Een eigen huis, een plek onder de zon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Een eigen huis, een plek onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:01

Over 5 dagen is het eindelijk zover!!!
Krijg ik eindelijk de sleutel van me eigen appartement *D
Ben op van de zenuwen!
Vandaag om 11 uur het contract tekenen, en dinsdag de sleutel!
Poehey :):)

Ik ga proberen iedere keer wat foto's te plaatsen.
Het is namelijk een nieuwbouw dus misschien wel leuk om before and after pictures te hebben :j

Dit is mijn reusachtige balkon van 23m2. before
Afbeelding

De woonkamer met open keuken. Foto is gemaakt vanaf het balkon.before
Afbeelding

De keuken.before
Afbeelding

Mijn slaapkamer.before
Afbeelding

Logeerkamer.before
Afbeelding

Ik heb niet van alle ruimtes een foto, maar dat komt nog wel.

Spannend spannend
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 11-09-15 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Een eigen huis, een plek onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:04

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:12

Ow leuk! Dank je! Ik ga eens kijken

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:09

LZP >> HTT

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:11

Gefeliciteerd en klus ze en dan veel woonplezier gewenst!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:12

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:42

Murthul schreef:
LZP >> HTT

Ik ben zo slecht in afkortingen heb echt geen idee wat het betekend haha
Ik ga er vanuit dat mijn topic verplaatst is??

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:49

Gefeliciteerd met je eigen huis! En mooi ruim balkon. Veel succes met klussen :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 13:55

Wat een bizar moment, het tekenen van je nieuwe toekomst!
Handtekening hier, krabbel daar, nog even de handen schudden en dan sta ik opeens buiten.
Met het contract :list: in mijn handen staar ik naar de auto, nadenkend wat mij zojuist is overkomen.
Het duurt dan ook niet lang of er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, want ik besef mij maar al te goed dat ik nu dan toch eindelijk aan mijn langverwachte nieuwe toekomst ga beginnen.
En ow, wat heb ik daar zin in zeg!! *\%/*

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 06:39

Van harte gefeliciteerd! Heel veel plezier met er je eigen plekje van maken. Ik zit er zelf nu middenin, hoewel ik langzaam aan het afronden ben na 2 weken klussen en verhuizen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:34

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:43

Gefeliciteerd!
Ik moet nog 2 maanden wachten als alles op schema blijft lopen :):)

Veel plezier met klussen!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 10:14

xJurdyWonanx schreef:
Van harte gefeliciteerd! Heel veel plezier met er je eigen plekje van maken. Ik zit er zelf nu middenin, hoewel ik langzaam aan het afronden ben na 2 weken klussen en verhuizen.

Mijn planning is om het ook in 2 weken gedaan te hebben, maar is voor nu nog makkelijk praten voor mij haha. Alle ideeën zitten al wel in mijn hoofd, en nu nog uitwerken :j

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:55

Super leuk ik volg! Ik heb gister mijn eerste handtekening gezet. al ga ik een periode in van een half jaar minimaal klussen haha

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:00

Ziet er goed uit! Wat een heerlijk gigantisch balkon! :wow:

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 08:20

lrm schreef:
Super leuk ik volg! Ik heb gister mijn eerste handtekening gezet. al ga ik een periode in van een half jaar minimaal klussen haha

Hey, gezellig dat je volgt en wat gaaf dat je nu ook een eigen huis hebt!
Een half jaar klussen? Dat moet dan wek een echt paleisje gaan worden zeker :) veel plezier en succes met het klussen de komende maanden. Misschien wel leuk als je af en toe eens een foto update plaatst? *D

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 08:33

de uitdaging
Zo, vandaag ga ik mijn laminaat, verf en gordijnen uitzoeken.
Wordt een behoorlijke uitdaging want aangezien ik aan een serieus probleem van perfectionisme lijd,
wordt het een hele opgave om dit vandaag dan ook geregeld te krijgen! %)
En, natuurlijk een eigen *\o/* naambordje *\o/*
Klinkt misschien gek maar dat naambordje vind ik tot nu toe wel het leukste om te gaan laten maken haha.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:53

haha een paleisje moet het zeker worden met mijn half jaar zit ik al redelijk krap denk ik in tijd maar we zullen zien! ik ga denk ik wel een leuk volg topic maken! :D

haha met een eigen naam bordje is het huis ook 'echtecht' van jou.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 15:07

even gordijnen uitkiezen??

