Veva, defentie, politie help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Veva, defentie, politie help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:06

Momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik wil een ander beroep

Ik heb er vroeger op school altijd met de pet naar gegooid, havo verpest, mavo diploma gehaald, terug naar de havo en van school getrapt

Nu enige tijd werkzaam bij de supermarkt hier om de tijd dat ik 'het niet wist' te overbruggen.
Inmiddels is het 5 jaar terug :+

Ik weet dat ik de richting van politie/defentie op wil maar het is nog niet zo eenvoudig.
Bij defentie is het me totaal niet duidelijk waar ik voor in aanmerking zou komen, welke vooropleiding etc ik nodig zou hebben.
Heb wel iets mail contact gehad maar nogsteeds vind ik het vrij onduidelijk.
Politie is ook een knel punt Ivm de selectie dagen. Op elke van de 4 kan je worden afgewezen.
De eerste keer was ik te jong en weinig ervaren. 2e keer afgewezen om de rotte rekentest waarop ik dicht sloeg. Deels omdat ik wist dat ik boven mijn niveau solliciteerde maar helaas was dit de enige open vacature.

Kan iemand mij toevallig zijn ervaring delen? Heeft iemand ervaring met de veva opleiding? Of een andere richting van defentie?

Anoniem

Re: Veva, defentie, politie help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:13

Begin vast met defensie schrijven ipv defentie, dat scheelt alvast een slechte eerste indruk bij een contactmoment of sollicitatie.

Wat zou je willen? Als burger, of als militair? En welke richting dan? Techniek, administratie, iets anders?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:18

Stom Ja nu je het zegt :')

Het liefst zou ik bij de politie zitten maar laatst een beetje rond zitten neuzen op de site en de technische kant trekt me toch ook wel erg aan
Vroeger op school vond ik dat ook altijd erg leuk.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:23

Mijn broertje heeft de VeVa gedaan.
Het is opzich een fijne opleiding, ook omdat je naast je 'defensie papiertje' ook een gewoon diploma krijgt.

Wat wel erg lastig is, is dat de medische keuring pas aan het eind van je opleiding komt; mijn broertje was al helemaal geslaagd en kreeg toen te horen dat hij afgekeurd werd, voor alle takken van het leger, omdat hij met 1 oor één bepaalde frequentie nauwelijks hoorde.

Dit is wel iets om rekening mee te houden.

Mijn oom heeft jarenlang als gevangenis bewaker gewerkt en heeft daarnaast zijn papieren voor de politie behaald (tijdens het werk dus) en is nu voltijd politie man.

*edit broertje doet nu Vavo (soort versnelde havo) om volgend jaar een verzorgingsopleiding te gaan doen met als doel ambulance bestuurder/broeder te worden.
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 09-09-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:24

Waarom ga je niet maar de open dagen? Weet zo niet of er nog komen of dat ze allemaal al geweest zijn. Is vast te vinden op Google!

Misschien kan je bij iemand er voor zorgen dat je een dagje mee mag lopen? Ik noem maar iets haha.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:25

http://www.werkenbijdefensie.nl
Dan kijken bij vacatures, je vooropleiding en leeftijd invullen en je krijgt zo alle functies naar voren waar jij eventueel voor in aanmerking zou komen :) Voor verdere vragen kan je me wel een privéberichtje sturen als 't gaat om werken bij Defensie, wellicht kan ik wat dingen voor je beantwoorden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:27

jwl schreef:
Stom Ja nu je het zegt :')

Het liefst zou ik bij de politie zitten maar laatst een beetje rond zitten neuzen op de site en de technische kant trekt me toch ook wel erg aan
Vroeger op school vond ik dat ook altijd erg leuk.

23 september is er een infodag op technisch gebied van Defensie in Rotterdam. Ga je daar toch kijken en informeren?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:48

Dit gaat over de opleiding veva .
Misschien dat je hier nog iets uit kan halen:
[STW] VEVA