Overstappen provider, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Overstappen provider, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 10:39

Hallo :wave:

Ik ben al aantal jaar vaste klant bij Vodafone, maar voor mijn gevoel klopten mijn rekeningen afgelopen tijd totaal niet. Heb toen wat apps eraf gegooid (en ik heb er niet bepaald veel), alle instellingen van apps zo staan dat het alleen met wi-fi kan worden gebruikt, berichtjes komen pas binnen als ik whatsapp open, houdt mijn telefoon bijna angstvallig vaak op vliegtuigstand om maar niet mogelijk onnodig over mijn datalimiet heen te gaan en nog kreeg ik bedragen waar je "u" tegen zegt. Uiteindelijk op Facebook mijn frustraties geuit, want met de klantenservice kwam ik niet verder dan "ligt aan uw dataverbruik..", en toen opeens waren mijn rekeningen weer normaal..
Toch zit het me niet lekker en blijf ik qua data heel erg opletten, iets wat ik dus eigenlijk niet meer wil.

Op 12 januari loopt mijn contract bij Vodafone af, en ik wil dus overstappen op een provider met "onbeperkt" datalimiet. Ben & T-mobile komen dan goed uit de verf, als ik sommige sites mag geloven. Graag wil ik ervaringen horen van mensen die dus bij Ben of T-mobile zitten. Of misschien ervaring met een andere goede provider met "onbeperkt" datalimiet?

Ik zou graag zsm overstappen. 12 september zou ik bij Vodafone mijn abonnement kunnen verlengen, weet iemand of ik dan ook op die datum kan overstappen? Zal waarschijnlijk per provider verschillen?

Morgen ga ik sowieso de stad in om wat toestellen te bekijken, vergelijken, en vragen te stellen over abbonementen. Maar in zo'n winkel houden ze natuurlijk ook hun verkoop-praatje, dus vandaar dat ik graag persoonlijke ervaringen hoor!

_Annemiek

Re: Overstappen provider, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:44

Vodagone staat bekend om vreemde rekeningen.
Bel vodafone dat je wegwilt mischien doen ze jou wel een aanbod met onbeperkt internet tegen een gunstig tarief vergeleken met concurenten.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:47

Overstappen kan niet van te voren verlengen wel.

Dus als je echt naar een andere provider wil, zul je toch echt tot januari moeten wachten waarschijnlijk.

Hier ervaring met Vodafone, T-mobile en Telfort. Alledrie prima.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:01

Ik weet niet of je vaak in buitengebieden komt, maar ik heb zelf vaak alleen met de netwerken van vodafone en kpn bereik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:04

Ik heb al twaalf jaar Hi/KPN en wil niet meer anders, ik heb overal bereik, heb MB's, bellen en SMS onbeperkt en heb dataverbruik in het Buitenland in de bundel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:33

Onbeperkt is vaak lang zo onbeperkt niet als het lijkt, ik dacht dat alleen RobinMobile dat nog biedt. Je kunt ook kiezen voor gewoon ruim data en een die de snelheid beperkt ipv de rekening op laat lopen als je door je bundel heen bent.

( https://mobiel.hi.nl/sim-only/vooral-in ... ard/2-jaar bv is niet meer onbeperkt, maar met 5Gb en daarna snelheidsbeperking en regelmatig wifi-hotspots zou ik zeggen dat je redelijk veilig zit.)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 09-09-15 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:40

KimD schreef:
Ik heb al twaalf jaar Hi/KPN en wil niet meer anders, ik heb overal bereik, heb MB's, bellen en SMS onbeperkt en heb dataverbruik in het Buitenland in de bundel.

