Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 19:48

Tendance schreef:
Ik ben er absoluut helemaal klaar voor. Hahahahh. Wil nu wel eens weten hoe het eruit gaat zien.


Oeeh ja dat snap ik! Je hebt 'het' (je weet nog niet wat het is?) toch 9 maanden lang bij je gedragen, dan mag het er wel een keer uitkomen ook en mag het nieuwe leven wel gaan beginnen :P

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:10

Het wordt een jongetje. Haha
Had die vraag wel verwacht.

En je bent die buik op den duur wel zoooooooo zat. Ook al heb ik er geen seconde echt last van. Ik wil mijn eigen lijf wel weer terug.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 21:21

Tendance schreef:
Het wordt een jongetje. Haha
Had die vraag wel verwacht.

En je bent die buik op den duur wel zoooooooo zat. Ook al heb ik er geen seconde echt last van. Ik wil mijn eigen lijf wel weer terug.

Haha ik ben zo voorspelbaar :P Super leuk joh!!

fleurtjeuh
Berichten: 10332
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:25


_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 21:52

fleurtjeuh schreef:
Hihi kan het niet laten om deze te delen :p
Zeker na de discussie over buikaanraken en baby babbels

http://youtu.be/LbTB3ASkdOo

Hahaha die is leuk!

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:21

_Linn_ schreef:
gett schreef:
Vervelend is het als het om je heen wel allemaal gebeurd..

En liefdesleven is bij mijn geen pech, maar gewoon eigen stommiteit :7

Gelukkig heb ik er niet echt last van, maar het is meer de momenten wanneer je even om je heen kijkt, bedenkt hoe oud je bent (ben 22 :+) en hoe je leven op dit moment is. Dan mis ik het..

Gelukkig heb ik niets te klagen over m'n leven!


Oud met je 22e haha, ik ben 25 :P

Nou ik ben 31, heb ook geen partner...

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:34

ik ben 34 en ook partnerloos ;)
dus ik span de kroon!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:41

fleurtjeuh schreef:
Zijn jullie ook zo bang dat je om een of andere reden onvruchtbaar bent of wordt?

Ja, daar denk ik wel eens over na. Zeker omdat ik misschien wel kinderen wil, maar ik heb niet zo last van roze wolken en rammelende eierstokken zoals sommige anderen. Ik heb vriendinnen die zowat tilt slaan bij het zien van een baby "oooooooh aaaaah oooooh hoe lieeeeeVVV" en gewoon weten dat ze dat zelf ook willen. Ik heb dat gevoel niet bij het zien van babies. Ben net op bezoek geweest bij een pasgeborene. Ik vind dat heel leuk voor de ouders, maar ik krijg om eerlijk te zijn misschien nog een groter aaah wat lieVV gevoel bij het zien van een nest kittens dan van iemand anders zijn baby :+ .

Maar ik voel wel dat mijn negativiteit tegenover kinderen al drastisch is afgenomen tov vroeger. Vijf jaar geleden moest ik er niet aan denken, nu zit ik in een fase 'als hij van mij is en ik heb een vriend die daar zelf ook volledig achterstaat zonder dat IK hem moet gaan liggen overtuigen of erover zagen, dan ja, dan zal ik hem wel geweldig vinden tov andermans kinderen". Maar ik voel er steeds meer voor en ben bang dat ik over een paar jaar ook in een eierstokrammelfase zou komen.

Mijn gezond verstand zegt nu, begin er aan als je tegen de 30 aan gaat, of errond als de situatie het niet eerder toelaat. En als het niet lukt, ja dan is het jammer maar je hebt zoveel andere dingen waarvoor je kan leven (dan haal ik wel een nest kittens, grapje :+ ) .
Maar dan denk ik ook, stel dat ik na mijn 30ste plots dus die opstoot van een kinderwens krijg, en het lukt niet zo snel, misschien juist omdat ik al ouder ben. Dan ga ik misschien vreselijk teleurgesteld zijn dat ik niet eerder was begonnen. Het is ook stom dat je dat maar weinig kan plannen, sommige koppels doen meer dan een jaar, terwijl het bij andere de eerste keer raak is.

