"Iets" gaan doen, wie heeft er ook moeite mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

"Iets" gaan doen, wie heeft er ook moeite mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:35

Zoooooveel kleine dingen die je nog moet doen, die maar voor je uit blijft schuiven (terwijl je best weet dat het niks voorstelt), tot je tegen jezelf moet zeggen 'ik ga het nu doen' en uiteindelijk komt er toch niks meer van terecht. Je voelt je er rot door, je hebt de hele dag door eigenlijk weinig nuttigs gedaan.
De volgende dag weer precies hetzelfde, maar dan met de gedachte 'als ik het gister gewoon gedaan had, had het nu niet meer gehoeven'.

Daarnaast zijn er zoveel kleine dingen die gedaan moeten worden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

In 2012 hebben we een groep gehad die er met elkaar over kon praten en belangrijker, elkaar aanmoedigen! 3 jaar later zijn er nog maar een paar mensen over van deze groep en wordt het toch tijd voor vers bloed!

Wie herkent dit, en vind het "leuk" om er met een klein clubje over te praten in een hk topic? Om elkaars doelen te delen (Ik ga vandaag de badkamer schoonmaken bv.) elkaar daar in te motiveren (Hé, het is 1 uur en je zit nog te bokken, ben je nog niet aan die badkamer begonnen? Hophop!) en als iets lukt gewoon blij voor elkaar te zijn natuurlijk.

Wie o wie? :o

Bienotje

Re: "Iets" gaan doen, wie heeft er ook moeite mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:38

Ikke ikke!!

*steekt vinger op* O:)

Niet voor niets kom ik 'toevallig' bij dit topic met deze titel uit ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:39

Herkenbaar :').

Net de zolder opgeruimd na een verbouwing, maar dat ha dik 4 weken geleden ook kunnen doen :').

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:41

Tja, ook ik kom niet voor niets bij dit topic uit...

Heb een boel was wat nog gestreken moet worden voor de vakantie en moet het centrum nog in voor wat kleine dingetjes, maar ondertussen is het al bijna 12 uur en heb ik nog steeds vrij weinig gedaan.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:42

Ik! :D

Kan dat soort kleine dingetjes echt heel lang voor me uit schuiven, omdat ik dan te lui ben om er over na te denken ofzo :')

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:42

Heel herkenbaar! Ik heb een paar weken zelf die knop al deels omgezet.. Ik ben van het uitstellen tot het risicovolle toe..
Ik zoek altijd de grens op.

Ik zeg nu tegen mezelf, hup meteen doen en dan kun je daarna lekker een serie gaan kijken bijv.
Wat bij mij helpt is dat ik weer ben gaan sporten, waardoor je lekkerder in je vel zit en weer meer energie krijgt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:43

Oh, heb hier altijd al zo last van, zo irritant. Heb ooit een depressie gehad waarin ik me tot niks aan kon zetten, doordat je dat 'gewend' raakt, heb ik nog steeds een enorme drempel bij elke activiteit die ik wil doen. Dus dan is het 'Ja morgen.' En dan hmm overmorgen. En op een gegeven moment heb je het zover uitgesteld dat je het wel móet doen.. en dan nog lukt het vaak niet. Scheelt wel dat m'n vriend schoppen onder m'n kont wilt geven :P

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:43

Herkenbaar!

Ik stel ook alles uit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:44

Ik doe ook graag mee!
Zit op dit moment niet zo lekker in mn vel en er komt niks uit mn handen :(

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:45

Zoo herkenbaar!
Gister zo'n dag gehad dat ik helemaal nergens aan toe gekomen ben en vandaag is tot nu toe niks beter..
Wil nog mn paarden rijden en met de hond naar het bos, maar moet eerst nog wat mensen bellen (zit ik echt tegenaan te hikken) en een uurtje of 4 aan het werk. En eigenlijk ook even stofzuigen ed...
Had bedacht in de ochtend wat te doen, dan kon ik als pauze of met de hond het bos in of even rijden. Nu is het tegen 12en en heb ik nog niks zinnigs gedaan :o

Heb net de bestanden uitgeprint die ik nodig heb, dus zal maar eens aan de slag gaan

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:46

ik! heel erg herkenbaar....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:46

Ik ken 't wel ja. Ben belachelijk snel afgeleid en dan is 't ineens weer een half uur verder en heb ik nog niks gedaan. Of van die stomme kleine dingen, even een mailtje beantwoorden of zo, wat ik dan drie dagen uitstel zonder echte reden.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:47

Alja schreef:
Ik doe ook graag mee!

