Permanent in haar zetten mislukt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Permanent in haar zetten mislukt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 07:45

Hey peepss.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! 3 jaar geleden had ik bij de kapper een permanent krullen gezet. Was dr helemaal blij mee. Mn haar werd niet zo snek vettig (word meestal na een dag vettig) en ik had ook minder jeuk (roos volgensmij. Gebruik soms ook head&shoulders daarvoor). Dus ik was er helemaak blij mee! Mijn haar paktte het ook supergoed, dat het er gewoon 2 jaar in heeft gezeten.
Nu dacht ik, om het weer te toen. Krullen vond ik leuk staan, en zo werd mn haar ook 'beter'. Dus afspraak gemaakt bij een andere kapper(deze werkt bij de kapper waar ik het de 1ex ook heb laten zetten, en heeft de diploma's) om te laten zetten. Wel andere krullen, omdat het de vorige keer de eerste tijd kleine krulletjes waren..
Dus toen zag het er zo uit;Afbeelding

Alleen zat er natuurlijk allemaal haarlak etc in. Dus ik moest 's avond wel douchen (is er in de ochtend ingezet). Dus toen ik had gedoucht en t opgedroogd was, zat er gewoon niks(!) meer in. Whut. De volgende dag zag het er zo uit; Afbeelding

Niks dus. Alleen toen kwam het. Het ging helemaal pluizen, voelde heel raar aan, en er kwamen snel klitten in. Ik hoefde maar 100m te fietsen en ik kwam er niet meer door.. Ik durfde het ook niet meer los te dragen.. 2 weken laten rusten en opnieuw laten zetten. Mocht 3 dagen mn haar niet wassen, en ze had er verder ook niks ingedaan. Dus dat kon wel. Na de 3e dag gaan douchen. Toen zat er nog wat in. Even gekamd, en toen het bijna droog was ook (anders kom ik er niet doorheen). Maar langzamerhand ging het er steeds meer uit.. Ik kan het eigg gewoon niet kammen zonder dat het er uit gaat. Maar k moet wel, anders is het 1 grote klit waar k niet doorkom...

We gaan het niet opnieuw laten zetten. Maar mn haar is nu gewoon beetje verkloot.. Het pluist nogsteeds erg, permanent blijft niet zitten, klit nogsteeds erg snel (en dan ook echt dikke knopen)... Maar ook met erg veel cremespoeling kom ik er nog niet doorheen...
Nu verf ik t elke winter wat blonder, maar dat durf ik niet aan.. Dus dat doen we niet...

Dus iemand de gouden tip wat ik kan doen?!

Het ziet er nu zo uit; Afbeelding

kiki1976

Re: Permanent in haar zetten mislukt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:50

Ik heb het jaren geleden ook een keer gehad. Kapper stond ook goed aangeschreven.
Ik had het al eerder gehad, en wilde het graag weer.
Maar ook toen bij mij heeft het niet goed gepakt toen. Ze gaven aan het nog wel een keertje te willen zetten, maar daar heb ik voor bedankt. Aangezien er al zoveel verkloot was en er dik 15 cm afgeknipt moest worden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:51

Terug gaan
Vind de eerste foto zo wie zo geen krul bevatten.

Kan verschillende oorzaken zijn
Wat ik zie is.

Aan de kleur van je haar te zien moet je een zachte vloeistof gebruiken blond is al wat poreus dus moet je een bepaalde vloeistof erin doen en niet te lang laten zitten

Lijkt nu of de vloeistof te lang in je haar heeft gezetten en de rek Uit je haar is
Hoe lang heeft de vloeistof er in gezetten en welke kleur wikkel is er gebruikt..

Andere oorzaak je hebt misschien band haar, dat valt ook niet te permanenten.

Andere kapper gaan advies laten geven
Idd niet meer laten inzetten en je haar goed behandelen met masker, goede verzorging, idee je haar tikje donkerder te doen met spoeling valt pluizen minder op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:58

Na het zetten van een permanent mag het toch een X aantal uur niet nat worden? Dacht minimaal 24 uur.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:01

Mijn schoonmoeder is kapster.
Geverfd haar laten permanenten is heel slecht voor je haar.

Bij mij ook weleens gebeurd dat een permanent niet goed zat.
Terug gegaan en opnieuw gezet.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 08:08

Thanks voor jullie antwoorden!

Bij mij is er idd ook een stuk afgegaan Kiki. Dat zie je ook wel..