Ik denk soms veel te ingewikkeld na over het leven :+ .

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 21:33

Oh een vriendin van mij uit mijn vriendinnengroepje vertelt ons net dat ze zwanger is. Super leuk natuurlijk maar merk meteen dat ik jaloers ben! Ze is de eerste uit onze groep die zwanger is en voorlopig volgt er nog geen andere als het goed is.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:47

Hier 30 en vriendlief 35. Beiden een vaste baan, wonen in een koophuis. Studies afgerond etc.... en toch is er altijd wel weer een reden om te zeggen: eerst dit klaar, eerst dat afronden....
Als ik nu zwanger zpu zijn, zou ik 31 zijn als het geboren wordt. Geen hele vreemde leeftijd... wij willen er 2 en eigenlijk ook wel voor mn 36. Dat wordt dus nog krap aan....

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:06

Ach ik ben nu bijna 31,5 en vandaag uitgerekend, dus zo erg is 31/32 toch niet!?
Zoonlief vindt het alleen allemaal wel prima en aangezien het nu 10 uur is, zal het dus 40+weken worden.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:16

Ik dacht alles voor elkaar te hebben. Al jaren een behoorlijk e kinderwens. Vaste vriend (bijna 11 jaar), we hadden net een koophuis, ruimte voor eeb kinder kamer etc.

En toen beeindigde hij de relatie...
Inmiddels ven ik 5 maanden verder, vorige maand 30 geworden. En daar zit je dan als 30 jarige met een kinderwens... Hij is 1,5 jaar jonger rn heeft dus nog "alle tijd". Ik moet mij erbij neerleggen dat het misschieb nooit meer komt, of dat ik een BAM/BOM wordt. Maar voor dat laatste is mn salaris weer niet toereikend....

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:21

Mri, ik zat in een bijna vergelijkbare situatie... vergelijkbare leeftijd, relatie van 8 jaar die ineens verbroken werd... de vloer zakt onder je voeten weg. Alle toekomstplannen konden ineens in de prullenbak. Inmiddels ben ik drie jaar verder en heb het met mijn nieuwe vriend over kinderen. Niet perse dat ik volgende maand al zal stoppen met de pil, maar het is wel een serieus gespreksonderwerp.

Als het goed zit kan het ineens heel snel gaan. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: niet te snel bij de pakken neer gaan zitten hoor :(:) Wie weet wat er nog voor moois op je wacht...

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 23:26

Oohh ik had hetzelfde gevoel vanavond weer heel erg. Er zat een heel leuk gezin bij ons in het pannenkoekenrestaurant, 2 hele leuke ouders, 3 knappe kinderen....lijkt me ook zo mooi om zo met je eigen gezin/kids zo lekker uit eten te gaan en gezamenlijk uitjes maken enzo....pfff zucht...waar is nu die droomvent van me...?? :P

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:22

Ego......
Onze kleine man is afgelopen vrijdag geboren. Hij heet Matz en doet het super!
Na een zwangerschap zonder kwalen en gedoe, was ook de bevalling van maximaal 4 uur en eitje.

fleurtjeuh
Berichten: 10332
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:36

Gefeliciteerd! :D
Geniet ervan!

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:19

Gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat je de zwangerschap zo goed doorlopen hebt!

Ik heb ook een enorme kinderwens! Ik had altijd voor ogen om rond mijn 28e moeder te worden.
Inmiddels ben ik 36. Tot vorig jaar geen relatie en werkte alleen in het flex Werk. Nu sinds half december 2014 een super lieve vriend. En ik heb sinds maart een jaar contract bij mijn nieuwe baan. Op 18 juni 2016 gaan we trouwen! Daarna willen we eigenlijk wel zo snel mogelijk kinderen. De vraag is natuurlijk nog maar of het ons gegund wordt.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:01

Tendance schreef:
Ego......
Onze kleine man is afgelopen vrijdag geboren. Hij heet Matz en doet het super!
Na een zwangerschap zonder kwalen en gedoe, was ook de bevalling van maximaal 4 uur en eitje.


Oh wauw wat mooi! Gefeliciteerd!
Heel veel plezier met je kleine mannetje!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:02

skvetta schreef:
Gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat je de zwangerschap zo goed doorlopen hebt!

