staan. Gewoon mijn eigen bank gekoppeld en dat gaat altijd goed. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:03

De Paypalpolitie komt je halen!!!!!!

(nee, er is niks aan de hand joh, ik heb ook nooit geld op mijn paypal staan)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 23:21

barrymuis schreef:
Je krijgt geen boete.
Het bedrag wat je te weinig op je PayPal saldo had wordt gewoon van je rekening afgeschreven.
Kan tot een week duren voor het afgeschreven wordt.
Ik heb dat ook wel eens dan heb ik iets verkocht en krijg dan geld op de PayPal rekening gestort en dan koop ik iets en dan kom ik een X bedrag tekort en dat word dan van mijn bankrekening afgeschreven.
Rood staan bij PayPal bestaat niet.
En soms staat er niks op PayPal en dan wordt alles van je rekening afgeschreven.
Werkt net als een creditcard en je hoeft geen bankgegevens uit te wisselen daarom is PayPal wel zo veilig.
Wat je gekocht hebt is betaald PayPal schiet het voor zeg maar en verrekend het later met jou daarom is met PayPal betalen ook erg snel en zekerheid voor de verkopende partij dat die zijn geld krijgt en die betaald daar een klein bedrag voor.

Heel erg bedankt voor de uitleg, ik schoot echt even in de stress.
Ik hou graag al mijn financiële zaken netjes en ik wil geen misverstanden.
Ondanks dat het over een paar tientjes gaat, is het toch vervelend als het net mis gaat voor beide kanten.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 23:22

lieveli schreef:

Hahaha :P

Dus als ik het goed begrijp kan ik ook met het gedrag van 0,00 euro betalen met Paypal en dan wordt het gewoon van mijn eigen bankrekening afgeschreven (ongeveer een week).

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 23:23

sannxxelmo schreef:
Ik heb zelf nooit geld op mijn PayPal staan, alles word dus van mijn rekening afgeschreven. Dit duurt bij mij over het algemeen 5 werkdagen. Een boete krijg je niet. Mocht je niet genoeg geld op je gewone rekening hebben, zal PayPal je PayPalrekening automatisch bevriezen. Dan kun je er dus even niets mee tot je er weer genoeg geld op hebt gezet. Maar ik ga er van uit dat dat niet aan de hand is.

Tijdelijke blokkade ?
Gelukkig heb ik het bedrag op mijn eigen rekening staan, nu een weekje niet te veel uitgeven :P

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:25

Weet niet waar je besteld hebt? Vanuit welk land moet het komen? Houdt even rekening met eventuele invoerkosten!

Weet niet precies hoe dat zit, maar dat is meestal boven een bepaald bedrag geloof ik.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:05

loez schreef:
Weet niet waar je besteld hebt? Vanuit welk land moet het komen? Houdt even rekening met eventuele invoerkosten!

Weet niet precies hoe dat zit, maar dat is meestal boven een bepaald bedrag geloof ik.

Extra invoerkosten betaal je direct staat er meestal bij of reken je af aan de persoon/firma die het pakketje komt brengen.
En dan moet het boven de € 150,- maar dat ligt ook vaak aan het product of het elektronica is of b.v. speelgoed.
Maar nooit nog eens met PayPal als je al afgerekend hebt.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:09

Fu_Qi schreef:
lieveli schreef:

Hahaha :P

Dus als ik het goed begrijp kan ik ook met het gedrag van 0,00 euro betalen met Paypal en dan wordt het gewoon van mijn eigen bankrekening afgeschreven (ongeveer een week).

:D
Ja klopt helemaal.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 14:36

barrymuis schreef:
loez schreef:

Extra invoerkosten betaal je direct staat er meestal bij of reken je af aan de persoon/firma die het pakketje komt brengen.
En dan moet het boven de € 150,- maar dat ligt ook vaak aan het product of het elektronica is of b.v. speelgoed.
Maar nooit nog eens met PayPal als je al afgerekend hebt.

Het artikel komt uit Duitsland en wordt verzonden met DHL (12,00 euro verzendkosten).

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:18

Dit is binnen Europa en hier zitten geen invoer rechten op.
Alleen buiten Europa is dit van toepassing.
Tussen de € 12,- en € 17,- is normaal voor dhl duitsland en is meestal ook verzekerd.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 11:15

barrymuis schreef:
Tussen de € 12,- en € 17,- is normaal voor dhl duitsland en is meestal ook verzekerd.

Okay fijn !

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:22

dan heb je je bankrekening aan je paypal gekoppeld, als je dat uit elkaar haalt kan dit niet gebeuren, staat er dan niet genoeg op je paypal kan je het niet betalen en moet je je paypal saldo eerst aanvullen, dat kan bijna tegelijkertijd als je ander schermpje opent en je saldo aan vult.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:53

barrymuis schreef:

Ok! Vandaar ook mijn vraag waar ze besteld had. Uit welk land.

Mijn vader heeft een tijd terug spul uit China besteld en zat een extra factuur in de doos, voor de invoerkosten.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:30

loez schreef:
barrymuis schreef:

Ok! Vandaar ook mijn vraag waar ze besteld had. Uit welk land.

Mijn vader heeft een tijd terug spul uit China besteld en zat een extra factuur in de doos, voor de invoerkosten.

Ja dat kan zijn ligt er ook aan welk spul het is en hoeveel waarde.
En altijd even op de bestel site kijken of de invoer kosten geregeld worden door de verkoper of dat je achteraf een rekening krijgt.
Op deze site kun je het bereken en staan wat dingen uitgelegd.

http://invoerkosten.nl/

En hier staat het wat uitgebreider en ingewikkelder.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... uitenland/

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:48

Ik heb net netjes van mijn bank een berichtje gekregen dat op 18 september het bedrag wordt afgeschreven van mijn rekening, het product heb ik nu al thuis ! Wat een heerlijke snelle service :)