Dat is bij mij ook deels een reden...
Toevallig heb ik van t weekend een cursus van Michael Pilarczyk (ja die oud dj) over focus, actie ondernemen, doelen stellen én halen ed. Daar had ik afgelopen weekend t eea voor af moeten hebben :o en moet nog steeds t nodige voorbereiden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:48

Alja schreef:
Ik doe ook graag mee!

Dit heb ik ook een beetje ja..

Moet eigenlijk nog vakantiefoto's uitzoeken voor een boek, maar heb op de een of andere manier geen behoefte een perfecte foto's en lachende mensen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:49

Hier nog één, wilde vandaag op tijd opstaan om veel dingen af te maken.
Voelde me alleen echt niet lekker dus ben lang blijven liggen en nu moet er nog te veel gebeuren..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:50

Alja schreef:
Ik doe ook graag mee!

Heel herkenbaar :j Je komt dan een beetje in een negatieve spiraal terecht. Ik heb dat wel iig. Ik wil iets doen, doe 't niet, voel me daar rot over, nog minder zin om dingen te doen enz. enz.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:52

Ik kan me ook wel melden geloof ik :') :o

Naranga

Dat herken ik ook wel, als ik te lang blijf liggen of 's ochtends te lang niks doe heb ik echt moeite om later op de dag wel actief te worden. Terwijl als ik gelijk actief ben en de deur uit ga ik wel de hele dag door ga.
Het stomme is dat ik het van mezelf weet maar het toch zo lastig vind om er iets aan te veranderen.

Maar goed, ik ga aan t werk :+
Laatst bijgewerkt door Naranga op 09-09-15 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

miesie

Wat ook helpt is een lijstje maken met bijbehorende deadline en deze dan afvinken. Dat geeft een heel voldaan gevoel! En jezelf belonen met iets leuks, wat je normaal zou doen voor het uitstellen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:54

Ja ik moet eigenlijk iedere dag een to do lijstje maken. Desnoods voor de ochtend en voor de middag en pas als dat afgevinkt is iets anders/leuks als beloning

Spianne

Naranga schreef:
Dat herken ik ook wel, als ik te lang blijf liggen of 's ochtends te lang niks doe heb ik echt moeite om later op de dag wel actief te worden. Terwijl als ik gelijk actief ben en de deur uit ga ik wel de hele dag door ga.
Het stomme is dat ik het van mezelf weet maar het toch zo lastig vind om er iets aan te veranderen.

Maar goed, ik ga aan t werk :+

Precies dat heb ik ook heel erg :j

Suusie22

Lijkt mij erg leuk om elkaar te motiveren!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:56

Ik doe ook graag mee. Ook ik heb wel eens beter in mijn vel gezeten.
Ik wil wel graag dingen doen, maar blijf maar op de bank met de iPad in mijn handen.
Nu had ik voor mezelf vandaag het doel om te gaan zwemmen ( wil graag sporten om wat af te vallen) maar werd ik vanochtend om 4:30 wakker met enorme migraine , die nu nog niet de kop is ingedrukt.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:56

_Tara_ schreef:
Alja schreef:
Ik doe ook graag mee!

Heel herkenbaar :j Je komt dan een beetje in een negatieve spiraal terecht. Ik heb dat wel iig. Ik wil iets doen, doe 't niet, voel me daar rot over, nog minder zin om dingen te doen enz. enz.

Dit is het inderdaad.. Dan voel je je slecht over dat je niks hebt gedaan en neem je je voor om morgen dan maar alles af te krijgen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:57

miesie schreef:
Heel herkenbaar! Ik heb een paar weken zelf die knop al deels omgezet.. Ik ben van het uitstellen tot het risicovolle toe..
Ik zoek altijd de grens op.

Ik zeg nu tegen mezelf, hup meteen doen en dan kun je daarna lekker een serie gaan kijken bijv.
Wat bij mij helpt is dat ik weer ben gaan sporten, waardoor je lekkerder in je vel zit en weer meer energie krijgt.

Maar mezelf aanzetten tot sporten vind ik ook ontzettend lastig.
Ik heb wel besloten dat ik om half 1 naar het centrum ga, ga hardlopen en dan mijn paard binnen ga zetten.