Laminaat, vloerbedekking, zeil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Laminaat, vloerbedekking, zeil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:16

Ik heb in (oa) de woonkamer laminaat liggen. Dit is wel aan vervanging toe en ik ben me aan het orienteren in verschillende vloer opties.

Ik woon in een appartement en vanwege het geluid zou ik zelf het liefste vloerbedekking nemen.
Echter, ik heb huisdieren en dan is vloerbedekking weer minder. Aan de andere kant, dweilen hoeft dan niet meer.

Laminaat is denk ik, ook met het oog op eventuele verkoop binnen een aantal jaar, de best optie.
(geen idee of dit ook zo is, maar ik heb in mijn hoofd dat mensen vloerbedekking oubollig vinden)
Nadeel is weer, en dweilen en zuigen.

Zeil met bv een laminaatprint is tegenwoordig ook verkrijgbaar. Ik heb alleen geen idee hoe het zit met een ondervloer en de geluidsdemping. Ook dan hou je dat je moet dweilen en zuigen.

Graag zou ik wat ervaringen van mensen hier horen .....

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:23

Wij hebben beneden laminaat liggen.
Inderdaad, je moet dweilen.. logisch.
In de bijkeuken en boven hebben we zeil, zonder ondervloer. Gewoon op het beton.
Enige nadeel hier aan is dat het niet heel stevig is, zo zit er al een scheur in omdat er een spiegel viel..
Omdat ik het bed een stuk verschoven heb.

Zeil kun je namelijk (beter) niet vast leggen.
Omdat het gaat werken met temperaturen en daardoor krijg je anders bulten enzo.

Wij hebben ook bewust niet voor vloerbedekking gekozen.
Omdat we ook 3 katten en een hond in huis hebben.
Ik heb alleen halve maantjes op de trap, en als je ziet wat daar allemaal al aan haar aan blijft kleven ben ik erg blij met de keus van laminaat.

Ons zeil hoef je niet perse te dweilen. Om het echt schoon te maken wel. Maar je ziet niet zo erg dat het vuil is als op het laminaat.

Edit:
Het zeil dat wij hebben is inderdaad het look a like laminaatv

Yv_

Re: Laminaat, vloerbedekking, zeil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:31

Heb je wel eens naar een PVC vloer gekeken? Qua onderhoud net zo makkelijk als zeil (alleen ligt het vast) en qua looks een goede laminaat vloer. Mijn volgende vloer wordt absoluut PVC, heb het nu bij een aantal mensen gezien en bij allemaal even mooi :j. Vloerverwarming eronder kan gewoon en de geluidsdemping is ook een stuk beter dan bij laminaat.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:31

wij hebben een pvc vloer in ons appartement liggen. de plak versie in de woonkamer en keuken en de klikversie in de gang/slaapkamers.
ivm katten wilde wij geen tapijt. stofzuigen moeten we toch, dweilen zo eens in de zoveel tijd.
wij hebben er geen ondervloer onder

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:33

Nee, dat ken ik inderdaad niet!

Wat is dat precies en waar moet je aan denken per m2?

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:36

onze vloer in de woonkamer komt bij www.handyfloor.nl vandaan, daar kan je veel info vinden over deze vloeren. Wij hebben grote ramen en veel zon in de woonkamer dus kwamen we op een duurdere versie uit omdat tie anders te snel loslaat (de lijmlaag)
De slaapkamer/gang vloer komt gewoon bij kwantum vandaan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:39

Ik zo sowieso geen zeil nemen, veel putjes krijg je daarin. Ik heb zeil in de keuken maar dat is echt super dik en was dus een stuk duurder dan het normale zeil. Voor de rest heb ik overal laminaat.
Ik zou dus gaan voor laminaat. En zuigen en dweilen moet gewoon om een schoon huis te houden, vooral met huisdieren.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:43

Dat snap ik, schoonmaken moet je toch, maar als ik alleen hoef te zuigen zou mij dat beter passen als elke week beide :D
Bij vloerbedekking haal je snel ff de stofzuiger erover en dan ziet het er weer netjes uit. Bij laminaat moet je om dat voor elkaar te krijgen ook echt dweilen. (zeker bij huisdieren)

Zo'n pvc vloer lijkt mij wel wat. :j
Maar wat is nou zo anders aan pvc dan bv laminaat?
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 09-09-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:47

PVC is een heel stuk zachter, wordt ook vast gelijmd. Alhoewel, ik lees hier net in het topic dat er ook een klikvariant is. Die ken ik zelf niet.