Ik heb ook een enorme kinderwens! Ik had altijd voor ogen om rond mijn 28e moeder te worden.
Inmiddels ben ik 36. Tot vorig jaar geen relatie en werkte alleen in het flex Werk. Nu sinds half december 2014 een super lieve vriend. En ik heb sinds maart een jaar contract bij mijn nieuwe baan. Op 18 juni 2016 gaan we trouwen! Daarna willen we eigenlijk wel zo snel mogelijk kinderen. De vraag is natuurlijk nog maar of het ons gegund wordt.


Wat leuk dat je gaat trouwen! En die kinderen komen daarna vast ook wel snel, positief denken! :P

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:51

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik voel wel hetzelfde.

Ik ben nu net 24, bezig aan mijn tweede studie, vriendloos, maar zou zo graag kinderen willen.
Zit net in mijn tweede jaar en wil eigenlijk wel mijn studie afgerond hebben voor er kinderen komen.
Het is zelfs zo erg dat ik nu babykleertjes en dekentjes aan het breien ben omdat ik vanwege een gebroken been thuis zit.
Je kan het maar vast in huis hebben....
Gelukkig is een collega zwanger dus die krijgt een paar home made kleertjes en dekentjes als het kindje geboren is.
Maar zou zo graag zelf een kindje krijgen en kijk nu al uit naar het zwanger zijn.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 12:50

liedjuh2 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik voel wel hetzelfde.

Ik ben nu net 24, bezig aan mijn tweede studie, vriendloos, maar zou zo graag kinderen willen.
Zit net in mijn tweede jaar en wil eigenlijk wel mijn studie afgerond hebben voor er kinderen komen.
Het is zelfs zo erg dat ik nu babykleertjes en dekentjes aan het breien ben omdat ik vanwege een gebroken been thuis zit.
Je kan het maar vast in huis hebben....
Gelukkig is een collega zwanger dus die krijgt een paar home made kleertjes en dekentjes als het kindje geboren is.
Maar zou zo graag zelf een kindje krijgen en kijk nu al uit naar het zwanger zijn.


Dan zal er toch ook bij jou eerst een vriend moeten komen haha, dat probleem heb ik hier ook!
Ook daar ben ik echt heel erg aan toe, een vaste relatie met alles erop en eraan zegmaar....

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:38

Haha dat is zeker een belangrijk detail dat ik nog mis. Ben ik ook aan toe, maar ik ben heel onzeker wat zeker niet handig is in een gezonde relatie.
Dus eerst maar eens werken aan mijzelf.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:40

Haha hier ook heel erg de kriebels! Woon samen in een mooie huur woning met tuin, en alles wat dat betreft verder perfect voor een kleine. Alleen hebben ik en mijn vriend beide nog geen vast contract op het werk dus dat is ook de grootste reden dat we nog even wachten. Ze zeggen altijd dat je een zwangerschap niet kunt plannen, maar hoop dat ik het toch enigszins bij kan sturen :=

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:46

Onze zwangerschap was volledig gepland, dus je kan wel degelijk wat sturing aanbrengen.
Behalve het zwanger worden op zich natuurlijk, dat is een natuurlijk proces, maar ik bedoel.... Wij hebben ook gewacht tot het vaste contract enzo. Wij wilden dat soort zekerheden inderdaad ook eerst maar eens goed in de hand hebben.

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:50

Liezel1 schreef:
Hier 30 en vriendlief 35. Beiden een vaste baan, wonen in een koophuis. Studies afgerond etc.... en toch is er altijd wel weer een reden om te zeggen: eerst dit klaar, eerst dat afronden....
Als ik nu zwanger zpu zijn, zou ik 31 zijn als het geboren wordt. Geen hele vreemde leeftijd... wij willen er 2 en eigenlijk ook wel voor mn 36. Dat wordt dus nog krap aan....


Nee hoor! Ik was 32 toen de eerste geboren werd en 34 met de 2e. En nu zijn we klaar :D . Had er niet eerder aan willen beginnen, ook nooit de behoefte gehad.
Eind 20 vind ik een mooie leeftijd om te beginnen, persoonlijk.