Oké, laminaat check
verf voor de muren check
Gordijnen cheeeehhmmmm...
Tjah, die gordijnen. Wat een gedoe is dat zeg! Ik heb als vloer Rustic Oak laminaat, de muren worden over het algemeen wit op 2 muren na, 1 in mijn slaapkamer en 1 in mijn woonkamer die ik in de kleur Urban Taupe ga verven. Zijn de 2 buitenste muren. Dan wil ik graag op de korte wand in de woonkamer een mooi paneel maken van hetzelfde laminaat voor mijn tv scherm zoals je hieronder ziet. Het voordeel hiervan is dan ook dat alle kabels daarachter verdwijnen.
Afbeelding
In de slaapkamer wordt tegen de taupe geverfde muur het bed (die ik gister ook gelijk besteld heb) gezet.
Dit is het bed in de juiste kleur, zoals je ziet ook taupe.
Afbeelding

Dus zover zijn dat de kleuren die ik in huis heb. Maar dan nu die gordijnen/vitrages.
Eigenlijk ben ik er al wel uit dat ik met mijn onwijs grote ramen in ieder geval vitrages moet hebben. Vooral met die openslaande balkondeuren, helemaal prachtig <3
Maar met alleen vitrages ga ik het niet redden. Welke kleur, type, uitvoering... Enkele plooi, vlinder plooi,
Oven gordijn, vouw gordijn met of zonder roedes, rolgordijnen, wel of geen verduistering, en zo wel welke kamers doe ik dan verduisteren, shutters... HELP %)
Zoveel opties, zoveel kleur, en ik?? Ik weet het even niet!
1 ding weet ik wel en dat is dat die gordijnen nog wel even een dingetje blijven...

Dinsdagmiddag om half 3 de sleutel...

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:14

Als ik jou was zou ik je slaapkamer wel verduisteren, dat is wel echt lekker slapen in de zomerdag. Ik heb rolluiken, maar dan ook gewoon een rijtjeshuis :) Zo hebben wij aan de achterkant vouwgordijnen in rails en aan de voorkant see-through off white gordijnen, van de rails tot aan de grond. Heel mooi. Voor hebben we dan verder ook nog een rolluik. Verder zou je eens gewoon kunnen googlen. Er staan genoeg interieur ideeën op google :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:38

Wat een leuk topic! Ik volg ook! :)
Leuk huis heb je gekocht TS, gefeliciteerd!

Wij hebben in de slaapkamer nog oude gordijnen uit mijn vorige huis hangen, dus daar moeten eigenlijk nog verduisterende gordijnen met een enkele plooi komen. Ooit. In de logeerkamer hebben we niks hangen. Daar slaapt de poes en staat de wasdroger. De deur en het raam komen uit op ons dakterras zonder inkijk. :) in de woonkamer hebben we niet verduisterende rolgordijnen. Maar eigenlijk wil ik daar nog vitrage hebben.. Vind ik wat aangekleder staan. :D

Ik ben heel benieuwd hoe je huisje wordt. Dat laminaat aan de wand vind ik een heel leuk idee! :j

Ntlie_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:57

Leuk topic, ik volg ook! Huisje ziet er veelbelovend uit, ben heel benieuwd hoe het gaat worden! :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:06

Hier had ik met de raamdecoratie het zelfde probleem, een mega groot raam aan de achterzijde.
350 cm breed en 240 cm hoog.
Heel lastig om een geschikt rolgordijn te vinden. De meeste winkels doen 275 cm breed of een enkele keer 290 breed als max....Dat redt je dus niet.

Na heeeeeeeeeeel veel zoeken eindelijk een bedrijf gevonden die ze op maat maakt zonder ook nog eens mega de pega duur te zijn.
https://www.rolgordijnwinkel.nl/
Niet alle kleuren staan online.
Even e-mailtje met welke kleur je ongeveer zoekt en je krijgt een stapel met stalen in je kleur categorie.
(kreeg 20 van die staaltjes in alle kleuren bruin, taupe en grijzig omdat ik het nog niet zeker wist.)

Echt een super service en echt een mooi en goed rolgordijn!
Bij interesse wil ik best een foto uploaden.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:15

die laminaatwand is gaaf joh! ik heb nog helemaal niet over gordijnen nagedacht haha misschien is dat ook iets te vroeg.

maak je nog foto's :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:16

Ianrowan2009 schreef:
even gordijnen uitkiezen??

Maar dan nu die gordijnen/vitrages.
Eigenlijk ben ik er al wel uit dat ik met mijn onwijs grote ramen in ieder geval vitrages moet hebben. Vooral met die openslaande balkondeuren, helemaal prachtig <3
Maar met alleen vitrages ga ik het niet redden. Welke kleur, type, uitvoering... Enkele plooi, vlinder plooi,
Oven gordijn, vouw gordijn met of zonder roedes, rolgordijnen, wel of geen verduistering, en zo wel welke kamers doe ik dan verduisteren, shutters... HELP %)
Zoveel opties, zoveel kleur, en ik?? Ik weet het even niet!
1 ding weet ik wel en dat is dat die gordijnen nog wel even een dingetje blijven...

Slaapkamer is verduisterend wel heel erg fijn.
In de woonkamer vind ik dat juist weer niet, als de zon dan in je gezicht schijnt terwijl je tv kijkt doe je toch de gordijnen toe, als je dan verduisterend hebt is het gelijk zo donker binnen!
Semi-transparant is erg fijn, wel tegen het zonlicht beschermd (en geen inkijk) maar niet helemaal donker.
Je kunt ook kijken naar zgn duo rolgordijnen, afhankelijk van de stand is het of licht of donker.
Ga je voor Shutters? Trek je bankrekening maar leeg! Super mooi maar ik vond het te duur. Voor in de keuken (waar jij overigens geen raam hebt (toch?)) ideaal ivm. kookgeurtjes.