Je zou het eens IRL moeten zien. Ik vind het echt prachtig. Is wel bij de mensen die het hebben die ik ken gelegd door bedrijven en dat zou ik ook wel aanraden. Qua prijs is het afhankelijk van welke kwaliteit je neemt, zelfde als bij laminaat natuurlijk.

Positieve kanten vind ik dat het niet gaat werken, dat het probleemloos over vloerverwarming gelegd kan worden en dat het niet gevoelig is voor waterschade (keuken). Ben nogal een onhandige harry wat dat betreft :=
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 09-09-15 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:49

Ik ga maar eens een keer kijken op de woonboulevard. Wellicht dat ze ook wat kleurenstaaltjes kunnen meegeven. Want dat is ook nog eens lastig, een mooie kleur/look uitzoeken dat past bij de meubels!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:52

is die pvc vloer vergelijkbaar in prijs als laminaat?

@ ts, ik vind dweilen toch nog beter dan alleen stofzuigen maar dat is ieder voor zich natuurlijk :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:52

Dat dweilen "moet" je niet zien als een verplichting, maar als een mogelijkheid :)*

Het is erg fijn met huisdieren als je een vloer hebt die je kàn dweilen....zodat je viezigheid kan verwijderen. Er blijft anders wel heel veel gorigheid in je vloerbedekking zitten :=

Wij hebben hier zeil gehad, Novilon geloof ik...? In houtprint, nauwelijks van echt te onderscheiden +:)+

In de woonkamer lag het gelijmd en dat was hartstikke fijn spul. Nu liggen daar plavuizen (vanwege verbouwing) en in het achterhuis ligt nog zeil, maar dat is helaas niet verlijmd en nu komen er allemaal ribbels in op de plek van onze bureaustoelen omdat het niet verlijmd ligt -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:54

Wat dacht je van een gietvloer?

Kleurvast en UV bestendig
Allergieën vrij
Brandvrij en geluiddempend
Geschikt voor vloerverwarming
Hard elastisch
Hebben een hoge kras- en slijtvastheid
Hoogwaardig en duurzaam
Leverbaar in elke RAL, NCS of Sikkens kleur
Naadloos
Onderhoudsvriendelijk
Scheuroverbruggend
Vloeistofdicht
Voelen warm en zacht aan

Vrienden van ons hebben dat. Ziet er echt super mooi uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:54

Een gietvloer in een appartement...?

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:55

volgens mij kan je bij handyfloor ook staaltjes bestellen. krijg je stukje thuis gestuurd.
wij zijn toen in utrecht in de winkel gaan kijken.
pvc dempt beter als laminaat, en dat was voor ons (mijn man is slechthorend) wel heel belangrijk.
je kan het helemaal tegen de muur aan leggen, hoeft dus geen opening te houden zo als bij laminaat ivm werking. het zou zelfs in de wc/badkamer gelegd kunnen worden, als je dan de randen maar goed afkit.
Roobol heeft ook PVC vloeren liggen, en volgens mij de Gamma en Praxis ook. Maar hoe de kwaliteit van die laatste twee is weet ik niet.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:58

Gietvloer vind ik zelf helemaal niet warm :o
Doet imo een beetje ziekenhuis-achtig aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:02

Marietje35 schreef:
Gietvloer vind ik zelf helemaal niet warm :o
Doet imo een beetje ziekenhuis-achtig aan.

Het geeft inderdaad een heel strak effect.
Moet je van houden en moet ook bij je interieur passen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:49

Ben heel blij met mn pvc klik vloer. Moet er niet aan denken dat ik vloerbedekking zou hebben in de woonkamer. Heb katten en die leggen over het algemeen hun haarballen precies in je looppad.... lastig schoonmaken op vloerbedekking ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:37

Ik zou iig geen vloerbedekking nemen, dat is binnen no-time ranzig, helemaal als je huisdieren hebt... en het voordeel dat je het niet kunt dweilen wordt dan gelijk een nadeel. De viezigheid is natuurlijk niet ineens weg...

Persoonlijk zou ik kiezen voor laminaat, komt de evt. verkoop van je huis ook zeker ten goede!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:39

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb je al eens aan siergrind gedacht? Super handig!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:10

Wij hebben een grindvloer. Zeker met honden over de vloer ben ik hier erg blij mee! Groot voordeel is ook dat de honden niet wegglijden. Ook qua schoonmaak is het fijn te onderhouden.