En kiddokids, er zat wel echt krul in. Hier is t opgestoken, met mouse er in etc. Miss vertekend t? Het kan er idd te lang in hebben gezeten. De 2ex heeft ze alles langer laten zitten, omdat het er de vorige x uit ging.. Hoelang en welke rolken weet ik niet meer. Ik dacht aan iets van grijs.
Maar als k terugga, watdan? En wat voor maskers etc zou k moeten halen dan? Liever gooi ik er nu niks in qua verf of spoeling. Wil t niet nog meer verkloten, haha.

Ja, Keet, dat denk k nu ook. Had ze wel kunnen zeggen. Maar k moest wel mn haar wassen. Door de haarlak. En k moest de volgende dag naar school.. Haha

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 08:08

luuntje schreef:
Mijn schoonmoeder is kapster.
Geverfd haar laten permanenten is heel slecht voor je haar.

Bij mij ook weleens gebeurd dat een permanent niet goed zat.
Terug gegaan en opnieuw gezet.

Ik heb t nu 2x laten zetten he.. 3x durf k niet..

Edit; ik heb t voor t laatst in februari geverfd denk k, en laten zetten begin augustus..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:13

Volgende keer beter plannen dus ;) dat je het niet hoeft te wassen of er geen product in laten doen.

Denk dat je kapper er weinig aan kan doen als jij je haar vlak na het zetten gaat wassen ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:17

Keet schreef:
Volgende keer beter plannen dus ;) dat je het niet hoeft te wassen of er geen product in laten doen.

Denk dat je kapper er weinig aan kan doen als jij je haar vlak na het zetten gaat wassen ;)

dit inderdaad. Of de kapper heeft jou niet goed geïnformeerd over dat je je haar niet mag wassen.... Maar als je het eerder hebt gehad mag je er ook vanuit gaan dat je dat weet, toch..

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 08:21

Mn kapster had er dit keer erg veel haarlak etc in gedaan. De schuifjes kreeg k er bijna niet uit. Maar we hebben het ronr 10u in de ochtenr gezet, en ik ben om half 10 in de avond gaan douchen. Omdat die haarlak er uit moest. Want je komt er met een borstel niet door dan. Verder heeft ze niet gezegd dat ik niet mag wassen die dag. De 2ex zei ze; ga voor de zekerheid je haar maar 3 dagen niet wassen. Misschien dat t dan blijft zitten.

3 jaar geleden was k 12. Misschien net 13. Ik onthoud dan echt niet wat k heb gedaan. Ik weet dat ik mn haar die dag niet heb gewassen, omdat er geen haarlak of iets in zat. Gewoon alleen t spul voor de permanent..

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:24

Om je haar weer een beetje 'beter' te krijgen kun je het 'Full Repair' masker van John Frieda proberen, is speciaal voor chemisch overbehandeld haar. Toen ik destijds mijn kop wel kaal wilde scheren omdat er niks meer met mijn haar te beginnen viel, was dit het enige wat hielp. Op den duur nog wel alles uit laten groeien en dan afknippen, maar in de tussentijd was het met dit spul tenminste nog een beetje handelbaar. Ik smeerde het er ook na het uitspoelen en afdrogen nog een keer in en liet het er de hele nacht inzitten, liet het erin opdrogen. Succes! Er is niks vervelender dan stug haar wat niet mee wil werken!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:38

Dat je je haar niet mag wassen binnen 24 uur is eigenlijk een fabeltje. De zwavelbruggen die verbroken worden, worden ook weer opgebouwd in je haar door de vloeistof die ze er achteraf in doen. Dat zou wel moeten, want wanneer je haar nat is zijn andere bruggen in je haar veel zwakker. Door die vloeistof bouw je genoeg zwavelbruggen op om je haren gewoon in die vorm te houden. Echter dekken kappers zich in(grotendeels door onwetendheid) om erbij te zeggen dat je bijvoorbeeld 24 uur, of soms zelfs enkele dagen je haren niet mag wassen.

Ik heb zelf met mijn permanent ook gewoon mijn haren gewassen een half uur nadat het permanent gezet was aangezien de kapster er een vreselijk model in geföhnd had. Toen heb ik bovenstaande informatie van te voren opgezocht aangezien ik al dacht dat het onzin was. Zelf helemaal geen verschil in mijn permanent gezien. En bandhaar lijkt me niet logisch aangezien het eerst wel pakte en het niet hélemaal verdween.