Ben ook al jaaaaren tevreden :) Nog nooit een gekke rekening gehad en overal bereik/4G inderdaad :)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:42

KimD schreef:

Hier ook een meer dan tevreden Hi/KPN-klant. Heb alleen geen dataverbruik in het buitenland in mijn bundel. Nooit rare rekeningen, overal ontvangst, bijzonder weinig storingen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:42

Ik ben fan van telfort *\o/* Zij sturen mij altijd netjes een berichtje als ik aan mijn data zit en dan kan ik er zelf voor kiezen extra data erbij te kopen, want anders kan ik gewoon niet internetten :Y) Kan dus eigenlijk niet over mijn limiet heen gaan. Ook nooit een verkeerde of te hoge factuur ontvangen van ze.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:53

Ik zit bij Hollandsnieuwe, geen onbeperkt internet maar wel hetzelfde inderdaad als bij Telfort hierboven. Als je bundel op is, kun je gewoon niet meer bellen/smsen/internetten. Dan moet je echt bewust bij kopen.

Hebben jullie geen internet van Ziggo/KPN thuis? Want dan kun je op je telefoon zo instellen dat je van die hotspots gebruik kan maken. Dat scheelt ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:56

Ik ben een super blije klant van KPN. Rekeningen kloppen altijd, mijn bundel is zo groot (voor een leuke prijs) dat ik er nooit overheen ga dus ook nooit rare extra kosten. Wij hebben thuis ook KPN waardoor we hele leuke extra voordelen/kortingen/zenders etc krijgen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:56

Shadow0 schreef:
Onbeperkt is vaak lang zo onbeperkt niet als het lijkt, ik dacht dat alleen RobinMobile. Je kunt ook kiezen voor gewoon ruim data en een die de snelheid beperkt ipv de rekening op laat lopen als je door je bundel heen bent.

( https://mobiel.hi.nl/sim-only/vooral-in ... ard/2-jaar bv is niet meer onbeperkt, maar met 5Gb en daarna snelheidsbeperking en regelmatig wifi-hotspots zou ik zeggen dat je redelijk veilig zit.)

Dat snap ik, vandaar dat onbeperkt ook tussen haakjes staat :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:58

Ik heb KPN, en heb overal bereik!
Zelfs op het werk, waar menig collega geen bereik heeft.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:58

Emmaa_ schreef:
Ik ben een super blije klant van KPN. Rekeningen kloppen altijd, mijn bundel is zo groot (voor een leuke prijs) dat ik er nooit overheen ga dus ook nooit rare extra kosten. Wij hebben thuis ook KPN waardoor we hele leuke extra voordelen/kortingen/zenders etc krijgen

Wat voor een bundel heb je & wat zijn de kosten als ik vragen mag?

Ik las in een ander topic toevallig dat je een iPhone 6 hebt sinds kort, die wil ik ook :D
Moest je daar veel voor bijbetalen, of is dat verrekend met de kosten van je bundel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:07

Dreamy schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik las in een ander topic toevallig dat je een iPhone 6 hebt sinds kort, die wil ik ook :D
Moest je daar veel voor bijbetalen, of is dat verrekend met de kosten van je bundel?

Ik heb 100 minuten (automatisch verdubbeld naar 200 omdat we thuis KPN hebben), 5 gb internet (gratis verdubbeld naar 10gb), en dan nog allerlei bellen/internetten in het buitenland opties erbij. Kost eigenlijk iets van 45 euro per maand, maar omdat we thuis dus KPN hebben krijg ik korting en kost het 37. Ik heb daar inderdaad een iPhone 6 bij, daar hoefde ik maar 50 euro voor bij te betalen :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:18

Dreamy schreef:
Emmaa_ schreef:

https://www.studentmobiel.nl/iphone-6

Dit is een leuke actie! Weet niet hoeveel GB je wilt, dit is een 16 :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:22

Overstappen met nummerbehoud kan 2 maanden voor einde contract. Anders wordt nummerbehoud afgekeurd.

Ik ben voor een sim only bij Simyo gegaan. Heel tevreden tot nu toe :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:00

Simyo kent (zelfs met de prepaid-structuur) toch helaas de mogelijkheid dat de internetkosten hoog op kunnen lopen. "Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s)."