Tekentablet werkt niet meer zoals het hoort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

Tekentablet werkt niet meer zoals het hoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:21

Hoihoi,

Ik hoop dat er wat technische bokkers zijn die mij met dit probleem kunnen helpen, want ik kom er niet uit...

Ik heb nu een aantal jaar een tekentablet van Bamboo. In het begin veel mee getekend en toen heeft hij een tijdje in de kast liggen verstoffen. Een paar maandjes geleden ben ik weer begonnen met digitaal tekenen, nu echt actief. Ik heb tussendoor wel soms getekend maar niet veel. De tablet werkte prima en er was niks op aan te merken.

Een aantal dagen geleden begonnen met een nieuwe tekening en die wilde ik graag afmaken. Ik heb de tablet een aantal dagen achter elkaar gebruikt, toen een dag niet en gisteren wilde ik hem weer aansluiten. Maar hij doet het niet..... :\

De tablet reageert heel sloom tot niet op de pen, de knoppen lang de zijkant doen het niet, en zodra ik naar de bamboo voorkeuren ga geeft hij aan dat de driver niet goed werkt. Ik zou de computer opnieuw moeten opstarten -gedaan, werkt niet- , de tablet opnieuw moeten installeren -nu twee keer geprobeerd, werkt niet, hij doet het alleen maar slechter- of dat je de driver moet updaten. En tja, ik ben geen techniekwonder dus dat zegt me helemaal niks :')

Is er iemand die weet hoe ik dit moet oplossen? Of moet ik toch maar eens aan een nieuwe gaan denken? :(

Even extra info: mijn tablet is een wacom bamboo special edition

Groetjes Linde

Django_Mette

Re: Tekentablet werkt niet meer zoals het hoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:24

Ik herken het probleem. Ik heb zelf een Wacom Bamboo Fun M Pen & Touch. Als hij zo begint te doen dan heeft de tekentablet opnieuw installeren of aansluiten bij mij geen zin. Als ik echter de laptop uit en opnieuw aanzet, dan werkt hij wel weer. Misschien dat dat ook bij jou werkt.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:30

Nop, werkt helaas niet... ;(

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:31

Wat gebeurt er als je naar de website van bamboo gaat en daar de software voor je tekentablet opnieuw installeert?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:54

Heb je windows of mac? Bij mijn mac heeft hij wel eens kuren, maar dan trek ik hem even uit de computer, steek hem weer erin en dan werkt het weer :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:21

komt vaker voor soms moet je de driver even activeren, dit kun je doen door bij start services in te typen en het dialoog te openen. dan de wacom opzoeken en even afsluiten en activeren.

wat ook nog zou kunnen is dat je een nieuwe driver update moet installeren. daar kun je via de website wel aankomen

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:14

Ik ga even op alle vragen antwoorden

PC opnieuw opstarten werkt niet, meerdere keren geprobeerd (met tablet aangesloten en niet aangesloten)

Het ligt niet aan de software van de tekentablet, ook als ik gewoon op bokt zit werkt het niet

Ik heb windows, opnieuw erin doen werkt niet

Ik ben bij de lokale services geweest, maar afsluiten en activeren staat er niet bij, ik kan hem alleen vernieuwen en dat helpt niet. En ik zal eens op de website gaan kijken!

in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 16:56

Ondertussen hebben mijn vader en ik de driver opnieuw geïnstalleerd en de tekentablet werkt weer perfect! Nogmaals bedankt voor de tips iedereen!