Ik zou zelf voor bijvoorbeeld een Olaplex of Keratine behandeling gaan en (bij een andere kapper!) je haar stijl of krullend laten permanenten en erbij vertellen wat er gebeurd is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:41

Geblondeerd haar verven is sowieso een slecht idee. Zou het ook zeker afraden nog een keer over te doen, het beschadigd daardoor nog meer en zal heel erg gaan pluizen. Je kan het nu alleen maar goed gaan verzorgen met repairshampoo en maskers en repairspray die je erin laat zitten en dergelijke. Meer kan je helaas niet doen!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:50

Ik heb een flinke bos haar en laat er ook altijd 1x in de 2 jaar ofzo permanent in zetten. Blijft ook gewoon lang zitten. Wat ze bij mij wel doen is alles dubbel. Dubbel zoveel vloeistof, dubbel zoveel contrast, dubbel wassen en drogen etc. Anders zou mijn haar het ook niet pakken.

En ik heb 1 maand terug na het permanenten gelijk paard gereden met cap en daarna gewassen en je wast het er niet uit hoor!

Oude foto en mijn permanent zat er toen al wel een tijdje in.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=102134666571120&set=pb.100003237604715.-2207520000.1441781238.&type=3&theater

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:02

Keet schreef:
Na het zetten van een permanent mag het toch een X aantal uur niet nat worden? Dacht minimaal 24 uur.

Dit idd, je hebt t ws zelf verknoeid door te douchen??

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:03

Ik zou ook een Olaplexkuur erin laten gooien (verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de Cosmo kapper voor 30 euro) en het dan weer stijl laten maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:11

Als deze slag in je haar helemaal niet overeenkomt met de krullen zoals je die had besteld, dan zou ik geld terug willen zien. Je hebt de kapper de kans gegeven het naar tevredenheid op te lossen, maar dat kan ze blijkbaar (nu) niet (meer).

En inderdaad, je haar voorlopig lekker met rust laten.
Gelukkig loop je niet voor schut.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:12

knollentuin schreef:
Keet schreef:

Dat klopt niet hoor, je mag het gerust wassen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:12

knollentuin schreef:
Keet schreef:

Je mag gelijk je haar wassen als je wilt.
Zodra de krullen erin zitten, zitten ze erin en kun je ze er echt niet uitwassen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:37

Ik bij de opgestoken foto al weinig tot geen krul zitten. Ja, veel spray waardoor het wat aan elkaar gaat klitten wat dan een golvend idé geeft maar krul zie ik niet. Niet meer dan bij de foto van na het wassen iig. Steek dat op die manier op en doe er net zoveel spray in en je hebt hetzelfde effect. :)
Lijkt me dus al iets mis gegaan bij de pemanent. Of dat aan het haar of de kapper ligt weet ik dan weer niet.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:42

Bij die eerste foto zie ik ook geen krullen? Als je toch zo je haar wilt, gooi er een berg mousse in, koop een fohn met zo'n soort ronde borstel en dan draai je er net zulke "krullen" in.

Verder is permanent niet echt een goed idee als je je haar ook blondeert.. Dan krijg je dus echt pluis haar.. Wees maar blij dat er amper iets inzit, ik heb een half jaar als schaap rondgelopen :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:46

Vind de eerste foto ook al echt niets, slecht gezette permanent waardoor dat komt geen idee, ben geen kapster,

maar weet niet of je een foto hebt van je haar voor je permanent? Blondeer je het zelf? Het ziet er sowieso niet echt gezond uit en blonderen + permanent = dubbele beschadiging als je het mij vraagt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:46

Inderdaad gelijk teruggaan.

Deze kapper kan hele andere producten of merken gebruiken.
Je geld terug of ze zullen het overnieuw moeten doen als het mogelijk is.

Je haar is op dit moment echt dood denk ik.
Goede shampoo, condiotner en maskers. Geen da spul maar zal ook echt kapsalon merk moeten worden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:52

Oei, wat zonde he!
Ik zou toch eens naar een andere kapper gaan..als het steeds mislukt..de eerste foto vind ik nl gewoon een grove slag hebben en door de producten die erin zitten, lijkt het een beetje beachwave..maar geen krul ;) Blondeer je het zelf? Succes ermee!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:19

Thanks iedereen! Ik heb geen zin in n discussie wie zijn fout dit is, of dat ik niet mocht douchen etc. Ik vraag hier gewoon tips wat ik kan doen zodat het er beter uit ziet.

Ik verf t altijd bij haar. En er zat dik een half jaar tussen het verven en het permanenten. Had ook al erg veel uitgroei.

Hebben jullie ook tips voor welke merken ik kan gebruiken voor maskers, shampoo etc? (:

-
Verder ga ik het niet meer verven of opnieuw permanenten. Ik wil gewoon dat mn haar er goed uitziet.. Haha
Laatst bijgewerkt door xPearl op 09-09-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt